The Wolf Among Us Recenze The Wolf Among Us Episode 1

The Wolf Among Us Episode 1

Dan Kremser

Dan Kremser

20. 10. 2013 22:27 3

Vítejte ve Fabletownu. Na jediném místě, kde opilý myslivec z pohádky o Červené karkulce mlátí nějakou druhořadou princeznu, a kde si vlk spolu s prasátkem dávají před spaním sklenku dobré whisky. Vítejte ve světe komiksového mága Billa Willinghama a nově i v kulisách dalšího potenciálního adventurního hitu od Telltale Games.

Fortelný základ

Telltale a jejich poslední zombie počin The Walking Dead ani nemá cenu připomínat. Desítky ocenění za hru roku a věhlas trvající i rok po vydání. Tehdy to zkrátka byla trefa do černého a unikátní přetvoření známé značky do podoby interaktivního filmu bylo nejen překvapivé, ale především kvalitní. Proto není divu, že ještě před vydáním druhé sezony si autoři odskočili k dalšímu neméně věhlasnému komiksu. Jen to tentokrát není o obživlých mrtvolách, nýbrž o pohádkových postavách, které se musely přestěhovat ze svých světů do New Yorku.

Rozhodně to ale není taková idyla, jak by se mohlo zdát. Takzvané Fables, neboli Mýty, totiž nejen musejí žít inkognito, ale jejich soužití navíc provází značné problémy. Willinghamův komiks je v podstatě postaven na problémech, které vznikají v každé nesourodé společnosti. Všechny bytosti si s sebou nesou svoji minulost a svody reálného světa jim nový život rozhodně neulehčují. Celý komiks je tak skrz naskrz protkán příběhy plnými zmaru, neštěstí a zoufalství. A jestli něco Telltale opět zvládá na jedničku, pak je to zobrazení právě těchto témat.

Minimum novinek

Samotný úvod první epizody ostatně nabízí atmosféru, na kterou má co do kvality zpracování snad pouze zakončení již zmiňovaného The Walking Dead. V kůži šerifa Bigbyho - svého času krvelačného vlka - se pomalu seznamujete s kouzelným prostředím a vplouváte do děje pozvolna se rozjíždějící pětidílné série o vrahovi, jenž zkrátka nemá rád Mýty. Ona je vlastně celá první epizoda, trefně nazvaná Víra, hodně atmosférickou seznamovací záležitostí, důraz na postupné představení postav, respektive na prvních pár krůčků do jejich životů na úkor akce je však dvousečnou zbraní.

Právě akce je totiž to jediné, co The Wolf Among us po herní stránce odlišuje od Walking Dead. Mnohem dynamičtější interface a parádní choreografie dělají z akčních scén skutečné libůstky, které nám Telltale ukazuje v podobném zpracování vůbec poprvé. Bohužel se vám adrenalinové akce dostane pouze dvakrát. Na začátku a na konci.

"Noční pasáže jsou doslova libové a kontrast světel a temných barev hře hodně pomáhá."

Prim pořád hrají rozhovory a především vaše volby. V tomto ohledu se však skutečně můžeme bavit pouze o Walking Dead v jiných kulisách. Navíc prozatím pouze o horším Walking Dead. První epizoda zkrátka jen představuje postavy a uvozuje budoucí události. Jedná se o takový příslib něčeho většího. Samotné její vyprávění však značně kolísá a obzvláště prostřední část epizody je zbytečně natahovaná a okatě prázdná.

Kouzelný svět

Na vině však není jen nekonzistentní scénář. Úplně spokojeni jsme nebyli ani se způsobem, jakým se pracuje s hráčovými volbami. První epizoda již z výše zmíněných důvodů preferuje hodně uzavřený děj, do kterého hráč až tak moc zasahovat nemůže. A když ano, jedná se o zbytečně vyhrocené extrémy. Volby jsou prozatím pouze dvojího druhu, mnohdy předvídatelné a prvoplánové. Postrádáme tedy celkovou hravost a doufáme, že se to do příště zlepší.

Přesto bychom však nechtěli první epizodu vyloženě hanit. I navzdory nesporným nedostatkům se totiž pořád jedná o vysoce nadprůměrnou hru s obrovským potenciálem. Všechny neduhy navíc vyvažuje úchvatný komiksový svět, který je natolik unikátní a dobře zpracovaný, že bez problému zvládne utáhnout i lehce kolísavou hratelnost.

Grafika se stylem drží Walking Dead a k celkovému vyznění hry se skvěle hodí. Obzvláště noční pasáže jsou doslova libové a kontrast světel a temných barev hře hodně pomáhá. Za kvalitou zpracování nakonec nezaostávají ani modely pohádkových kreatur, potažmo jejich polidštěných verzí. V tomhle ohledu je The Wolf Among Us hodně slibný začátkem, který do světa Billa Willinghama naláká každého hráče adventur.

Velký přislib

Jako celek ale prozatím Wolf Among Us prodlévá ve stínu svého předchůdce. Práce s hráčem není tak důsledná a scénář je někdy neohrabaný. I přesto se ale najdou parádní momenty, u kterých tuhne krev v žilách a zakončení se hodně blíží k emoční hloubce poslední epizody Walking Dead. Pokud se tedy ptáte, zda bychom si na základě první epizody zahráli i ty ostatní, odpověď zní: Rozhodně ano!

The Wolf Among Us

Jako úvod neslouží Faith vůbec špatně. Svět Mýtů podrobně představuje, a když to příště bude bez zaváhání v adventurní části, máme tady další hit.