King's Bounty: Armored Princess Recenze King's Bounty: Armored Princess

King's Bounty: Armored Princess

Luke

Luke

29. 11. 2009 23:58 4

Minulý rok jsme byli postaveni před King's Bounty: The Legend – zprvu nenápadnou záležitost, která se rychle dostala na seznam návykových her. Vladivostocké studio Katauri převzalo osmnáct let starou stejnojmennou hru, která založila sérii Heroes of Might & Magic a přepracovalo jí s novou grafikou, svižným příběhem a perfektními herními pravidly pro současné hráče. To bylo slávy. Výpravná část provedla hráče skrz nejrůznější prostředí a tahové souboje s armádou různých figur působily jako dokonalé interaktivní šachy. Bylo jen otázkou času, než se objeví další obsah, ať už pojmenovaný „pokračování“ nebo „datadisk.“ Armored Princess je obojím dohromady, přitom ke každému krapánek chybí. Kombinuje se tu návykovost původní hry s trochu novými herními prvky, zároveň nic skutečně nového neobjevíte. Vývojáři v rozhovorech často opakovali mantru „upravili jsme herní principy a mnohé z nich rozvinuli.“ A měli pravdu. Přesně to je Armored Princess – režisérská verze úspěšných herních pravidel, ve kterých najdete více nápadů, ale samotný herní zážitek se nezmění. V případě, že jste si s původní hrou nepotykali, nemá vám Obrněná princezna co nabídnout.

Dračí Chuck Norris

Nová hrdinka, princezna Amelie (anebo Krutá Lída, jak si jí pojmenoval šovinistický recenzent), je v podstatě jen přeoperovaný Bill Gilbert z minula s tím, že právě jeho na svém tažení hledáte. Nové ostrovy jsou tak rozmanité, jako bývalé státy Sovětského svazu a rozhodně se při jejich plenění nudit nebudete. Zimní ostrov, fantasy ostrov, pirátský ostrov... Ale hlavně máte v armádě dráče. Vypadá tak roztomile, že byste ho nejraději chodili venčit do parku i ve skutečnosti. Ale nenechte se oklamat. Na první pohled mírumilovná bestie poslušně stojí nad bojištěm a zaobírá se svými problémy (například si dost často přilípne ohromoného šneka na hlavu a nedokáže ho sundat - je k sežrání!) a čeká, až ho zavoláte do boje – pak spustí jeden ze strašlivých úderů, jako je úder drak-fu, zemětřesení nebo povolání silného spolubojovníka či postavení bytelné překážky pro zpomalení nepřátelského útoku. V podstatě se jedná o princip démonů z truhly v původní hře – a přibližně stejně kosmetické jsou všechny další úpravy. Závaží, které si minulá hra nesla, jsou odřezána: přesun mezi novými ostrovy je díky interaktivní navigační mapce vzdálený jedno kliknutí a po patnácti hodinách hraní navíc obdržíte pegase na vzdušný přesun. Splněné úkoly již není nutné osobně hlásit u zadavatele pro získání odměny a souboje se slabším nepřítelem je možné automaticky vyhrát. Všechny změny umožňují hrát starou dobrou hru svižněji a bez zbytečného protahování, přesto obsah vydá na pěkných pár desítek hraní.

Zahraj to znovu, Same

V rámci nového příběhu čekají noví nepřátelé a rasy, které mírně zamíchají zaběhnuté složení armád. Létající ještěři nebo mechaničtí droidi a zombie ukrutoři (překvapilo, že se pro zombie rodinku dá vymyslet ještě noví členové) představují možnosti pro nové válečné strategie a jejich začlenění mezi existující rasy proběhlo velmi zdařile. Vývojáři si dobře uvědomují s jakým materiálem pracují a chovají se vůči němu citlivě, aby křehká rovnováha válečných konfrontací nebyla novinkami zničena. A tak hra ubíhá podle pravidel: cestování na mapě následuje souboj, ze kterého si odnesete zkušenosti a peníze, za které nakoupíte další jednotky a vrhnete se do dalšího souboje... Jediné, co si neodnesete je pocit, že hrajete něco zbrusu nového.

Poněkud drahá zábava

A to je to, co jsme asi tak nějak podvědomě očekávali. Jako se na do půlky naplněnou sklenici dá dívat jako na nádobu do polovic prázdnou nebo z půlky plnou, tak je Armored Princess rozporuplná a za cenu šestatřiceti euro na evropském Steamu, což je stejná cena jako u Left 4 Dead 2, jde o diskutabilní záležitost.

Armored Princess se blýská stále těmi samými audiovizuálními pozlátky, jako je detailní grafika, animace a dobře napsané úkoly, ale víc, než samostatná hra nebo datadisk, působí jako olbřímí patch nedodělků. Jak bylo již řečeno v úvodu, fanoušci se budou bavit. Ti, kteří zatím s King's Bounty nepřišli do kontaktu zbývá doporučit původní hru. Na evropském Steamu stojí momentálně dvacet pět euro.

King's Bounty: Armored Princess

Zábavnost původní hry zůstává nedotčena, ale nových nápadů je tak poskrovnu, že si je autoři mohli ušetřit do plnohodnotného pokračování.