Dead Meets Lead Recenze Dead Meets Lead

Dead Meets Lead

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

28. 5. 2011 22:00 3
Reklama

Noc je temná a plná hrůz. Bažinou prochází muž ve vysokých vojenských botách a pevně svírá obouruční meč. Na chvíli zastaví, naslouchá praskání větví, čvachtání a vzdálenému křiku. Zkoumá pohledem stíny, ale v okolí vládne mrtvý klid. Vykročí po úzké stezce, která se klikatí mezi mokřinami. Bujná tráva, rákosí a lišejníky skrývají boule z rašeliny, jež v přízračném svitu dorůstajícího měsíce připomenou mrtvá těla.

A skutečně to jsou těla! V náhlém výbuchu bahna, hniloby a slizu povstanou z vody desítky postav. Jdou pomalým, plouživým krokem, ale blíží se ze všech stran a máchají nelidsky zelenými končetinami. Vzduchem letí trouchnivá rybářská síť, ale mine. Kapitán uskočí zákeřné ráně z boku, zvedne meč nad hlavu a začne svým potem, ocelí a krví psát další sloku balady o znovu nalezené smrti...

Smrt čeká na ostrovech

Zástup her, které obsadily do titulní role statečného hrdinu a postavily ho proti hordám zombáků, je už asi větší, než běžný dav nemrtvých ve vrcholné scéně průměrného zombie hororu. Dead Meets Lead je další do řady, přimočará rubačka, která chce vytěžit přízeň hráčů z oblíbeného survival režimu čerpajícím inspiraci ze série Phobia, a stylizace 18. století. Jádro herního systému je chytře vymyšlené a omáčka okolo chutná, bohužel však sama akce působí značně nepřesvědčivě a ve výsledku – jakkoli to v daném kontextu může znít mnohasmyslně – slibný nezávislý titul pohřbivá.

Protagonistou Dead Meets Lead je statečný britský komandér, který bojuje proti zlu na ostrovech El Mirando a Drsné hnízdo. Oběma se šíří smrtící infekce, měnící živé v mrtvé a mrtvé v krvežíznivé zombáky. Jakmile přistane, nakazí se také hlavní hrdina, a tak se jeho statečné poslání vymýtit zlo z archipelagu změní v každodenní boj o přežití a nalezení substance, která oddáli jeho vlastní proměnu.

Hraní Dead Meets Lead je rozděleno do seriálu menších misí. Ty si hráč odemyká na krásně zpracované hlavní mapě za zlaťáky, stříbrňáky slouží k nákupu lepšího vybavení. Autorům to umožnilo variovat prostředí, měnit scénář jednotlivých misí a také zpracovat některé náročné boss-fighty – přesto hlavní cíl zůstává vždy stejný. Projít lineárně navrženým levelem, pobít, co přijde do cesty, a najít truhlici, která ukrývá cenný medikament.

Mečem a mušketou

Autorům se docela daří vystihnout tísnivou atmosféru zdánlivě beznadějného boje proti hordám nemrtvých. Postupně odhalují nové typy – zombáky, kteří házejí sítě a znehybní hlavního hrdinu, zuřivé pekelné psy, nekromanty a voodoo šamany, anebo supersilné mutanty. Hráč zase může kontrovat tím, že k základnímu meči přikoupí bojové kladivo, kopí nebo tři typy pušek. Zajímavým mechanismem je postupně narůstající vztek: ten v sedmi úrovních zlepšuje výkonnost v boji, a také otevírá možnost sekundárního útoku, jenž na chvíli omráčí nepřátele v okolí.

Bohužel, i přesto je akce stále nepřesvědčivá. Hlavní postava po mapě víc plave, než aby se realistickxy pohybovala. Nemrtvých je až příliš a skoro v každém davu se najde zelená potvora se sítí, takže hráč skoro nemůže manévrovat a každou chvíli čelí frustraci, když ani zuřivé klikání neosvobodí kapitána z potupného zajetí. Na prvních dvou třech úrovních vzteku je švihání meče pomalé a zoufale neúčinné – jenže ve většině misí přijde první drsná vlna nepřátel mnohem dřív, než si hráč nasbírá dost energie na pořádné útoky. A pak je tu ještě jedna závěrečná zrada a prohřešek proti pravidlům slušného chování ve videohrách. Jednotlivé mapy sice jsou rozděleny na sekce (je to vždy vidět v horní části obrazovky). Jenže když hráč některou z nich překoná, neuloží se mu průběžně checkpoint, ale pokračuje bez možnosti vyhnout se otravnému začátku. A smrt těsně před truhlicí s léčivým lektvarem znamená nutnost začít od úplného začátku stejně jako smrt pod první vlnou nepřátel. Výsledek tohoto pochybného rozhodnutí? Už dlouho tu nebyla hra, kterou by ti méně trpěliví tak často shazovali do Windows za hlasitého vykřikování slov, co do slušné společnosti nepatří...

Béčko zůstane béčkem

Dead Meets Lead je už na první pohled nízkorozpočtové, budgetové béčko. Nižší cena je vyvážena grafickým zpracováním, které přihlížejícím asociuje zlaté časy Diabla 2 s izometrickým pohledem i prostými částicovými a kouřovými efekty. Za nízkou cenu při online nákupu však ani nelze očekávat zázraky. Horší je, že slibná, atmosférická klikačka skončila kvůli několika nedoladěnostem v podobě produktu, který by mohly prodávat inzeráty s anotací: "Nasere vás. Zn.: spolehlivě..."

Dead Meets Lead
Windows PC

Verdikt

Slibná, temná a atmosférická rubačka zůstala bohužel stát jen na půli cesty. Kvůli vysoké obtížnosti a nepřesvědčivým bojům více frustruje, než baví.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama