the-sims-3-showtime
The Sims 3 Recenze The Sims 3: Showtime

The Sims 3: Showtime

Jan Vondrášek

Jan Vondrášek

23. 3. 2012 23:00

Od vydání původního The Sims 3 už pár let uběhlo, ovšem tenhle kultovní simulátor života se rozhodně do herního důchodu nechystá. Vývojáři si svou věrnou komunitu fanoušků patřičně hýčkají a neustále ji zásobují novým herním obsahem. Tím posledním, v pořadí již šestým datadiskem je Showtime, kde se se se svým simákem pokusíte prorazit do světa showbyznysu.

Podobně jako předešlé datadisky, Showtime nijak radikálně nemění způsob, jakým se The Sims hraje. Máte svojí postavičku, chodíte do sprchy a na záchod, dekorujete svůj byt, seznamujete se a hledáte si zaměstnání. Showtime mimo jiné přináší nové možnosti úprav vaší postavy, které se přirozeně nesou v duchu vizáže celebrit, takže se můžete těšit na nejrůznější ulítlé účesy. Nechybí ani série nových bytových doplňků a samozřejmě celé nové městečko.

Starlight Shore je ideální kulisou pro vašeho ambiciózního simáka. Krom překrásného pobřeží tu narazíte na parky s pódii, bary, noční kluby a koncertní síně, kde můžete uplatnit svůj talent. Celkem máte na výběr ze tří kariér. Ovšem ať už si vyberete zpěváka, kouzelníka, nebo akrobata, cesta k vrcholu je všech případech velmi podobná. Začínáte pěkně od píky a na vyprodané stadióny si budete muset počkat. Hraním na ulici a vystupováním v zaplivaných hospodách sbíráte zkušenosti a teprve když dosáhnete určité úrovně, můžete si domluvit regulérní vystoupení s opravdovým pódiem a zvukovou aparaturou. Kulisy i samotnou náplň představení můžete jakkoliv upravovat, což se pak odrazí v divácké odezvě. Některé vaše performance nadchne a dojde i na mávání zapalovačem, jiní si zase bez ostychu zabučí. Pokud ale budete tvrdě pracovat a zlepšovat svoje schopnosti, dočkáte se vytoužené vyprodané koncertní síně a nekončících ovací.

Hra vám dává spoustu možností v oblasti úprav vaší hvězdné vizáže. Čím jste slavnější, tím vyděláváte víc peněz a samozřejmě už musíte nějak vypadat. Vyplatí se i investice do nových kulis, ze kterých pak sestavíte svou scénu. Velkolepou show se spoustou světel, laserů a rekvizit diváci ocení. Comebacku se dočkal i džin v lahvi, který vám splní nejrůznější přání. Ovšem pozor. Jediné přání vám zajistí například okamžitou finanční injekci, nicméně dříve nebo později se dostaví negativního důsledky takového přání, takže si dobře rozmyslete, jestli chcete džina opravdu žádat o pomoc. V předešlých hrách byl takový džin spíše nečinným NPCčkem, ovšem v Showtimu nad ním má hráč mnohem víc kontroly, nebo lépe řečeno nad jeho garderobou. Nemůžete z něho sice udělat klasického simáka a poslat ho na turné, zato ale můžete jeho obstarožní turban a laciné cetky zaměnit za luxusní oblek a kýčovité krokodýlí botky se špičkou. Podivínská postavička z pohádek tisíce a jedné noci se tak v mžiku změní v zámožného šejka.

Tím samozřejmě nechci říct, že se The Sims 3 díky datadisku Showtime změnilo v jakýsi přihlouplý virtuální šatník. Móda je sice důležitou součástí vašeho hvězdného životního stylu, ale není jedinou. Co vás bude ke hře táhnout nejvíc je totiž samotná kampaň. Nové lampičky a účesy chválíme, ovšem je to právě kariérní postup, získávání zkušeností a sledování vaší vlastní vycházející hvězdy co vás bude na datadisku Showtime bavit ze všeho nejvíc.

Sociální sítě jsou běžnou součástí našich životu a co čert nechtěl, našly si cestu i do našich her. Přímo ve hře se tak můžete spojit s ostatními hráči, porovnávat achivementy a kariérní postup. Další informace a obrázky navíc můžete sdílet za pomoci jakési okopírované Facebookové zdi. Nejde sice o nijak šokující novinky, nakonec EA podobný systém zakomponovala už do několika svých her, ovšem pokud máte pár kamarádů, kteří stejně jako vy hrají Showtime, můžete si zážitek ještě trochu zpříjemnit. Vyměňování vzkazů a screenshotů je přitom to nejmenší. Pokud váš simák obdrží pozvánku od jednoho z vašich přátel, může navštívit jeho město a společně s jeho postavou tam vystoupit na koncertu. Za dvanáct herních hodin se pak postavička vrátí z flámu domů a přiveze sebou několik nových doplňků, kulis a účesů. Nechybí ani charakteristický Sims humor. Simáci tradičně blábolí a gestikulují, ovšem opravdová legrace začíná ve chvíli, kdy se ještě jako nezkušení pokoušíte zpívat, anebo čarovat. Pištivé skřehotání, nebo rozpůlená asistentka v magické bedýnce je důkazem toho, že tahle hra se nebojí udělat si legraci sama ze sebe.

Z hlediska grafiky nečekejte zázraky. Vývojáři všechno přikrášlili trochou konfet a barevných světýlek, ovšem v jádru je to pořád tři roky starý Sims 3. Přesto hra pořád vypadá velmi slušně, jen ty nahrávací časy by mohly být trochu kratší. Celkově je Showtime velmi slušný balíček, který za příjemnou cenu nabízí spoustu nového obsahu a to nejen ve formě nábytku a trendy oblečků. Herní zpracování nelehké kariéry začínajícího umělce je vynikající nápad, který v rámci světa Sims funguje skvěle. Hráč se bude neustále vracet, bude chtít vydělat zase o trochu víc peněz, získat zase o trochu víc zkušeností a prodrat se na ještě větší pódia. Sociální možnosti hry jsou už jen třešničkou na dortu pro ty, kteří se chtějí o své herní zážitky dělit s ostatními. Showtime je bezesporu jedním z těch lepších datadisků pro Sims 3.

The Sims 3
Nintendo 3DS 3DS

Šestý datadisk pro Sims 3 z prostředí showbyznysu je důkazem toho, že vývojářům nápady rozhodně nedocházejí.