Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 3: The Oracle Recenze Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 3: The Oracle

Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 3: The Oracle

14. 7. 2013 22:21 2

Pokud máte rádi detektivní point and click adventury a ještě neznáte Eriku Reed, měli byste se s ní co nejdříve seznámit. Rusovlasá Erica je totiž nejen agentkou FBI, ale i hrdinkou adventurní epizodické série Cognition, která po několikaměsíční pauze dospěla ke svému třetímu dějství. Třetí část stejně jako předchozí díly, jimž jsme v recenzi udělili vynikající osmičku, stojí za to.

Ostrý start – další vražda

Epizoda s podtitulem The Oracle začíná přesně tam, kde skončila dvojka. Ocitnete se v okolí mrakodrapu, kde kdosi z výšky dopadl na vozidlo policejní hlídky, a pokusíte se zjistit, co se zde vlastně stalo. Na rozdíl od předešlých epizod se nebudete pohybovat po mapě Bostonu – nečekají vás ani žádné výslechy podezřelých nebo práce v kanceláři. Vše je omezeno výhradně na samotný mrakodrap a jeho bezprostřední okolí. Nejvíce času strávíte přímo v luxusním apartmánu na samém vrcholu Enthon Towers.

Počet lokací se snížil na několik rozlehlých místností, což způsobilo pokles obtížnosti – už prakticky není nutné přemýšlet, kam byste zrovna měli jít. Epizoda The Oracle tak lépe sedne adventurním nováčkům, kteří mohou využít také povedenou a dobře zakomponovanou nápovědu v chytrém mobilním telefonu, jejž má Erica stále u sebe. Několik důmyslných hádanek přesto pořádně procvičí mozkové závity.

Příběh se rozehraje velmi dobře, a to i přes menší počet lokací. Vzhledem k časové prodlevě mezi jednotlivými epizodami je vhodné si připomenout souvislosti z předchozích dílů a plynule navázat na události, které se v nich odehrály. Tentokrát se spíše než čerstvými sériovými vraždami, jež jste v předešlých epizodách vyšetřovali, budete zabývat historií a vztahy jednotlivých postav. Co skrývají někteří kolegové z FBI nebo lidé, kteří se dříve zdáli být jejími přáteli? Můžete jim nadále důvěřovat, nebo je třeba si na ně dávat pozor?

Dvě časové roviny

Erica opět hojně využívá své speciální psychologické schopnosti, díky nimž může vidět střípky z minulosti. Jejich použití tvůrci zjednodušili a zároveň hru obohatili o nový unikátní prvek. Jedna z postav, která se v předchozích dílech pouze mihla, má totiž podobné schopnosti jako Erica – místo minulosti však vidí budoucnost. Díky tomu můžete hrát i za druhou hrdinku a napříč dvěma časovými rovinami a mezi oběma postavami přenášet informace. To vede k zajímavým logickým úkolům, při nichž odhalíte, jak mohou být důležité věci, jichž si na první pohled nevšimnete.

Už tradičně musíme pochválit dabing hlavní postavy, který je prakticky bezchybný, což je vzhledem k častým dialogům velmi důležité. Ostatní postavy nejsou špatné, nebo dostanou tak málo prostoru, že si stěží všimnete jejich nedostatků. Naopak určitě zaregistrujete hudbu, která opět znamenitě dotváří napjatou atmosféru. Skladatel Austin Haynes dokáže v kritických momentech skvěle dokreslit pozadí událostí a vše pak graduje v napínavém zakončení třetí části, jež je podobně drsné jako v předchozích epizodách.

Prkenná chůze, výtečný komiks

Grafika bohužel nezaznamenala větší změny. Znovu se můžete těšit na neobyčejně stylové kreslené cut-scény, které komiksovým způsobem posunují příběh, jenže jindy budete znechuceni z krkolomných animací trojrozměrných postav a zejména pak z jejich komické chůze. Tvůrci z nezávislého vývojářského týmu Phoenix Online Studios na výrazné vylepšení animací jednoduše nemají finanční prostředky, vždyť v kampani na Kickstarteru získali „jen“ 35 tisíc dolarů. Je ale nutné dodat, že nejde o nic zásadního, co by se s ohledem na jiné herní aspekty, které jsou pro adventury důležitější, nedalo přejít.

Těžištěm série je jednoznačně příběh, a ten je i tentokrát vynikající. Na místo pečlivého ohledávání mrtvol, zkoumání důkazů a objevování nových lokací vysvětluje třetí epizoda spíše pozadí příběhu a vztahy několika hrdinů, které jsou pěkně propleteny. Někteří hráči možná budou ze změny náplně trochu zklamáni, The Oracle ale svou několikahodinovou úlohu v sérii Cognition: An Erica Reed Thriller zvládá s bravurou, a tak i tuto epizodu můžeme vřele doporučit.

Epizoda The Oracle spolu s novou nadpřirozenou schopností přináší také další časovou rovinu a novou hratelnou postavu. Cognition si drží vysokou kvalitu a my jen čekáme, co v létě přinese finále této povedené série.