Section 8 Recenze Section 8

Section 8

22. 9. 2009 22:19 2

Prvotina vývojářů z TimeGate Studios nemá s FPS hrami pranic společného. Možná ještě vzpomenete, že Kohan býval vcelku obstojným strategickým RPG, po klasické akci však ani vidu, ni slechu. Ke stylu, jakým je prezentován Section 8, se tedy musel dojít oklikou, v níž si vývojáři střihli datadisky pro F.E.A.R. V nich naopak hrála akce hlavní roli, a když k tomu všemu přičteme, že byla radost ona rozšíření povedeného titulu hrát, o nezkušeném počínání vývojářů nemůže být řeč. Hra Section 8 je ale přeci jen trochu jiná - více než na příběhovou část se soustředí na multiplayer a jde jí to až překvapivě dobře.

Kampaň jako tutoriál

Než se ale ke hře více hráčů dostanete, doporučujeme vám přeci jen singleplayerem projít; když nic, poslouží vám alespoň jako kvalitní tréninkové zázemí. Spoustu věcí je totiž v Section 8 zpracováno jinak, než je běžně obvyklé, a do bojů, ve kterých už o něco jde, není radno vstupovat bez přípravy. A právě začátky bitev budou hrát vcelku podstatnou roli. Oproti Quake Wars a zástupu dalších her se totiž neobjevíte kdesi na základně, nebo poblíž kontrolovaného bodu, v Section 8 do hry spadnete přímo z nízkého orbitu vybrané planety. Bez padáku, pouze s možností svůj pád lehce přibrzdit.

Abyste rozuměli, vojáci ve hře nosí speciální oblek, díky kterému jsou schopni ustát průlet atmosférou i samotný dopad na zem, což jim dohromady dává netušené možnosti. Za svůj „drop point“ si můžete vybrat jakékoliv místo na mapě, které není chráněné protivzdušnou obranou, a tak není problém skočit nepřáteli doslova na hlavu. Z druhého pohledu si pak ale i vy budete muset dávat během hraní pozor a kromě sledování horizontu občas mrknout na oblohu. Vaši protivníci z řad Army of Orion jsou totiž vcelku tuzí pořízci a v porovnání s vlastní skupinou spolubojovníků se občas chovají docela chytře. Na konto umělé inteligence ale ani tak nebudeme pět žádné ódy, když to vezmeme kolem a dokola, je to zřejmě to nejhorší, na co v singleplayeru narazíte.

Když zabíjet nestačí

Nechme už proto mdlý a lineárně vyprávěný příběh na pokoji a soustřeďme se výhradně na prvky multiplayeru. Kromě popisovaného seskoku totiž musíte počítat s tím, že v Section 8 nerozhodují pouze počty zabitých protihráčů. Pokud s tím máte ve hrách problém a nechcete se soustředit na nic jiného, tenhle titul pro vás nebude. Vy ostatní ale zcela určitě doceníte trochu taktizování, bránění a promýšlení útoku. K vítězství na rozsáhlých mapách jsou totiž vyžadovány body, které získáváte i léčením svých parťáků, zabíráním terminálů ovládajících větší zbraně a další spoustou věcí.

Patří mezi ně i umisťování vlastních obranných, nebo útočných struktur do bojiště, což ze hry dělá v podstatě takovou malou strategii. Za úspěch v boji dostáváte peníze, jak s nimi naložíte už je čistě na vás. Samo o sobě to ale úspěch nezaručí, a tak budete muset často měnit třídu povolání a zbraňovou výbavu. V Section 8 však není ani tato procedura žádný velký problém. Z taktického pohledu, kde si vybíráte místo dopadu, máte k dispozici základní šablony bojového zaměření v klasické podobě – pěšák, inženýr, sniper… Pokud vám ale z nějakého důvodu nebudou vyhovovat, můžete sáhnout k editaci vlastního super mega „povolání“, to si následně uložit a v boji kdykoliv použít.

A teď ten zbytek

Co se samotného pobíhání po bojišti týče, nečekejte žádnou revoluci. Ačkoliv můžete vzít za vděk jetpackem na zádech, který vás po krátkou chvíli udrží ve vzduchu, nebo vám pomůže při skoku, je to střílení jako každé jiné. Arzenál zbraní v sobě zahrnuje lehké samopaly, brokovnice, raketomety, ale třeba i zajímavý minomet. Co víc, v souladu se současným trendem si můžete v určitých MP módech osedlat nějaké to vozítko a třeba konvoj dotáhnout do cílového prostoru za podpory vámi ovládaného tanku.

Ve smyslu prezentace už také žádné zázraky čekat nemůžeme, Unreal Engine 3 přece jen pozvolna stárne. I tak ale nebudete připraveni o působivé výbuchy, zvířený prach a uspokojivé pohyby vojáků kolem. Být ještě kvalitního hudebního doprovodu a dabingu tvrďáckých hlášek, bylo by to i na tomto místě v pořádku. Od podobného titulu bychom toho už ale asi chtěli příliš.

Section 8

Příjemné překvapení, které na jednu stranu /singleplayer/ nevybočuje z tuctovosti, ale na straně druhé přináší svěží zábavu s několika originálními prvky. Nejedná se o žádný převrat, ale příjemnou multiplayerovou mlátěnici nejen po hlavách.

Způsob začátku boje, možnost kombinovat třídy, dynamika v multiplayeru, taktický postup
Singleplayer není bůhví co, umělá inteligence jakbysmet, grafika pokulhává a to všechno je možná až trochu velký chaos.