Dirty Dancing Recenze Dirty Dancing

Dirty Dancing

Maxim Kucer

Maxim Kucer

29. 12. 2007 23:00 13

Johnny a Babe. Dvojice, která rozbušila srdce snad každému, kdo je v Hříšném tanci (Dirty Dancing) viděl. Ještě před tím, než jsem začal instalovat hru, rozhodl jsem se dvacet starý snímek si připomenout. O filmu jsem měl matné povědomí, že to bude přeslazený romantický blábol. Ale vcelku mě mile překvapil, protože byl v zásadě vkusně natočený, sem tam nějaká klasická banalita, ale jinak si na nic nehraje. Rovnou na začátku vám dá jasně najevo, do čeho jdete, a určitě vás překvapí brilantními vypalováky let šedesátých a skvělými scénami žhavého tance. Sami sebe možná zpozorujete, jak tak zničehonic podupáváte nohou do rytmu.

Jsou hry podle filmů snad prokleté?

Po vstřebání filmu se na mě začalo sápat hejno pochybností. Jak může někdo udělat hru podle filmu, který byl o lásce a tanci? Jestliže se člověk ohlédne například na hry, které vznikaly podle akčních filmů, dejme tomu noví Transformers nebo Beowulf, zjistí, že k tomu, aby byly dobré či lehce nadprůměrné, stačí, když to bude efektní sekačka. Spousta krve, případně rozmačkaného plechu, epická hudba (která se v případě Transformers skutečně povedla) a alespoň náznak děje. Pak se ovšem vynoří nápad udělat hru podle slaďáku Dirty Dancing. Jestli některé z vás napadlo, že „tohle nemůže dopadnout dobře“...

Po spuštění hry jsem si myslel, že před samotným hraním musím povinně absolvovat jakousi flashovou minihru. Byl to brutální omyl. Vyvedlo mě z něho menu stylizované do podoby omalovánek pro nejmenší. Nicméně mi došlo, že toto bude skutečně hra, protože autoři se snažili usnadnit přemýšlení tím, že na film odkázali úvodní písničkou „Be My Baby“. Řekl jsem si, že jsem přežil horší horory, a pustil se do hraní.

V úvodu si musíte vytvořit charakter, za který budete hrát. Postavička je namalována v pseudoanime/manga stylu. Vyberete jméno vašeho hrdiny či hrdinky a potom je můžete ozdobit účesem, nosíkem, pusinkou nebo oblečením podle filmové předlohy. Po této asi nejkreativnější činnosti v celé hře na vás čeká už jen krutá herní realita. Představte si ji jako poměrně skromnou mapu rekreačního střediska Maxe Kellermana s kýčovitými domečky. Do některých domečků můžete vstupovat hned na začátku, do jiných až po tom, co nahrabete pár tisícovek „doláčů“. Což se mi alespoň v případě panáčka mužského pohlaví, který má reprezentovat chudého tanečníka Johnnyho, zdá trošičku přitažené za vlasy. Babky získáváte podle toho, jak úspěšní jste v jednotlivých minihrách. Každá minihra má několik stupňů obtížnosti, ale přesto vás začnou po velmi krátké chvíli nudit.

"Bíí maj beeeejby..."

Snad jediné, co vás může na hře potěšit, je hudba, i když původních filmových písní je zde doopravdy méně než poskrovnu. Na druhou stranu vám hra může dát impuls k tomu shánět si různým způsobem ve svém okolí pecky šedesátých let. Ostatní zvuky jsou vloženy skutečně snad jen proto, abyste byli ušetřeni trapného ticha.

Jak dlouho pobaví?

Doba hraní je variabilní. Pohybujeme se v rozmezí vteřin až desítek minut, podle toho, jak masochističtí jste. Ano, když si hru skutečně koupíte, tak se váš herní čas může prodloužit až na hodinu, možná o něco déle, protože budete chtít zabránit pocitu do koše vyhozených peněz. Situace se ale mění ve chvíli, kdy máte malé potomky nebo sourozence. Po absolvování minihry obsluhování hostů poznají, že být hotelovým managerem není taková legrace jako ve filmu. Navíc to, co se nám jeví v podobě vizualizace jako nevkusná omalovánka, jim bude připadat jako „boží animáč“.

Což takhle dát si raději špenát?

Jak jste mohli poznat, tento paskvil si mnoho chvály nezaslouží. Dirty Dancing ve vás nechá pocit tvrdého nakopnutí do hlavy, protože tento herní netvor dal poměru cena/kvalita zcela novou a děsivou dimenzi. Vlastně se budete divit, proč za něco takového máte vůbec platit. Když vám to přece jen nedá a chcete si zahrát něco na způsob Dirty Dancing, stačí když na internetu zkusíte najít například SimGirl, čehož je Dirty Dancing frigidnější obdoba. Pokud jste to ještě neudělali, vyžeňte ďábelskou myšlenku na koupi této hry z hlavy a jděte na nějakou dobrou večeři, do kina, dítěti kupte velkou zmrzlinu, nebo ty peníze vložte na spořící konto.

Dirty Dancing

Peníze, které byste investovali do této hry, raději investujte jakkoliv jinak.

Jedna dvě písničky z filmu. Kdyby to bylo zadarmo, z netvora by se stal o něco snesitelnější herní skřet.