Serious Sam: Double D Recenze Serious Sam: Double D

Serious Sam: Double D

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

12. 9. 2011 22:00 1

Může přicházet s novými díly, zkrášlit se působivou HD grafikou, ale v jádru zůstane Serious Sam naprosto neměnný – tedy svévolnou střelenou arkádou, která nezná hranic a nezaměřuje se na nic hlubšího, než zcela ulítlé podání totálního masakru. Ve 2D formě, jíž se prezentuje čerstvá značka Double D, tomu je nejinak a potvrzuje se, že Serious Sam se jako nenáročná zábava dokáže prosadit naprosto kdykoliv a jakkoliv. Dámy a pánové, vypněte hlavu, chopte se zbraní!

Kamikazeee!

Ty z vás, kteří už z různých povídaček slyšeli o dobrodružstvích charismatického Sama, asi nepřekvapí horda jeho typických nepřátel, mezi něž se zařazují například moderní létající gorily s raketovým pohonem, roztomilým kukučem a zbraní velkou jako výfuk od přepravního kamionu. Možná že jste měli i tu čest s bezhlavými stvořeními s vysoce sebevražednými sklony, které tuze rádi mávají nad hlavou bombami. Ať už si na hlavní představitele nepřátel z minulých dílů vzpomínáte či nikoliv, můžete si být jistí, že jejich výsledná podoba nebude příliš vzdálená od mlýnkem zpracovaného masa.

Protože kudy projde Sam, tam nenaleznete špetku slitování, nýbrž jen hezky poskládaná těla prošpikovaná olovem. Do neustrnulé akce vás autoři vpustí v celkem třech různých lokacích a dobách. Proženete se tak mezi pyramidami v Egyptě, okusíte atmosféru vulkanických Pompejí a surovou řežbu stylově zakončíte v prehistorickém světě dinosaurů, jimž svou přítomností trochu narušíte jejich denní obyčeje.

Plamenomet + motorovka, to si nechám líbit

Přemíra absurdity a krvelačné akce je nám však již dobře známá, což neznamená, že odbočka k Serious Sam Double D nestojí z těchto důvodů za hřích, ale nepřekvapí nás. Proto se autoři vytasili s nápadem podpořeným nejspíše myšlenkou: když to nejde silou, tak to půjde ještě větší silou. Jinak řečeno, nemusíte obsluhovat jen jednu zbraň, protože nyní můžete zbraně kombinovat a vytvořit tak palebnou sílu až sedmi různých zbraní najednou. A představíte-li si tento prvek ve hře, která je sama o sobě natolik brutální, určitě již vidíte tu krev, jíž budete muset z monitoru dostávat škrabkou.

Možnost spojit dohromady síly brokovnice a třeba plamenometu totiž rozhodně přijde vhod, přičemž je čistě na vás, jak si s variacemi pohrajete. V bohatém arzenálu zbraní nemůže chybět ani motorová pila se vskutku působivými výsledky – avšak nic pro slabší žaludky. Připojte k ní rychlopalného Thompsona a rázem se vám dostane originálního univerzálního pomocníka na blízko i na dálku. Serious Sam si zkrátka umí vyhrát…

Mlýnek na maso, tak jak ho známe

Přestože je hra prakticky bez příběhu, kratičké předělové scény se čas od času vyznamenají špetkou kvalitního humoru, který se jako na houpačce střídá s těmi lacinějšími, ale tyto momentky jinak do jednotvárného konceptu vítáme vždy s otevřenou náručí. Vtipné chvíle vám připraví i hratelnost samotná, kdy se přes dlouhé ostré bodáky můžete dostat jedině tím způsobem, že na nich připravíte o život nepřátele, přes jejichž těla se bezpečně proskáčete na druhý konec.

Serious Sam se nezměnil, byť by proměna do jednoduchých 2D kulis mohla naznačovat chudší potenciál. Ne, nic takového, neskonalá řež funguje i v těchto podmínkách, a stále se jí daří obstojně. Zároveň s tím ale upozorňujeme, že pakliže hledáte něco víc, či už jste obeznámeni se standardy této série, tento díl v prioritách nic nemění, a proto nenadchne každého. Mezi menšími arkádami s nízkou pořizovací cenou ale patří jednoznačně k tomu lepšímu, co lze v současné chvíli pořídit.

Serious Sam: Double D

Serious Sam je nadále brutální, bezhlavý a návykový, jen zabalen do 2D kulis. Nic víc, nic míň.