Salvation Prophecy Recenze Salvation Prophecy

Salvation Prophecy

Vladislav Burian

Vladislav Burian

14. 7. 2012 22:24 2

Slyšeli jste někdy o Hvězdné bráně, v originále Stargate? A sbíhají se vám sliny na hru podobného ražení? Pak by vám neměla uniknout indie novinka Salvation Prophecy - vesmírná akce z pohledu třetí osoby plná velkolepých soubojů ve vzduchu i na zemi, jež se vyznačuje krom jiného i cestováním červími dírami. Jak lze tedy vidět, nejde rozhodně o další z menších nezávislých výtvorů, ale přesně naopak. A to se pod ambiciózním týmem Firedance Games skrývá jediný stálý pracovník (Sean Lindskog) a pak pouze externisté z celého světa! Samotný Lindskog k neobvyklé situaci v nedávném interview poznamenal: „Většinu ze spolupracovníků jsem nikdy nepotkal.“ Nepřipravili si tedy neznámí a podle všeho i nepříliš sehraní autoři až příliš velké sousto?

Koho si vybrat?

Salvation Prophecy postihl známý nešvar indie scény, a sice absence výraznější propagace. Sean Lindskog a jeho parťáci to měli částečně jednodušší v tom, že oblíbená sci-fi tematika a slibované herní prostory mohutných rozměrů zapůsobily na hráčské chutě jako med, a tak se informace o titulu aspoň trochu šířily. Pomyslné skřípání se ale dostavilo dřív, než kdokoliv asi tušil. Po proklamovaném hutném příběhu zde totiž není ani vidu, ani slechu. Opravdu jen letmo se dozvíte o nevraživém souboji mezi čtyřmi frakcemi, jimiž jsou Drone, Salvation, Free Nations a Wyr. A právě za jednu ze stran nasadíte život všanc i vy. Výběr je čistě na vás, jde pouze o to, která z frakcí vám bude sympatičtější, respektive jaké vlastnosti upřednostníte. Naprosto klasicky jsou jedni silnější v obraně, zatímco další třeba v útoku či rychlosti. Strany se navíc liší speciálními schopnostmi a hierarchií, po níž budete se splněnými úkoly postupně šplhat. Samotná hra je však za jednotlivé rasy prakticky totožná.

Počin se prezentuje jako mix akce a RPG. Hra na hrdiny zde bez diskuze figuruje, je však obroušena na samotnou dřeň. Salvation Prophecy se vydalo ve šlépějích současného trendu, kdy jsou bohaté tabulky pro rozdělování bodů, co z hrdinů dělaly unikátní charaktery, nahrazovány o mnoho prostším systémem. V rukou vám tak přistane někdo, kdo se od ostatních liší pouze v maličkostech. Ostatně nápaditost je pro Salvation Prophecy zakletý pojem. Aby si autoři usnadnili práci, hodně věcí vytvořili stylem ctrl+c a ctrl+v. Třeba postavy jsou si podobné jak vejce vejci a zbraně jakbysmet. Nákup u zbrojíře v reálu znamená jen to, že se pod tentýž (jediným) skinem zbraně zvýší její výkonnost a nabobtná objem zásobníku.

Do boje!

Během putování navštívíte nespočet planet a vesmírných stanicí, ale také zažijete monumentální bitvy, jež jsou možná největším kladem hry. Mnohokrát se totiž přistihnete při tom, kdy vám obrázky na monitoru připomínají některý z tematických filmů či AAA titulů. To se po boku dvacítky spolubojovníků vydáváte po potemnělé pláni na zteč hromadě nepřátel, a záběry to jsou vskutku náramné. Nebylo by to ale Salvation Prophecy, aby tenhle příjemný zážitek nezkazila hloupá AI a též až přespříliš snadná obtížnost. Boj se odehrává také nad zemí, to když vaši základnu napadne letka protivníků, případně jste-li vysláni eliminovat cizácké koráby a jejich velitelské stanice. A pokud vám snad budou chybět peníze (pro upgrade zbraní a vesmírné lodě), můžete se vydat na lov nezbedných pirátů.

Lidem okolo Firedance Games postačily dvě až tři situace, na něž naroubovali naprostou většinu úkolů - budete plenit planety a ničit nepřátelské řady. Jedna mise střídá druhou jako na běžícím pásu, a to mezi nimi navíc není žádná pojící linka. Rovnou zapomeňte na osvětlování situace (maximálně se objeví kratičký, skoro nic neříkající briefing). Zadání splníte, přiletíte nazpět a můžete se vydat za oficírem pro nový úkol. Stejný dialog, stejná odpověď… a takhle pořád dokola. První půlhodinka je zábavná, poté začnete doufat v něco nového, ale nakonec vám stejně dialogy ve stylu „Potřebujeme dobrého pilota, zajímá tě to?“ a „OK, jdu do toho!“ začnou lézt i ušima.

Báječná atmosféra

Pokud jde o létání v otevřeném vesmíru, lze mluvit o jedné z mála pozitivních věcí, vlastně už jen proto, že není mezi dnešními tituly zas tak obvyklé. Ovládání korábu je snadné, orientace také a překonávání dlouhých štrek se také vyřešilo. Kolektiv kolem Lindskoga do hry zakomponoval jakýsi turbo-skok, kdy se nemusíte plahočit dlouhé minuty neznámým prostředím, ale po krátkém průletu mezi elektrickými výboji (něco jako minihra) se objevíte na kýženém místě. Do své lodi si však můžete nechat namontovat také teleport, s nímž je cestování vůbec hračka. Za pomoci červích děr se pak pohybujete mezi galaxiemi.

Hra bohužel vypadá, jako kdyby se ztratila v časoprostoru. Modely jsou jednoduché, animace fádní, textury rozplizlé, barvy nevýrazné… A jak už bylo řečeno, všechno je tu skoro na vlas stejné. Aspoň atmosféra tu jakžtakž funguje. To se na vás z horizontu smějí krátery na nedalekých planetách a barevné výjevy, snad mlhoviny, kolikrát připomínají fotografie z dílny Národního úřadu pro letectví a kosmonautiku (NASA).

Sean Lindskog a jeho spolupracovníci měli zajímavou ideu, kterou chtěli předělat do počítačové hry. Přání se jim sice splnilo, bohužel však v prachmizerné kvalitě - zpracování zůstalo na půl cesty. Doufejme, že si povede lépe zčásti podobný projekt z našich luhů a hájů, a sice Miner Wars. Vesmírné akce totiž po Salvation Prophecy notně potřebují zvýšit reputaci.

Salvation Prophecy

Tohle mohla být pecka, vývojáři však doplatili na svou nezkušenost. Místo aby Salvation Prophecy drtilo konkurenci, drtí sebe samo...