Raven Squad: Operation Hidden Dagger Recenze Raven Squad

Raven Squad

Tomáš Nadrchal

Tomáš Nadrchal

27. 2. 2010 23:57 2
Reklama

„Veliteli, situace je jednoduchá. V amazonském pralese bylo sestřeleno letadlo naší společnosti, v místech, v nichž právě probíhá silný vojenský odpor vůči brazilské vládě. To letadlo mělo na palubě paměťové médium s velmi citlivými daty, které se za žádných okolností nesmí dostat do nepovolaných rukou. Je mi jedno, jestli se vám podaří někoho zachránit, důležitý je ten disk, comprende?!“ „ANO, pane!!“ Zhruba takto nějak vypadá prvotní část zápletky Raven Squad, na první pohled velmi zajímavé kombinace first person akce a real-time strategie. Béčkový počátek příběhu je ale asi to nejlepší, co nám dějová linie nabízí…

Během přeletu nad Amazonií s šesterem výsadkářů na palubě totiž letadlo stihne osud podobný tomu, který jsem zmiňoval v prvním odstavci. Naštěstí, či snad naneštěstí, se obě skupiny vojáků stihnou zachránit včasným výsadkem, přičemž se prakticky okamžitě ocitnou uprostřed občanské války. Po znovuseskupení dvou tříčlenných družstev a nalezení vraku letadla, samozřejmě bez kýženého pevného disku, se naskýtá otázka – zabalit misi a vrátit se s neúspěchem domů, anebo posbírat munici a vydat se s šesticí vojáků proti po zuby ozbrojeným povstalcům, jejichž počet mnohonásobně převyšuje naše odvážné bojovníky. Že by zdravý rozum velel něco jiného? Ale kdeže, je to byznys! Podprůměrný příběh by ale ani tak nevadil, vždyť už John Carmack pravil, že u akčních her se to má s příběhem obdobně jako u pornofilmů. Je nutné, aby tam nějaký byl, ale důležitý není. Inu, alespoň víme, kde si tvůrci brali inspiraci.

Velice zajímavým prvkem mělo být slibované přepínání mezi first person akcí a real-time strategií, kdy se hráč stisknutím mezerníku v mžiku přesune buď do taktického pohledu, anebo mezi trojici specializovaných bojovníků. Jen si to představte – nejprve si pěkně prostudujete terén a nepřátelské pozice, zjistíte, odkud by bylo nejlepší zaútočit, vyšlete jednu skupinu sem, druhou tam. A masakroidní jatka už si vychutnáte v přímém přenosu ve first person módu, no nebylo by to super? Ano, mohlo by být, kdyby se leveldesign úrovní v Raven Squad neomezil na prachobyčejné a nudné koridorové úseky, v nichž pořádně ani nelze nějaké taktické mašinérie praktikovat. RTS režim tak slouží buď k prozkoumání polohy nepřátel, anebo k rychlému proběhnutí úrovně – mezi nezapomenutelné momenty řadím ten, kdy jsem se uklikl a vyslal jednotku přímo k místu setkání s helikoptérou. Žoldáci se s radostí vydali skrze asi desítku nepřátel, které jen tak mimochodem postříleli a pokračovali dál směrem k helikoptéře. Ano, chápete správně, umělá inteligence nepřátel by se na škále od jedné do desíti, kde deset je nejtupější, dostala minimálně na hodnotu 16.

Další krásná situace – cestu blokuje obrovská hromada krabic a jiného haraburdí a je nutné ji odstranit, což si žádá pomoc raketometu. Výbuch, který by vzhledem k akustice hustého amazonského porostu byl slyšet až kdesi na brazilsko-peruánských hranicích, nechal místní vojáky naprosto klidné, neustále si pochodovali po svých vyznačených trasách, i když mi průzkumník hlásil, že tato exploze vyvolala jejich aktivitu a že se blíží od severu. Člověk má pak pocit, jako by se žoldáci místního odboje zamilovali do svých výchozích pozic a dostali informaci, že za humny číhá drak, jinak si to nedovedu vysvětlit.

Ale dobrá, příšerný příběh, odporně koridorovitý design úrovní prakticky ničící možnosti taktického pohledu a tupá umělá inteligence nepřátel, přeci ale na Raven Squad musíme nalézt nějaké klady. Leč bohužel, ať se snažím sebevíc, napadá mne pouze krátká herní doba, díky níž u tohoto paskvilu nemusíte strávit více než jedno odpoledne, a i tak se bude jednat o ztrátu času. Fanoušky kvalitních technických zpracování musím též zklamat, vizuálně se Raven Squad pohybuje kdesi na úrovni titulů starých 5 let a více, ještě horší verdikt by si zasloužilo ozvučení. I když silácké hlášky jednotlivých žoldáků s neskutečně silným americkým přízvukem dokážou alespoň na několik desítek minut bavit, kadence jejich opakování se ale postupem času stane neúnosnou, a jelikož opakovaný vtip není vtipem, ani z tohoto bodu nemůžeme udělat plusovou položku.

Raven Squad by se dal hodnotit slovy nic moc. Tedy spíš nic, než moc. O tom špatném jsme si už v recenzi pověděli, snad jediným solidním plusovým bodem je tedy fakt, že i přes všechny očividné nedostatky se Raven Squad dá bez větších problémů hrát a dohrát. Nic víc než velmi podprůměrnou záležitost ale v žádném případě nečekejte.

Raven Squad: Operation Hidden Dagger
Windows PC
Xbox Xbox 360

Verdikt

Kdyby někdo z tvůrců před vydáním upřímně očekával, že si Raven Squad bude odnášet sedmičková a osmičková hodnocení, byl by rád, kdyby dostal na neděli vycházky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama