8. březen 2011 00:11 / Vojtěch Bednář / Recenze / Diskuze (79)

Související hra

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20848962
InternetPolice napsal 17. 6. 2011 v 17.47

Nebýt zábavného bojového stylu a vcelku zajímavého děje tak nevím nevím jak by dragon age 2 dopadl. Jinak jak psal autor recenze grafika aji na max deatily pod DX11 a HD texture packem od bioware neni nijak líbivá, ne že by byla škaredá oni radši zmenšili lokace aby to utáhly aji majitele consoli ale přece jen to mohlo být lepší. Prostředí je tu fakt otřesný nechápu jak to mohli takhle udělat pořád prolízáte ty samý uličky, jeskyně, domy fakt hrůza to mě na tom vadí asi nejvíc svět je tu fakt přinejlepším ubohej.
Už mě chybí správná klikačka jako bylo Diablo s tunou itemů kde sem dycky říkal no ještě udělam tenhle quest a pak půjdu spát nakonec to skončilo tak že sem chodil spát pomalu ve 4 rano :-D jak sem se nemohl odtrhnout znáte to chcete dodělat lvl abyste mohli používat armor co vám zrovna vypad tak si řeknete ok dám ještě jeden quest mezitím vypadne lepší weapon tak expíte ještě na ni no je to nekonečnej koloběh se divim že nemam brejle z toho jak sem si u Diabla vypaloval oči :-D

Editováno: 19. 06. 2011 v 15.37

Nahlásit nevhodný obsah

20848532
surnakm napsal 17. 5. 2011 v 06.57

Jsem obrovsky zklamán.první díl se mne zmocnil a nepustil a nepustí ani po druhém...Dragon age 2 je jen odrazem potenciálu,nebo seriálu.A lidé chtěli pokračování,chtěli mnohem víc než dostali.Snad jedinou a světlou vzpomínkou bylo setkání s Alistairem a Flemeth,kde je Morigane????její dítě zrozené z "hrdiny"Fereldenu???Je mi líto a moc,že tento příběh se ubíral směrem...vlastně nikam.Je to jen hra vím :-) ale přesto díl první ovlinil na pár dní životy mnohým z nás...

Nahlásit nevhodný obsah

20847222
PeterSch napsal 13. 5. 2011 v 10.20

No upřímě nástupce takového gigantu jakým DAorigins určitě bylo to má těžké. I přesto je u mě výsledek po dohrání spíš záporný. Rpg prvky nám lehce ustoupili do pozadí trefné je to srovnání 1 a 2 Mass Effect. Ovšem tam mě ten posun bavil kdežto tady mi přišel pouze jako prosté zjednodušení a zrychlení hry. Poprvé se mi taky u této série stalo že jsem přeskavoval titulky bez přečtení. U prvního jsem hltal každé slovo textu.

Celkově se těžko popisuje kde je chyba, možná v né tolik zajímavých postavách... Třikrát hurá pro Morrigan a minulou bandu :) Bojovému modelu nemám co vitknout grafika je skvělá a boje mě bavili ... bohužel ty drobnosti která mě na DA bavili už u druhého dílu nebyli ono a nebo prostě zmizeli. 8 zachraňuje z mého pohledu konec kde člověk konečně vybírá svoji stranu a příběh se stává uvěřitelnějším. Od tohoto okamžiku mě DA 2 začalo opravdu bavit, bohužel ani né za hodinu už mi projížděli titulky.

Snad se ve trojce opět vrátí tvůrci ke hře pro masy ovšem né dělané na úkor mas. Tooť asi vše 8/10

Editováno: 13. 05. 2011 v 10.21

Nahlásit nevhodný obsah

20845564
Grievous napsal 9. 4. 2011 v 14.33

Budeme se s tím muset smířit. Nakonec i Bioware začal dělat hry pro masy.

Nahlásit nevhodný obsah

20847762
Dave1789 napsal 27. 3. 2011 v 11.15

Vubec nesouhlasim s tim, ze by jednicka byla lepsi nez dvojka. U RPG prece nejde o to jestli je to vic akcni nebo min akcni, ale o to, ze me to chytne a budu to hrat bez prestavky, protoze me to proste k obrazovce prikova.
U jednicky bylo od zacatku jasny, jak to skonci - na zemi se zene zkaza - obejdi vsechny frakce, spln pro ne nejake ukoly a pak se utkej s hlavnim bossem. To me fakt nebavilo. Dohral jsem to, ale byl jsem trosku zklamany. U dvojky nevite jak to skonci a nevite, co vas ceka.
Uznavam, ze tam je par slabsich stranek (oblasti je skutecne malo a vsechny jeskyne vypadaji naprosto stejne, rad bych menil vybavu i ostatnim partakum), ale to jsou jen drobnosti v porovnani s tim, ze k tomu sednete a min. 24 hodin budete hrat a budete chtit vedet jak se to vyvrbi.
Trosku me zklamalo to, ze alternativni konce v podstate nejsou - at delate co delate, skonci to stejne (nejdriv jsem hral za templare a pak za maga - rozdil neni). Coz me nakonec zamrzelo, protoze prave proto jsem to hral podruhe. To nemeni ale nic na tom, ze po dlouhe dobe to je hra, kterou jsem si s chuti zahral dvakrat hned za sebou a naramne jsem se u toho bavil.

Soubojovy system je naprosto perfektni pro konzoli. Bal jsem se toho, protoze jednicku jsem hral na PC a moc jsem si to nedovedl predstavit, ale skutecne to je pecka. Pausovat nemusite metate zaklinadla jak zbesily. Pro me rozhodne nejlepsi hra za posledni roky, byt mohla byt jeste o neco lepsi.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 21. 3. 2011 v 18.49

silverback: No asi se shodnem na tom, že se neshodnem.

Nahlásit nevhodný obsah

11007919
silverback napsal 21. 3. 2011 v 13.44

Mitsurugi: No podívej - Origins jsem hrál už docela dlouho zpátky, takže abych mohl vyloženě objektivně argumentovat, musel bych si je zase nainstalovat. Ale budu vycházet spíš z věcí, které si pmatuju a to fakt, že jsem Origins konzultoval s mnoha známími a každý z nich měl ten příběh trochu jinak. Už jen to, že vlastně tam bylo snad těch 6-7 úvodů hry, přičemž to nebyly jen kontextuálně oddělené epizodky, ale váš původ se s vámi táhl celou hrou. Včetně toho, že jinak se NPC chovali k trpaslíkovi a jinak elfovi. Takže ano, z toho co si pamatuji byl příběh Origins rozmanitější než ve dvojce a kvalitu bych viděl na stejné úrovni. Co se týče dialogů, ty jsem srovnával hlavně s Mass Effectem 2, kde se rozhodnutí v dialogu odrazily někdy hodně zásadně a často i neverbálně (dát někomu přes hubu nebyl problém). S čím souhlasím je systém vztahů, ten je podle mě opravdu vyváženější a věrohodnější naž v jedničce, jenom mě rozčilu, že aby sis mohl s někým pořádně promluvit tak musíš do jeho domečku a ještě to jde jenom tehdy, když ti má co říct on. V jedničce jsi mohl svoje parťáky pořádně prokecat, zeptat se jich na názor a podobně. A co se týče těch Deep Roads - taky, už je to déle, ale nepamatuju si, že by mě tam něco takhle nebavilo. Ale samozřejmě - respect. A hru asi taky budu hrát minimálně ještě po druhé, protože mě opravdu zajímá jak je to s tím větvením příběhu.

Editováno: 21. 03. 2011 v 13.46

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 21. 3. 2011 v 00.11

silverback: A Origins bylo v rozhovorech a rozhodnutích propracovanější? Odfláklé lokace jsou největší minus (řekl bych že jediný významný), ale není to kvůli tomu špatná hra proboha. Vždyť v Oblivionu taky vypadaly všechny jeskyně stejně. Osmička je podle mně fér. Hru už jsem dohrál dvakrát a hraju ji po třetí. Souboje jsou zábavnější než v Origins jen si na ně člověk musí zvyknout. Rozhovory jsou mnohem lepší než v Origins. Příběh je lepší než v Origins. Hudba je stejná. Vedlejší postavy jsou přinejmenším stejně zajímavé. Je tam co objevovat, jako v prvním díle. K vybavování družiny: v ME 2 snad šlo dávat zbroje společníkům? Nešlo a nikomu to nevadí. Tak proč to vadí u DA 2? Systém vztahů je taky lepší než v Origins - aspoň jednoho společníka nejde utopit v dárcích. No a nakonec, vyvražďování 4 map v Deep Roads v Origins mně doopravdy nudilo. Pro mně je DA 2 lepší než Origins.

Editováno: 21. 03. 2011 v 00.12

Nahlásit nevhodný obsah

11007919
silverback napsal 18. 3. 2011 v 16.46

Mitsurugi: A tady snad někdo popíral, že je DA2 RPG? No já teda rozhodně ne. Nebudu se opakovat, takže můj názor si můžeš přečíst o pár postů níže. Mě vůbec nejde o to jestli je něco RPG nebo PRP nebo BŽ ... mě jde o to jestli je hra dobrá a nebo ne. A DA2 je oproti jedničce, nezlob se na mě - nesmírně odfláknutej. A rozhovory sice super, ale ty možnosti - narazíš na tlupu krvavejch mágů a možnosti konverzace: 1) Mírový "Proč ubližujete neviným lidem?" "Protože jsme krvavý mágové" - dojde k boji 2) Laškovný "Vy jste ale zlobivý mágové" "Chcípni!" - dojde k boji 3)Agresivní "Chcípněte!" "Vy chcípněte!" - dojde k boji. Samozřejmě zjednodušuju, ale takhle to je bohužel v mnoha případech a ono proklamované větvení děje je jenom v detailech. Osobně jsem to zkoušel a ty nejzásadnější věci se (narozdíl třeba od ME) odehrají vždycky stejně. A když sám říkáš, že lokace v DA2 jsou odfláknuté, ale házíš to za hlavu, je to špatně, protože jestli se takhle budeme vyjadřovat k hrám a promíjet jejich chyby, budou hry horší a slabomislnější, protže nám "to prostě stačí."

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 18. 3. 2011 v 07.22

Turnak (gmail.com): DA:O má v rozhodování stejný neduh jako NWN a BG. A to ten že např. buď zachráníš rukojmí, dáš jim peníze a zabiješ únosce, nebo rukojmí znásilníš, okradeš a třeba prodáš do otroctví. Tyhle hry byli strašně černobílé. A třeba k NWN - až na datadisk Hordes of the Underdark to byla hrůza. Vybiješ akademii, vylezeš ven a vybíjíš další čtvrť. A ještě k tomu to mělo nedotaženou obtížnost. Bojovník pohodička, mág peklo. Hry podle DnD mají být skupinové jako BG ne jako v NWN. A jestli sis všimnul já neřešil jestli je něco RPG nebo akční RPG (to je jenom rozdíl v soubojovém systému) ale jestli to vůbec je RPG. A v DA:O si vybíral ze čtyř možností v rozhovoru. V Mass Effectu jsou rozhovory ještě jednodušší než v DA2, tady aspoň musíš kombinovat komu říct co a jakým tónem, ty značky jsou dobrá věc, aspoň víš jestli Hawke bude vtipkovat, nebo bude agresivní, to vidím jako plus.

Editováno: 18. 03. 2011 v 07.24

Nahlásit nevhodný obsah

20815087
Turnak napsal 17. 3. 2011 v 22.52

Mitsurugi: Takze od zacatku. V dnesni dobe je hranice mezi rpg a akcnim rpg uz opravdu minimalni. Je to osobni nazor, jestli je Oblivion, Morrowind, DA2, RPG nebo akcni RPG. Mas o tom i plno diskusi. Ja tvuj nazor akceptuji a proto doufam, ze ty pochopis muj nazor, ze RPG s D&D pravidly maji smrnc. Jinak uz sem to predtim rikal, hral jsem DA2 na xbox a tam je boj trosku akcnejsi, na rozdil od pc kde je to (co jsem odpozoroval u kamose na notasu) podobne DA:Origins. Jinak nemoznost obleknout spolubojovniky, nemoznost mluvit skoro s nikym a prakticky vybirat jen ze tri moznosti dialogu (a to jeste jako pro male deti, znazornene obrazky), to mi pride hodne, hodne daleko od RPG. V DA:Origins me tesilo bavit se s Morrigan protoze jsem se tesil jak ji dostanu do postele ;) a tady? Krasne to popsal Zloved Z. Nechutil, cituji, "Sex? Tak pozor, nechcem naštvat rodiče." (a i kdyby si to redakce nemyslela a napsala to jen z recese, ja za timto nazorem stojim). DA2 jsou proste obeti pokusu o masovy prodej. RPG jako takove (DA: Origins, Baldurs Gate, Neverwinter Nights atd.), je v dnesni dobe pase. Jen se bojim ze s takovouhle rychlosti budem hrat za 20 let hru, ktera bude mit jednu misi, jediny ukol, ale bude mit ultra-hyper-super-mega-giga-tera-teti realistickou grafiku, pricemz se podivame na slunecni paprsek a cely se z toho pose*eme jak je realisticky a jak z nej skoro sala teplo.

Dekuji za pozornost a nyni jdu hrat abych se uklidnil :D

Editováno: 17. 03. 2011 v 23.12

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 17. 3. 2011 v 22.12

Začínám si myslet že tady nikdo netuší co znamená RPG. RPG přece neznamená taktický izometrický soubojový systém, ani složitý vývoj postavy. RPG spočívá v tom, že si určíte za jakou postavu budete hrát (nemyslím tím bojové zaměření, ale povahu) a podle toho se chováte (mám tušení že se tomu říká roleplaying).
Dobré RPG musí mít kvalitní rozhovory (v Bioware jsou mistři na dialogy, narozdíl od Bethesdy). Musí mít dobře napsané postavy a NPC. A hlavně musí mít kvalitní příběh. To všechno DA2 má. Podle mně je DA2 jedno z mála RPG v dnešní době. Srovnávání s Oblivionem záleží na tom jestli máte radši kvalitní dialogy, vztahy ze společníky a příběh, nebo prolézání jeskyní a prozkoumávání kraje. Na druhou stranu lokace v DA2 jsou odfláknuté, ale nic to nemění na tom, že je setsakra dobré RPG.

Nahlásit nevhodný obsah

20815087
Turnak napsal 16. 3. 2011 v 23.05

Osobne hraju DA2 na Xboxu a musim rict jedine, hraju dobrou akcni hru s rpg prvky a supr pribehem, pro mne RPGcka skoncila s dobou kdy se prestaly ridit pravidly D&D

Editováno: 16. 03. 2011 v 23.11

Nahlásit nevhodný obsah

20839413
dungeonmaster napsal 16. 3. 2011 v 09.21

Tak jsem si DA2 objednal, ale běda vám jestli mě to nebude bavit! :)

Nahlásit nevhodný obsah

11007919
silverback napsal 15. 3. 2011 v 22.58

Dante_Alighieri: Ano, jde o tu matku, na konec jsem se ještě nedostal. Ale teď mě docela potěšil souboj s High Dragonem - konečně trochu zajímavější. A hlavně jsem ho tam vůbec nečekal v tom zapadlém údolíčku :-).

Nahlásit nevhodný obsah

20838422
Dante_Alighieri napsal 15. 3. 2011 v 13.41

silverback: Smím se zeptat co to bylo? Jen to nějak naznač. Mě třeba dostal vedlejší quest, ve kterém hledáte svojí matku nebo potom úplně konec hry.

Nahlásit nevhodný obsah

11007919
silverback napsal 12. 3. 2011 v 22.06

Musím se přiznat, že ten příběh mě dostává. Dokonce u mě vyvolal právě před chvílí reakci, kteorou jsem ještě u hry asi nezažil. Celou dobu hraju za mírumilovnou, hodnou čaroďějku. Ale teď se stalo něco co mě natolik rozhodilo, že jsem se začal chovat odměřeně a drsně. Škoda jen, že zrovna tenhle plot - o kterém nechci spoilerovat - je jasně daný a nelze ho žádným způsobem změnit. Tak mě to rozčílilo, že jsem hru vypnul a asi si dám pár dní pauzu, vůbec se mi tam teď nechce vracet :-\.

nord: A vidíš, já to mám úplně opačně :-). A obdivovat mě za projití každého koutu Hlubokých cest nemusíš, protože mě to nesmírně bavilo. :-) - ale rozhodně ti neberu tvůj názor, máš raději rychlejší hratelnost. V tom případě ti musí DA2 určitě vyhovovat. Ale stejně - i s ohledem na tuhle prioritu si myslím, že má spoustu chyb a nedodělků.

Ale ten příběh ... A musím souhlasit - vedlejší questy jsou stejně dobře napsané jako hlavní dějová linie.

Nahlásit nevhodný obsah

20804486
nord napsal 12. 3. 2011 v 19.29

Ja se musim priznat, ze jsem s DA2 velice spokojeny. Tam kde mi prislo puvodni DA:O a pitome (prvni dil se mi totiz opravdu moc nelibil) tam DA2 exceluje. Trochu obsirneji:

Vedlejsi questy: co bylo v DA:0 zabij tri bandy banditu (ktere na sebe navzajem videly!) tam konecne je vetsinou plnohodnotny quest s pokecem, casto i s ruznymi konci. Thumbs up

"Nelinearita": Snad po desetiletech (od KOTORu) Bioware konecne pochopil, ze lokace, pak v ruznem poradi tri lokace a opet jedna lokace neni zlaty recept na vyleceni zacpy, ale jen takove siditko ktere v konecnem dusledku hru poskozuje nez ze by ji neco davalo. Tady opet pseudolinearneji, ale zato mnohem napinaveji a dejoveji.

Nejsem vyvoleny: Za velmi osvezujici povazuji nebyt po dlouhe dobe v RPG vyvoleny spasit svet. Pribeh chlapika co v podstate jen chrani svoji rodiny a pote svuj novy domov mi prijde mnohem sympatictejsi.

Taky jsou mi sympatictejsi clenove druzinky, ale to mimo jine dela i mnohem poslouchatelnejsi dabing. Ona bardka s hlasem jak piskajici struhadlo nebyla to prave orechove.

Lokace jsou sice nudne, ale jsou kratke, takze jsem spokojeny. Mnohem radsi rychle boje a kratke levely nez delsi boje a uplne stejne nudne levely zato, mnohem delsi. Obdivuji lidi co protrpeli Deep roads v DA:O

Nahlásit nevhodný obsah

11007919
silverback napsal 12. 3. 2011 v 16.12

Lady Stardust: Můžeme si někde bokem založit diskuzy o RPG, i když myslím, že my dva se neshodneme (nic ve zlém) :-). Každopádně podlední off-topic. Souhlasím, že všechny vyjmenované hry jsou špičkové záležitosti a patří i mezi moje oblíbené. Řadí se mezi ně ale i spousty dalších, pro tebe příliš klasických kousků, ale pro mě srdcových záležitostí. Včetně BG. Také souhlasím s JoeJesus, že neúspěch takovýchto her většinou pramení z technických nedostatků. Ale někdy mi to taky hlava nebere - hlavně ten Alpha Protocol, který se mi líbil i po té grafické stránce, byl opravdu špičková hra a její neúspěch nechápu.

Mimochodem tu tvou definici konzolí vůbec nechápu. To jde trochu proti logice všeho. Když pominu nějaký Heavy Rain a pár dalších, jsou i konzolovky plné vaty. Včetně třeba Dragon Age 2, který vyšel na konzolích též, žeano :-).

Jinak bych toho vážně už nechal a řešil Dragon Age.

Editováno: 12. 03. 2011 v 16.14

Nahlásit nevhodný obsah

20794714
Lady Stardust napsal 12. 3. 2011 v 16.12

JoeJesus: konzole = důraz na to aby si hráč užil nějaký příběh a nezdržovala ho vata, což je trendem už prakticky ve všech videoherních žánrech.

Nahlásit nevhodný obsah

20847578
JoeJesus napsal 12. 3. 2011 v 16.09

Nedělo. Protože si to lidi stáhli. Nezapomínej na fakt, že se v té době začala prudce navyšovat rychlost internetu. Moderní RPG mají ten úspěch hlavně díky tomu, že vycházejí zároveň i na konzolích, které to pirátění (rozhodně více než na PC) omezují. A tady je kámen úrazu - konzole = zjednodušování.

Nahlásit nevhodný obsah

20794714
Lady Stardust napsal 12. 3. 2011 v 16.05

JoeJesus: arcanum se dalo dohrát s čímkoli, to nezáviselo na postavě, každopádně tohle se hráč dozví možná tak až si tu hru koupí, což se očividně nedělo

Nahlásit nevhodný obsah

20847578
JoeJesus napsal 12. 3. 2011 v 16.03

Lady Stardust: Bloodlines, když tenkrát vyšly, se nedaly hrát na průměrné sestavě plynule ani na nižší detaily. Arcanum se zase nedalo s některými charaktery dohrát vůbec, jak bylo zabugované. Takže ano - engine a práce programátorů hraje důležitou roli.

Nahlásit nevhodný obsah

20794714
Lady Stardust napsal 12. 3. 2011 v 15.54

JoeJesus: Deus ex a fallout se možná ještě prodávaly, planescape, alpha protocol, bloodlines ne, stejně jako se neprodávalo arcanum a system shock 2 a podobně. A to kvůli tomu, že ty hry měly nápad a vyžadovaly od hráče nějakou aktivitu a hlavně mají příběh, který je pro hru něčím podstatný, takže když to všechno proklikají aby teda konečně přišlo rubání a ono nepřijde, no tak to už je oheň na střeše :).
A navíc to nebylo plné ohraných elfů a trpaslíků, takže smůla no :). Engine bylo asi to poslední co ti hráči při nákupu či spíš nenákupu těchto her řešili, protože hodnocení měly všechny velmi slušné.

Nahlásit nevhodný obsah

20847578
JoeJesus napsal 12. 3. 2011 v 15.50

silverback: Mě jen se*e, když se někdo naváží do něčeho, o čem nic neví - a taky proto, že mam ságu BG doma v originálkách a dějově je stále nepřekonána (ale to je čistě subjektivní).
U DA1 jsem zaplesal, když vyšlo konečně něco, co se dostatečně přiblížilo právě této isometrické klasice (BG, Icewind Dale), DA2 jsem zatím nehrál, jen to demo, které mne spíše odrazuje. Příjde mi jako takovej nepovedenej zmetek Mass Effectu a DA1.

Stardust:
Deus Ex, Planescape a Fallout jsou legendy svého žánru - ty nebyly propadáky ani omylem :) Samozřejmě všechny zmíněné řadím mezi ty nej. Bloodlines propadákem byl z úplně jiného důvodu - špatná optimalizace source enginu.

Nahlásit nevhodný obsah

20794714
Lady Stardust napsal 12. 3. 2011 v 15.43

silverback: jako jestli už někdy vyšlo rpg, které se neposouvalo skrz rubání a vatu? ano takové už byly a obvykle to byly prodejní propadáky teda :). Protože vesměs to nebyla tolkienská kopírka a hlavně tam šlo o příběh a ne o rubání a meč +10 takže smůla pro ty "pravé rpg hráče" :)
Třeba Deus ex s žádným nabíráním zkušeností přes zabíjení a tím pádem čištění nebylo podmínkou postupu a hráč se mohl v klidu dostat dál jen s nutnými ztrátami
Alpha protocol s milionem možností pro hráče a hlavně neznevýhodňováním hráčů, kteří hodlají postupovat nepozorovaní oproti těm co všechno vystřílí
Planescape Torment s důrazem na to, aby hovory mezi postavami měly konečně i nějaký obsah, někam vedly a měly nějaký opravdový účinek ve vztahu k statistikám a přesvědčení hlavní postavy + řešení problémů různými způsoby a ne jen rubáním
Fallout s možností dohrát hru bez jakéhokoli kontaktu s Vůdcem nebo jeho Poručíkem + ta hora možností kterou to mělo
a už mě vlastně ani další moc nenapadá, i když možná ještě jich pár bylo :)

Každopádně velká spousta hráčů vůbec neřeší o čem postavy mluví, dialogy překlikají a jedou dál, protože jsou prostě navyklí jen na rubání, které možná kdysi bylo standard, ale dneska už je to přežitek, ale bohužel pořád se z toho ty rpg hry nevyhrabaly, takže hráč nemusí řešit o čem hra je, protože dohraje ji v klidu tak jako tak, díky levelování skrz čistky na potvorami zamořených tolkienskokopírkovských světech :)

Jo a vampire bloodlines taky neodměňovalo hráče za rubání kohokoli nemluvě o tom, že se dalo hrou zase jako v případě deus ex projít jen s nutnými ztrátami

Editováno: 12. 03. 2011 v 15.46

Nahlásit nevhodný obsah

20847578
JoeJesus napsal 12. 3. 2011 v 15.40

Lady Stardust: Okey, to s tim pánem pevnosti je fakt, ale řekni mi, v jaké hře se kdy nějakej pán pevnosti staral o cestu u své tvrze? To by pak neměl dobrodruh žádnou práci - o všechno by se postaraly stráže - to je přeci základní stavební kámen - řešit problémy, se kterými si ostatní neporadí :)
Ale to je off-topic
Bloodlines byly sice dobře řešený, ale tak lineární, až to bolelo. "Klasický" koncept nabízel více cest - třeba první dva Fallouty - ty se daly dohrát bez jediné vystřelené kulky (ale dosáhnout toho byla kolikrát frustrující pakárna). RPG bez soubojů je Adventura... ...nebo The Sims. Prostě tam patřej. Netvrdím, že maj být stavebním kamenem RPG - to už jsem dal najevo.

Nahlásit nevhodný obsah

11007919
silverback napsal 12. 3. 2011 v 15.34

JoeJesus: Souhlas - nehledě na to, že žádné hory vlků se nekonaly. Na mapě byla jedna, dvě smečky. A to, že byl povrch většinou prázný (prostý nepřátel) neznamená, že tam nebylo co objevovat. BG jsem hrál asi 4x a pokaždé jsem prozkoumal všechny mapy až do toho nejzašího kousku. Lady Stardust - máš to nějaké popletené.

Před Candlekeepem byl mimochodem (na celé mapě) jeden hnědý medvěd, tři vlci a tři divousové. Žádní banditi. A pokud hovoříš o Sarevokově družině, tak ta měla tolik síly a moci, že si jí z tvrze nemusel opravdu nikdo všimnout.

Ale nechtěl jsem aby se tahle debata točila kolem BG. Jenom poukazuju na to, že to bylo mnohem vyváženější RPG než současný DA2. A aby jsme tedy nechodili tak daleko, tak mluvme o rozdílech mezi DA1 a DA2 - i tady je prostě hratelnost na úplně jiné úrovni.

A ano, Lady Sturdast - někoho baví i Painkiller a někoho baví i Crysis a někoho baví Diablo(včetně mě) a nechápu co je na tom špatně :D. A je to mnohem důležitější než nějaká všeobecná informace, která nikomu nic neříká, jako: "Ve hrách je příliš mnoho vaty" Asi mě teď nařkneš z nedostatku inteligence, ačkoli jsem hlavně fanda adventur a tahových strategií, ale prostě se rád pobavím i u něčeho co nemusí mít hned takovou hloubku. A kritizovat souboje ve hře ... no, nevím jaká hra by se ti potom líbila, vyšla už někdy taková? Vampire Bloodline byl soubojů plný a představ si, že i v BG bylo několik nerubacích misí.

Každopádně, bavil bych se spíš o Dragon Age 2, než o nějakých všeobecných nářcích na moderní hry a jejich obsah. (Tedy v případě Lady Stardust na VŠECHNY hry vůbec a RPG hlavně - od počátku času se dělají totiž naprosto špatně).

Editováno: 12. 03. 2011 v 15.38

Nahlásit nevhodný obsah

20794714
Lady Stardust napsal 12. 3. 2011 v 15.28

JoeJesus: o tom mluvím, že v žádném rpg není nic než stovky krvelačných bestií za každým stromem, protože hráči jsou joudové, co nejsou schopní pobrat jiný koncept než postup skrz rubání. Každopádně okruh útočnosti medvěda byl tak o tři kroky menší než u vlka který útočil prakticky v té chvíli kdy se objevil v dohledu :).
Rpg hry typu Vampire bloodlines s možným postupem hráčovy postavy skrze zajímavé nerubací úkoly + občasné varování aby se dokonce žádné zabíjení nekonalo a nebo Alpha protocol odměňující hráče za nenásilný postup se nechytají, protože přece je potřeba ten "klasický" koncept rubání a rubání a zase rubání, protože přece tohle dělá rpg hru rpg hrou ne? :)

A pochopitelně že vládce pevnosti potřebuje bezpečnou cestu pro zásobování a vůbec jakýkoli kontakt se světem a není v jeho zájmu aby tam byl jakýkoli bandita a nakonec k dobytí pevnosti ani není třeba katapultů, když zrovna v tomhle případě přece posádka vůbec neřeší svět za zdí a tím pádem by se dala taková pevnost s klidem vyhladovět i bez útoku a kdyby bylo potřeba útoku, tak hned za zdí docela nesmyslně nejsou pokácené stromy díky kterým se tam dá dostat až tak jednoduše, že to snad ani nikomu nestojí za to aby se tam vůbec dobýval, když je to leda tak pevnost pro legraci :).

Nahlásit nevhodný obsah

20847578
JoeJesus napsal 12. 3. 2011 v 15.19

Promiň, ale pleteš se - medvědi v BG skutečně útočili pouze pokud se k nim hráč přiblížil opravdu velmi blízko (až na vyjímky, které byly naskriptované). Dále vím 100%, že tam byly sobi (nebo losi - to je fuk), králíci, slepice - dokonce jedno takové zvířátko byl začarovaný učeň. No, tak je tam těch vlků hodně - je to středověké fantasy. Mimo to - já teda nevim, ve kterém RPG je 1500 druhů zvěře, která na tebe neútočí - snad možná v SimSafari. Pán pevnosti se nebude zaobírat tlupou deseti banditů - pokud s sebou nepotáhnou aspoň několik katapultů.
Ta hra je 13 let stará a má v sobě víc RPG prvků, než dnešní moderní RPG, která jdou dolu vodou právě proto, že je v nich těch soubojí čím dál tím více - BG byla jedna z těch vyváženějších (a BG2 je dodnes nepřekonáno).
Sečteno a podtrženo, ať zde nepíšu stále to samé - kdo hrál BG1/BG2 tak ví, že tu ohledně té hry plácáš nesmysly.

Nahlásit nevhodný obsah

Dragon Age 2