18. říjen 2011 00:00 / Vojtěch Bednář / Recenze / Diskuze (16)

Související hra

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20841627
Silesian napsal 31. 12. 2013 v 10.31

Chuck: Mno leda tak pro tebe :-) Třetí a pátý díl jsou pro mě nejlepší díly. Čtyřka trpěla absolutně nevyváženou hratelností (aneb závěrečné mise kampaní jsem odehrál ve složení 6 hrdinů + střílející jednotka). Navíc byla nezajímavá i z pohledu příběhu. A to nemluvím o nahypované nekromancii.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Chuck napsal 31. 12. 2013 v 01.14

Zdar Heroes hraji od prvního dílu a jednoznačně jsem si nejvíce oblíbil čtvrtý díl. Druhý a třetí bych zařadil na dělené druhé místo. Po nich následuje díl první. Nicméně pátý a šestý díl jsou opravdu odpad...bohužel :(

Nahlásit nevhodný obsah

20844088
Nelekejse napsal 25. 10. 2011 v 21.15

filozof.email: Ale no tak. Důstojný pokračovatel je takové hezké slovní spojení s nulovou vypovídací hodnotou. Jsi-li spokojený pouze s polívčičkou, jíž jsi tak kulantně nazval "důstojným pokračovatelem" je to tvá volba. Já naopak čekám, že pokud šlechtím plnokrevníka tak chci aby výsledek předčil rodiče. Bohužel, nemám pocit že by od čtyřky a dále byla plemenitba úspěšná. Máme tu 3 "důstojné nástupce", ale ani jednoho plnokrevníka, který nejen ,že by předčil dvojku a trojku, ale ani se jim není schopen vyrovnat. Já bych to nazval chybou chovatele. V kostce bych řekl: Ořezali co bylo dobré, přidali co je zbytečné, navlékli to do 3D kabátku, který někomu sedí, někomu už méně a vyrazili na steč s vědomím, že se pořád najde dost lidí kteří jim to sežerou.

Editováno: 25. 10. 2011 v 21.16

Nahlásit nevhodný obsah

20807454
willy.fa napsal 25. 10. 2011 v 19.17

Nahlásit nevhodný obsah

20849350
filozof napsal 23. 10. 2011 v 13.09

Nelekejse: ty jsi k i ksmíchu, i k pláči. co se týká Heroes VI, až vyladí chyby bude to solidní pokračovatel série.

Nahlásit nevhodný obsah

20841468
rewkon napsal 23. 10. 2011 v 01.27

Tak grafické zpracováni hry moc nepostoupilo. Obtížnost hry my připadá abnormalné vysoká.Co se stalo s vychytávkou s heroes 5 ze v hrade vidíte budovy co jste postavili.Hodnocení H 3,2,5,6,,1,4

Nahlásit nevhodný obsah

20850603
ALKIN_SK napsal 22. 10. 2011 v 20.17

Hral som vsetky diely, ale od 5 dielu tomu nemozem prist na chut. Nie kazdej hre musi pasovat 3D. Podla mna je jednoznacne na prvom mieste nerozhodne 3 a 2. Potom je proadie 1, 4, 6, 5.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 21. 10. 2011 v 16.16

Osobně nechápu co máte pořád proti čtyřce. :) Moje pořadí je 5, 3, 4, 2, 1. Vždyť čtyřka není vůbec špatná, je jenom jiná. A rozhodně je lepší než jednička i dvojka.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 20. 10. 2011 v 17.35

Osobně jsem hrál všech 5 dílů HOMAMů, a vždy mě na tom bavila ta strategie - prozkoumávání mapy, důležité dělení armád (aneb jaká to radost, když se před vašim skoro nebráněným městem objeví 100x silnější nepřátelská armáda) a právě ona "partyzánská válka" o doly (není většího pocitu zadostiučinění, když tomu bastardovi zaberete zlatý důl s hrdinou a 1 jednotkou k tomu). Já to vždy hrál pomalým způsobem (navštiv všechno co můžeš a ještě se 50x vrať do města), jisté myškování s nepřítelem (aneb snaha udržet "frontu" na více místech najednou, kde většinou nemáte poblíž potřebné síly). Už preview mě dost vyděsil, tato recenze to dokonala a já můžu říct ono pokerové "I'll pass." Tak snad nashle u VII.

Nahlásit nevhodný obsah

20845757
jazzy napsal 18. 10. 2011 v 18.52

Doprkna....:) koupil jsem si Heroes přes steam a sakra...hlásí mi to že moje karta nesplňuje grafické požadavky...což je divné - mám GeForce 7800 a RAM 4 gb a dvoujádro...přičemž to běhá na stejném enginu - nevíte někdo jak s tím...

Nahlásit nevhodný obsah

20826513
Bounty napsal 18. 10. 2011 v 17.42

Jde to oproti 5 ale pořád je to slabší dá se porazit snadno .. není nad human enemy :)

Nahlásit nevhodný obsah

20844463
Moor8 napsal 18. 10. 2011 v 17.33

Podle mne stále nejlepším dílem zůstává trojka a nejhorším čtyřka. Jak mezi to seřadit ostatní zatím nevím, přeci jen jsem šestku ještě nedohrál a taky se je to už velmi dlouhá doba třeba od dvojky a je pochopitelné, že dříve nebyly takové možnosti jako dneska.

Šestka se mi velmi líbí, i když má své pro a proti. Ve hře se mi spíš líbilo objevování, budování a dobývání, partyzánská válka a postupné získávání kontroly. Přeci jen to chtělo trochu strategického myšlení a uvažování i do budoucna, jak rozdělit armádu, kam vyrazit s hrdinou atd… Bohužel teď je to více přímočaré a zjednodušené, prostě jeden nabušenej hrdina, co likviduje všechno  navíc, co mě dost štve jsou velmi časté souboje. Skoro každá neutrální jednotka jde do boje a bojovat musíte, protože potřebujete suroviny, co hlídají. Je to dost otravné. Hra je pak samý souboj a musím říci, že už je to otravné. Povětšinou to nejsou výzvy, jen zdržování. Jednotky s triviální, či nízkou obtížností by se mohli častěji vzdávat. Chci se někam dostat a né se pachtit v triviálních šarvátkách.

Zda je cestování a konvertování měst ku prospěchu hry či ne, zatím nevím, na to budu muset hrát déle. Rozhodně to hru ulehčuje, ale na druhou stranu odpadlo rozvážné přemýšlení nad tím kam se vrhnout. Schopnosti mi taky přijdou cela chaotické a hlavně je malá šance je využít, 30 bodů je fakt málo a je toho hodně. Chápu, že nikdo nemůže mít vše, ale víc by se určitě šiklo. Taky mě docela štve neustálý nedostatek surovin, mohli by udělat, že při sebrání krystalu dostanu třeba 5 a né jen 1 kus, který většinou bývá. Doplnění o úspěchy mi vůbec nevadí, není nutné jich dosahovat, ale je to příjemné zpestření snažit se jich dosáhnout a to rozhodně není na škodu  Město mne opravdu zklamalo, prostě stavění nádherných sídel bylo to, co hru činilo jedinečnou a i když jsem někdy mohl ukončit dříve, tak jsem se schválně zdržel, abych si dobudoval aspoň hlavní město na maximum. Na hratelnost to vliv nemá, je to jen detail, ale detaily dělají z normální hry skvělou hru. Bez města jako v 5 to není ono.

Nahlásit nevhodný obsah

20815087
Turnak napsal 18. 10. 2011 v 17.15

Ta síla, kterou Heroes mely uz podle me skoncila... Skoda, snad datadisky (pokud nejake budou) zlepsi, ted totalne oholenou, hru.

Nahlásit nevhodný obsah

11007919
silverback napsal 18. 10. 2011 v 13.04

3,5,2,6,1,4 - já to má teda takhle (od nejlepší po nejhorší - zatím). Bohužel, nesdílím nadšení z šestého dílu vůbec. Rád bych věděl, jestli autor opravdu objektivně hodnotil šestku s dílem který je mu nejblíže, tedy s pětkou. V takovém případě by totiž musel dojít k závěru, že kromě skill systému, který se vrátil z trojky a je perfektní, nejde šestka oproti pětce zcela v ničem dopředu. A to bohužel ani v grafice. Ano - podívejte se na videa a screeny (nebo lépe zase si nainstalujte) z pátého dílu a srovnejte je s tímhle. Ok, možná má šestka tu a tam vymazlenější texturu, ale celkově - mám teď nainstalované oba díly, protože jsem tomu nechtěl věřit, ale je to tak. Pětka na mě působí mnohem, mnohem lépe. Nemůžu ještě vynést finální verdikt, protože jsem teprve v první misi kampaně za nekromanty (mimochodem nevím co dělám špatně, ale na toho nepřátelského inkvizotora nemám a nebudu mít ani kdybych kempil 20 kol v hradě - nikam jinam už se hnout nemůžu, ale to bude asi můj problém). Každopádně ale onen často klíčový "ferst fíling" není nejlepší. Obecně přechod do 3D už v 5tce nadělal víc škody než užitku a na 100% přehlednou, rozmanitou a v mnohonásobně hezčí (neplést s modernější, není to vždy to samé) mapu z trojek prostě nemá. V šestém díle jsou navíc některé předměty jako kupky zlata nebo některé budovy tak divně obarvené, že se mi opravdu často stává, že je přehlédnu úplně. Co mě opravdu rozčílo je město. Někdo to pokládá za maličkost, já to beru jako jedno z nejdůležitějších kouzel série - kdy jsem se po dlouhé bitvě mohl vrátit s hrdinou do svého těžce budovaného sídla, pěkně si ho prohlédnout, zrekrutovat jednotky, mrknout do putyky co je novýho, postavit další věžičku ... a když mi tohle seberou, jsem prostě rozčarován. Ok, odpadá načítací obrazovka, ale upřímně - vadilo to někdy někomu? Stěžoval si někdo na to, že se z mapy přepínalo do města? Proč? Tohle určitě nebylo rozhodnutí podložené nějakým zájmem fanoušků a jestli ano, tak už svět vůbec nechápu. Co se příběhu týče - musím se přiznat, že ten pro mě v sérii nebyl nikdy moc důležitý. Od mala když jsem začínal u jedniček, tak jsem mu ani nerozuměl, v trojkách mě pravda zajímal hlavně díky vynikajícím "brífing" obrazovkám a ze všech dílů mě bavil asi nejvíce, ale nikdy mě vyloženě nehnal dopředu. A není tomu tak ani u šestky. Engine animace nemám obecně ve strategiích moc rád, protože působí často dost trapně a ani zde tomu není jinak. A příběh? No, jak říkám, mám za sebou tutorialovou kampaň a asi půlku první mise za nekropolis, takže budu třeba ještě překvapen, ale často pokukuju po tlačítku "přeskočit". To ale není tak podstatné. Souboje jsou ovšem z trochu jiného soudku - dá se říct že jsem spokojen, opravdu se mi líbí že vyloženě každá jednotka má své uplatnění, jak autoři slibovali. Nelíbí se mi design některých jednotek (hlavně z pekla co jsem měl zatím šanci vidět), ale čert :-) to vem. Taktických možností, které jsou tentokrát mnohem rozmanitější, ale zároveň konkrétnější člověk využije opravdu často a musí někdy i nad menšími šarvátkami docela přemýšlet. Konkrétnější v tom smyslu, že dříve jsem taktiku tak nějak plánoval podle nastalé situace, ale v šestkách už od začátku bitvy vím kam si postavit jakou jednotku a proti komu ji nasadit. Ztráty je, co jsem pochopil i v začátcích, lepší omezovat na minimum. Skill tree je výborný a právě z něj je nejvíc cítit závan nejoblíbenějšího třetího dílu. Jsem z nich nadšený i když jak už tu bylo zmíněno, mohly by být účinky zejména vyšších tříd schopností trochu lepší. No je toho ještě dost k probrání a to jsem teprve na začátku, takže rozhodně neříkám, že je hra špatná, ale v mnoha ohledech klopýtá, sem tam se zakuckává a před třetí a pátý díl se prodere asi těžko. Ale třeba se pletu. Rád bych :-)

Nahlásit nevhodný obsah

3637705
davidsm napsal 18. 10. 2011 v 11.52

Hra je super a je to výborný nástupce série. Těším se na elfy. Nechápu co autor myslel tím: "strom dovedností šel udlat přehledněji a logičtěji". Strom dovedností je totiž naprosto úžasně seřezen podle tříd, třídy na typy a typy na sloupce podle podonosti a na řádky podle přístupnosti. Podle mě naprosto dokonale ikonicky rozděleno. Co mě na tom vadí je maximální level hrdiny pouze 30 ! Můžete tak "nakoupit" pouze část dovedností. Uvítal bych tak level max level 50 a dovednosti posílit tak o 10%. Jinak to již zmiňované pořadí u mě bude asi vždycky nostalgicky 2,6,5,3 :))

Nahlásit nevhodný obsah

20844088
Nelekejse napsal 18. 10. 2011 v 11.19