LEGO Star Wars III The Clone Wars Recenze LEGO Star Wars III The Clone Wars

LEGO Star Wars III The Clone Wars

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

19. 4. 2011 22:00 3

V herním světě existuje jen málo ekvivalentů (zatím stále) trilogie Pirátů z Karibiku, tedy projektu od začátku vytvářenému s cílem vydělat peníze. Za většinou her lze, někdy tedy s nemalým přemáháním, naleznout alespoň trochu kreativní snahy, popřípadě touhy něco hernímu národu sdělit. LEGO série, do které se neřadí pochopitelně jenom Star Wars – Hvězdné války, ale už od svých počátků má za cíl jen a pouze pobavit. Nic proti tomu, koneckonců oba dva předchozí díly LEGO Star Wars si na Hrej vysloužily velmi vysoká hodnocení. Jenže ve chvíli, kdy už bylo v barevných kostičkách zpracováno všech šest epizod, se u trojky člověku do hlavy vkrádá neodbytná myšlenka, že tohle ždímání peněz je už přece jen trochu moc. Světe div se, ono to funguje opět a dost možná ještě lépe.

Předloha s hořkou pachutí

Inspirací pro třetí LEGO Star Wars nebyla kompletní hvězdnoválkovská hexalogie, nýbrž animovaný seriál z období Klonových válek. Ty se odehrávaly z časového hlediska mezi druhou a třetí epizodou, tedy v době, kdy Anakin Skywalker alias Darth Vader a Obi-Wan Kenobi byli stále nerozlučnými parťáky. Jestliže jste si před několika lety nenechali v kinech utéct dost hrozný filmový prequel, který se vyznačoval mimo jiné tím, že v něm z očividných důvodů nešlo vytvořit nějakou dechberoucí zápletku, pak máte zhruba jasno, o co že ve hře půjde. Hra však celkem chytře nějaký příběh vůbec neřeší a dokonce vám umožňuje vybrat vždy z několika možných misí, kterou splníte teď a kterou si necháte na později. Tak, či onak je ale stejně musíte projet (téměř) všechny, takže jde skutečně pouze o kosmetickou úpravu. Potkáte v nich ale většinu známých postav z nové trilogie, z nichž některé se mihnou klidně jen na pár minut. Díky možnosti je následně využít ve Free Play módů, v němž lze procházet již dokončené úrovně s jinými, než defaultními postavami, to však tolik nevadí.

Ještě více než přítomnost mistra Yody a Mace Windu vás ale potěší variabilita jednotlivých úrovní. Klasické „běž, sbírej ťuflíky, dej na budku bossovi“ zde velmi často nahrazuje něco úplně jiného (nebudeme kazit překvapení, stojí to za to), či je tradiční koncept něčím zajímavým oživen. Kupříkladu v úvodním setu tří misí máte na výběr také frontální útok klonových vojsk na pozice Obchodní federace. A bitva je zpracovaná vskutku velkolepě, neboť můžete sednout do tanku a střílet po všem možném, zatímco kolem vás mašírují šiky přátelských i nepřátelských jednotek a zcela nezávisle na vás spolu bojují.

Částečně jsme to už nakousli na konci předchozího odstavce, ale vizuální změnou oproti předchozím dílům, která je vidět na první pohled, je daleko větší počet postav na obrazovce. Už v prologu, odkazujícím na „arénovou“ scénu z Epizody II, se na scéně neustále objevuje více než třicet nepřátelských robotů, kterých si ale vůbec nemusíte všímat. Vaše úkoly jsou totiž jiné, než že byste je měli všechny do jednoho posekat. Ani to není možné, neboť za každý zničený kus okamžitě nastupuje další. Drobná změna, řeknete si, ale tato „drobná“ změna velmi dobře přispívá k oživení každé scény a ponoření do pocitu, že teď už to není čistě jenom o vás, nýbrž že konflikt je nadřazený všemu ostatnímu. Pokud doma nemáte poslední výkřik PC techniky, tak jste se asi právě zhrozili, že tyto grafické kejkle, při nichž je třeba modelovat v jednu chvíli mnohem vyšší počet objektů, nepříjemně zatíží výkon počítače. Opak je pravdou. Hardwarové nároky jsou velice příjemně nízké, což v kombinaci s opravdu pěkně vypadající vizuální stránkou nejde běžnému hráči vůbec na rozum.

Zvyk je kostkovaná košile

Proslulost LEGO Star Wars hrám ale nevysloužila grafika nebo zvuky (o perfektní hudbě od Johna Williamse snad není třeba se vůbec zmiňovat), ale kooperativní multiplayer. Ten je zde pochopitelně také a pozitivní skutečností je, že jednoduché pobíhání dvou postaviček už zřejmě vyšlo z módy. Tentokrát je nutné, aby oba hráči skutečně spolupracovali, vzájemně si stavěli LEGO kostičky, jeden druhému otevíral dveře a nakonec se vychytralostí dostali na kobylku finálnímu protivníkovi. Ovládání na joypadu je bezproblémové, ale ani klávesnice o moc nezaostává a rozhodně se nedá říci, že ten, na kterého zbudou klávesy, by na tom byl nějak hůře. A pokud by vás ani možnost spolupráce s kamarádem nedokázala zlákat ke koupi, je tu samozřejmě ještě humor. Je až neuvěřitelné, jak se lidé z Traveller’s Tales dovedli poprat s přece jen vážněji míněnou tématikou Klonových válek a nenásilně vměstnali vtípky i tam, kde byste je opravdu nečekali. Ano, místy humor dosahuje až dada výšin, nicméně pokud vám přesně toto sedne a k Hvězdným válkám máte relativně kladný vztah, není mnoho důvodů proč s hraním otálet. Konzervativci a zastydlí intelektuálové by sice mohli namítat, že se tím úmyslně pošlapává mýtus Hvězdných válek a vlastně se tak degraduje význam některých emočně vypjatých scén. My ale říkáme – kašlete na to. Opravdu stojí za to si jenom užívat ten gejzír slovního i obrazového humoru, která vás ne jednou donutí smát se u monitoru pořádně od plic.

Hlavní nedostatek třetích LEGO Star Wars by zarputilí hráči mohli zároveň brát jako největší přednost. Je jím pochopitelně takřka nulová snaha o jakoukoliv inovaci v rámci série jako takové. V článku jsme sice zmínili odlišnou náplň vašich misí, ale i přesto zůstane výsledek stále stejný. Vaším hlavním cílem vždy bude sbírání barevných ťuflíků, bonusových předmětů a dosažení ranku True Jedi, na který se můžete těšit v případě, že si jich nasyslíte dostatečný počet. Na druhou stranu to lze brát i jako „sázku na jistotu“, nikoliv ale z pohledu vývojářů, nýbrž hráčů. Už dvakrát si mohli to samé zahrát, a pokud je to bavilo, tak do toho půjdou i potřetí.

LEGO Star Wars III The Clone Wars

Stále to samé, co v předchozích dílech, nyní ovšem v o něco lesklejším balení. Fanoušci série budou určitě potěšeni, nováčci vyzkoušením vůbec nic nezkazí.