Resident Evil: Revelations Recenze Resident Evil: Revelations

Resident Evil: Revelations

Josef Murcek

Josef Murcek

2. 6. 2013 22:25 20
Reklama

Jak sami dobře víte, pátý a nedávno vydaný šestý díl série Resident Evil sice publikum neurazil, odklon od hororového žánru k čistokrevné akci však nesla spousta hráčů jen velmi těžko. Není se pak čemu divit, když se hlasitá kritika vrátila tvůrcům jako bumerang, načež ústy mluvčího upřímně slíbili, že svým fanouškům budou lépe naslouchat a sérii postupně vrátí k jejím kořenům. První vlaštovkou a pomyslnou náplastí na bolístku mělo být převedení kladně přijatého Revelations z konzole 3DS na ostatní platformy, a to včetně PC. Jak to nakonec dopadlo?

Jako Bludný Holanďan

Hned na samotném začátku můžeme potvrdit, že si dali autoři na portu opravdu záležet a je zcela evidentní, jak moc se chtějí publiku znovu zavděčit. Instalace, nastavení i prvotní spuštění funguje bez jediného zaškobrtnutí. Dějově se ocitáte mezi čtvrtým a pátým dílem, kdy se v kůži Jill Valentine nalodíte na opuštěnou luxusní loď jménem Queen Zenobia pomalu brázdící široký oceán. Na ponuré bárce ale nejste sami, je s vámi ještě parťák Parker Luciani, který vás bude podstatnou částí celé kampaně doprovázet. Zahrajete si i za Chrise Redfielda s jeho (ne)oblečenou partnerkou Jessicou a nakonec se zhostíte role jednoho ze dvou technických moulů při hledání polohy ztracené lodi u vraku letadla na úpatí hory... Prakticky všechen herní čas tedy strávíte po boku parťáka, dostanete se ale i do míst, kam se podíváte jen a pouze vy. Asi nemusíme dodávat, že právě v těchto chvílích potrénujete řitní svěrač nejvíce, nám se totiž kolikrát vůbec nechtělo od spolubojovníka odcházet.

Aby nedošlo k omylu, na který již několik kupujících doplatilo, je zapotřebí uvést jednu zásadní věc na pravou míru. Na rozdíl od pátého a šestého dílu nelze hrát kampaň v kooperačním režimu, jde tedy čistě jen o hru pro jednoho hráče. S lidským spoluhráčem ale můžete absolvovat hraní v tzv. Raid módu, což je sada několika samostatných misí odehrávající se ve stejném prostředí jako kampaň, ovšem bez jakéhokoliv příběhu či doprovodných video sekvencí. Nepřátelé mají ještě dodatečné charakteristiky, někteří z nich dokonce disponují i novými vlastnostmi, přičemž vaším jediným úkolem je probojovat se skrz ně až na konec a tím dosáhnout další úrovně zvolené postavy. Jde v podstatě o klasický systém levelování, kdy vám třeba na dvacáté úrovni půjdou po krku mnohem tužší monstra než na úrovni páté. Oproti 3DS verzi byl tento mód zrevidován a notně upraven, autoři jako bonus navíc přihodili k hratelným postavám Rachel a Hulka (oba potkáte v kampani, jeden z nich bude trochu nahnilý a celkem dotěrný).

Zombie došly, tekuté potvory na scénu!

A kdo jsou vlastně vaši protivníci? Pokud jste se těšili na návrat oživlých mrtvol, musíme vás bohužel zklamat. Vše se točí kolem T-viru, což je zvláštní mutace přetvářející okolní organismy na oslizlé potvory připomínající svou konzistencí tekuté chrchle fotbalistů. Jsou i stejně pomalí a hloupí, některé z nich vás však dokážou snadno poslat do věčných lovišť, tedy pokud se k nim přiblížíte dostatečně blízko a necháte se načapat se staženými kalhotami. Trochu infarktově pak na nás zapůsobila část hry, kde se ocitnete beze zbraní v zamčeném pokoji a na patře pobíhá několik těchto individuí. Vaší jedinou obranou je úskok, jenž se ve finále ukázal jako celkem účinný prostředek. Hned v prvním pokoji na nás totiž vybafl jeden chrchel a když jsme těsně před jeho útokem uskočili kousek stranou, narval to hlavou přímo do televizoru za námi. Normálně by to bylo k smíchu, kdyby se ze skříně nevyloupl další a my tak nemuseli pelášit na neosvětlenou chodbu se slizem v patách.

Zanedlouho se však dostanete zpět k vaší výzbroji a tím veškerá lekací zábava pomalu končí. Nábojů a léčivých rostlin je sice tak akorát, ovšem postupem času začnete nacházet stále lepší a lepší zbraně, přičemž je ještě navíc můžete vylepšovat ve skladovacích boxech, a to za nalezené součástky rozseté po celé lodi. Některé lokace (ať už na lodi nebo jinde) navíc přestanou být tolik děsivé, protože se jimi budete několikrát za sebou vracet a v polovině hry vlastně zjistíte, že zvládáte zdolat klidně deset útočících chrchlů s prstem v nose a zapotíte se jen v případě potyčky s některými z bossů. Naštěstí postup hrou není až tak přímočarý a rychlý, jak by se mohlo na první pohled zdát, jelikož stále hledáte klíče k různým typům dveří a k tomu všemu pořád zběsile skenujete okolí Genesis skenerem, abyste našli případnou munici, léčebné tabletky, skryté vybavení pro zbraně nebo třeba důmyslně schované otisky dlaní.

Slušná zábava, ale za jakou cenu?!

Celková herní doba na normální obtížnost činí zhruba 10-12 hodin, což nás určitě neurazilo, oproti šestému dílu a jeho dvojnásobné délce ale taky zrovna dvakrát nenadchlo. Kampaň je rozdělena do dvanácti kapitol a před spuštěním každé z nich si formou televizní reportáže zrekapitulujete prožité události z té předcházející. Je to celkem elegantní řešení pro případ, kdy se ke hře vrátíte za pár dnů a vše si tak snadno připomenete. Co se týče grafického zpracování, tady už je samozřejmě zub času trochu patrný a některá místa nepůsobí moc hezky. Na druhou stranu jsme se nesetkali s vysloveně odpudivým úsekem, navíc detaily jednotlivých postav i nepřátel vypadají stejně působivě jako v nejnovějším šestém díle. Když si k tomu připočtete ponuré zvuky, doprovodné skřeky rozléhající se v podpalubí či mrznoucí vítr v horských končinách, atmosféra by se kolikrát dala sotva krájet. Vyzdvihnout by se dala i snaha autorů o eliminaci stereotypu, nikdy se totiž nic neprotahuje a pokaždé je vám hozeno k nohám něco nového a neokoukaného, takže se po celou dobu nemáte čas nudit.

"Po absolvování kampaně se odemkne ještě speciální mód Infernal, ve kterém se doslova otevře peklo na lodi."

Nečekejte ale zběsilé tempo, hra někdy sama úmyslně zpomalí, abyste měli čas popřemýšlet nad logickou hádankou, jindy vás třeba pomocí časomíry donutí rychle doběhnout do určitého cíle. Po absolvování kampaně se odemkne ještě speciální mód Infernal, ve kterém se doslova otevře peklo na lodi a vy tak čelíte hordám nadřených protivníků. Jednotlivá monstra i munice jsou navíc náhodně generována po celé úrovni, takže samotný průchod je pokaždé jiný. To bychom však doporučili až jako poslední možnost, tedy až projdete celou kampaní, najdete všechny ukryté otisky dlaní, splníte achievementy a dosáhnete nejvyšší úrovně v Raid módu. Slibujeme, že vás čeká opravdu dlouhá cesta. Jen nás trochu zamrzela nabízená cena, proto doporučujeme vyčkat na příznivější nebo případnou slevovou akci na Steamu.

Resident Evil: Revelations
Nintendo 3DS 3DS
Xbox Xbox One
Windows PC
PlayStation PlayStation 3
Wii U Wii U
Xbox Xbox 360
PlayStation PlayStation 4
Nintendo Switch Switch

Verdikt

Parádní kousek do sbírky her Resident Evil, za který si autoři zaslouží pořádnou pochvalu. Příště by to chtělo rovnou nové pokračování, ne jen poctivě vyleštit starší díl z jiné platformy a ten pak prodávat za plnou cenu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama