Torchlight II

Recenzovaná verze: PC
27. září 2012 00:00 / Honza Konfršt / Recenze / Diskuze (47)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
8405418
Renee napsal 3. 10. 2012 v 10.56

D3 jsem nehrál ani hrát nebudu, hráli jsme s kámošem chvíli D2 a byla to zábava. Torchlight 2 mám koupený a baví mě víc než D2, má to takovou vtipnější atmosféru. Ovládá se to snadno, líbí se mi takový ten "free" systém skil tree, kde není vůbec potřeba mít body investované v předchozích skillech pro zpřístupnění dalších, člověk si prostě vybere skilly co se mu líbí a hraje. Já nakonec příběh dohrál za berserkera s tuším 6 skillama, takže chaos v abilitách jakého jsem se bál při předobjednávce se nekonal. Až se rozjede modování, předpokládá se že nějaké full respec potiony přijdou velmi brzy a pak bude i možné vyzkoušet víc buildů, pak to bude ještě větší sranda. Navíc byly vývojáři slíbené nějaké free bonusy, podle mě bych se u T2 mohl ještě dobrý měsíc nebo dva bavit :)

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 2. 10. 2012 v 18.53

UnreAll: hehe, to já si pamatuju na svůj závěřečný souboj. Vždycky dvakrát, třikrát seknout, pak utíkat neustále dokola té místnosti pro nabrání zdraví a zase dvakrát třikrát seknot. Proces jsem opakoval asi 100x. Jo a taky jsem ze začátku masivně používal to kouzlo, které na krátký čas získalo jednoho nepřítele krátce na tvou stranu.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 2. 10. 2012 v 18.40

UnreAll: Doufám že máš datadisk, jinak je ten konec dost neuspokojující.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 2. 10. 2012 v 18.16

UnreAll: Jo, chýbal hlavně dobře zpracovaný konec.. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 30. 9. 2012 v 19.01

papri (email.cz): Já v tom mám taky jasno. Pádné arhumenty = argumenty podporující tvůj názor. Sokol.

Nahlásit nevhodný obsah

20836791
papri napsal 30. 9. 2012 v 12.04

Silesian: Kdyby nejake padne argumenty podal tak je respektovat budu .) Ja si obe dve hry vyzkousel a mam v tom jasno. Hawk.

Nahlásit nevhodný obsah

20835491
chevy napsal 30. 9. 2012 v 11.17

Já nevim, co tu řešíte, Torchlight II je ve všech ohledech lepší než Diablo III: Má to variabilnější dungy a nepřátele, větší lokace, zajímavější skilly, MNOHEM uspokojivější feel, když někoho zabijete (všechno tam furt bouchá, všude samá krev), o dost větší lokace, můžete si rozdělovat staty, OFFLINE singleplayer (a neříkejte, že tohle je irelevantní argument, LOL), LAN (chápu, že většině noliferům tady na hrej je to asi uplně fuk), multiplayer pro víc lidí (což je vždy větší zábava) ... a stojí to 4 kila. Vysolil sem za diablo 1299 ,- dohrál jsem to jednou, protože nějak nechápu, proč hrát tu stejnou (nenáhodně generovanou) hru 3x či kolikrát znova, jen kvůli tomu, že ''právě'' Diablo začíná až na Inferno difficulty.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 30. 9. 2012 v 11.04

papri (email.cz): A co takhle místo urážlivých puberťáckých výkřiků (Feed me with your cartoon rage!!) na (mimochodem nevulgární) odpověď s argumenty uznat, že prostě někomu se Diablo líbit nemusím, protože se mu prostě herně nelíbí, a dále uznat, že se mu prostě více líbí Torchlight, protože se u něj více bavil?

M0rS4lis přinesl pádné argumenty, proč se mu líbí Torchlight více než Diablo, respektujme to prosím.

Nahlásit nevhodný obsah

20836791
papri napsal 30. 9. 2012 v 08.03

Mitsurugi: Tak ja se za fanboye nepovazuju, jenze asi nejdu s dobou nebo co, protoze mi neprijde normalni nadavat na vsechny hry co maji velky hype. Souhlasim, kdyby se mel brat na ohled rozpocet, prostredky a doba na vyvoj tak si diablo ani neskrtne. Jenze to tak neni. To vite ze bych byl radsi kdyby se v diablu vyprdli na nejakou "epicnost" pribehu ala WOW a radsi tam dali horrorovou hudbu a vsude bych videl naopichany panny na kulech a horici obraceny krize, ale v dnesni dobe tohle asi bohuzel nehrozi. Dodnes mam nejradsi D1 a ze to je zrovna nejmin rpg ze vsech dilu.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 29. 9. 2012 v 22.38

Silesian: Tak dva fanboyové jsou na rozdělání ohně lepší než napalm :D

Nahlásit nevhodný obsah

20839413
dungeonmaster napsal 29. 9. 2012 v 22.02

Poměrně zajmavá diskuze. Takže abych se tady na hrej zase po čase k něčemu vyjádřil.

D3 jsem hrál od momentu vydání a nikdy jsem neměl problém s připojením a neměl ho ani můj kámoš, který ho hraje stejně tak dlouho.
Pokud jsi někdo stěžuje na jednoduchost D3 tak to nehrál na vyšších obtížnostech, důvod proč se před tím musí hra opakovaně dohrávat je prozaický, protože bez toho by tam člověk neměl šanci. Staty jsi tam lze velmi solidně modelovat pomocí gemů v předmětech a to způsobem jakým to v předchozích dílech pomocí bodů nešlo ani omylem. Na přiklád já za Monka mám rozdíl v dextrility s předmětama a bez nich 700 bodů! a to jsem na 49 lvl. Navíc díky sytému run a faktu že najednou můžeš používat jen 6 skilů plus 3 pasivní skilly si myslím, že nenajdeš dva stejné postavy i když mají stejné povalání :).

K Torchlightu. Vypadá to zajmavě a asi tomu dám šanci. Pár kamošů má na D3 slabý kompy tak budem pařit aspoň T2.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 29. 9. 2012 v 21.30

papri (email.cz): Další fanboy Diabla? Že vás ty flamy baví děcka.

Nahlásit nevhodný obsah

20836791
papri napsal 29. 9. 2012 v 21.26

M0rS4lis: Hezka odpoved, takova nevulgarni. Co taky cekat od cloveka ktery ma v prezdivce cislice misto pismen.. pravy Pr0g4m3R!! Feed me with your cartoon rage!!

Editováno: 29. 09. 2012 v 21.31

Nahlásit nevhodný obsah

20844088
Nelekejse napsal 29. 9. 2012 v 14.39

Nemohu srovnávat s Diablem 3. Nehrál jsem ho.K Torchlightu: Padá obrovské množství předmětů, díky tomu velmi brzo ztratíte přehled co vlastně máte na sobě. Navíc Vám to dost kazí gear hunting, který byl vždycky jedním z pilířů tohoto typu her. Samozřejmě proti gustu... Mě to vadí. Navíc hra začne neskutečně brzo nudit. Už na lvlu 13 sem se musel nutit. To nezvládl ani Titan Quest, který řadím k tomu nejnudnějšímu co jsem kdy hrál. No nevím, už jsem říkal "proti gustu" ,ale pro mě tohle osmičková hra určitě není.

Nahlásit nevhodný obsah

20841457
CryAngel96 napsal 29. 9. 2012 v 11.43

Torchlight 2 je opravdu dobrá hra, ale co se týče dlouhodobějšího hraní, asi spadne do stejného šuplíku jako Sacred. Hraju Elite a už jsem se vyšplhal na level 100, cca 65 hodin čisté zábavy, ale teď už nevím co dál. Gear mám tak slušný, že protivníky rozpouštím jak led (žádné cheaty) a není tu bohužel žádný opravdový end-game. Ano, samozřejmě můžete dávat NG+++++++++ do nekonečna, ale kdo by to dělal, když už má i tak hodně dobrý gear. Žádný jiný class kromě Bersekera mě moc nebaví, tak je to už takový nudný.

Říkal jsem si, jestli tady tohle loot šílenství (3 Unique itemy za bosse) nebude nakonec na škodu, protože během 60-70 hodin seženete tak dobrý gear, že už nevíte co dál...

Nahlásit nevhodný obsah

20853626
Fash153 napsal 29. 9. 2012 v 11.18

Z mého pohledu pecková hra, minimálně na srovnatelné úrovni jako D3. Blizzard sérka me do dnešních dnů toČí s nutností být online. Ne vždy mám k dispozici připojení k internetu. U T2 jsem moc rád za rozšíření množství postav a mazliků.

Ohledně recenze, prima, koněčně nějaká, ovšem přijde mi to téměř nechutně obecný,...resp. autor napsal co už většina lidí věděla, ale nacpal to hlavně tzv. vatou na požadovanou délku článku.

PS: pokaždý když zní hudba z Diabla mám na puse silnej úsměv :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 29. 9. 2012 v 10.15

M0rS4lis: Akorát akční RPG nejsou ani moc RPG. Do kategorie akčních RPG se totiž dá nacpat každá hra která má v sobě nějaký RPG prvek. Podle tvojí wiki definice je i Borderlands RPG, nebo Prototype.

Jde mi o to, že diablovky jsou víceménně vlastní žánr, podobnost s RPG tu je, ale u toho to končí.

Editováno: 29. 09. 2012 v 10.22

Nahlásit nevhodný obsah

20847545
M0rS4lis napsal 29. 9. 2012 v 09.37

Mitsurugi: Pokud vycházíme úplně z prvního významu RPG tak máš pravdu, označení RPG se ale za ty roky docela dost změnilo a obsahuje daleko širší spektrum her, krom toho hry jako je Diablo, Torchlight, Sacred, etc. jsou sub-žánr akční rpg.

"Action role-playing games form a loosely defined sub-genre of role-playing video games that incorporate elements of action or action-adventure games. These games often use combat systems similar to hack and slash or shooter games."

Samotný "role-playing" může být totiž interpretován více způsoby...

Editováno: 29. 09. 2012 v 09.39

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 29. 9. 2012 v 09.28

Ursus: To jo, rovnou to mohl napsat tučně celé :D

Nahlásit nevhodný obsah

20828568
Ursus napsal 29. 9. 2012 v 09.21

Proboha, seberte autorovi stylování. Ten přehršel tučného písma mě normálně odrazuje od čtení.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 29. 9. 2012 v 09.11

M0rS4lis: Ani Diablo ani Torchlight nejsou RPG, jsou to akorát rubačky s pár RPG prvky. Stejně jako Borderlands není RPG, ale FPS s pár RPG prvky. V "diablovkách" není žádný roleplay, tudíž nejsou RPG.

Nahlásit nevhodný obsah

20847545
M0rS4lis napsal 29. 9. 2012 v 08.30

papri (email.cz): Tomu říkám pádné argumenty, až jsem si z tebe sedl na zadek. Achievmenty jsou v obou hrách, paragon level přidali jen protože lidi brčeli, že na max lvlu nemají co dělat a neustálý příval nového content bude nesrovnatelně menší, jakmile se pořádně rozjede modérská komunita u TL2 (stačí se podívat co dokázali s prvním dílem, a to v té době neměli steam workshop). Btw pokud TL2 není solidní RPG tak už potom nic není a celý žánr RPG vlastně neexistuje, no já tleskám. Kdo říká, že to hraju offline ? 90% herního času hraju online s kámošema, a narážka na omalovánky, další z řady ubrečených dementů co nevidí dál, než za grafickou prezentaci hry, navíc je zajímáve jak právě na vizuální stránku Diabla 3 a jeho celkový posun ke komiksové grafice lidi nadávali po launchi velice hodně. No nic todle nemá cenu, to se rovnou můžu hádat se stěnou a bude z toho plodnější diskuze než s tebou ...

Nahlásit nevhodný obsah

20836791
papri napsal 29. 9. 2012 v 00.10

M0rS4lis: Preargumentovat fanboye jako ty je zkratka nemozne. Ja si budu dal uzivat sbirani achievmentu, online statistik, paragon levelu, a neustaleho privalu noveho contentu. A ty jsi hraj offline malovanky ktere dohrajes jednou a hodis to do rohu k titan questu a sacredu. 100x omleta sama nuda. A prej "praveho rpg". T2 je RPG asi jako je resident evil 5 horrorova hra.. jediny RPG prvek navic je ten strom talentu, a za ty staty jsem nakonec taky rad, nerad bych po 200 hodinach hrani zjistil ze jsem si podelal staty a nemuzu ject treba jiny build. U offlinovych her je to jedno, to stejne clovek dohraje a uz na to nesahne, a nejakej lan.. to bylo v mode pred deseti lety.. (btw: soundtrack ma T2 paradni, jenze tenhle clovek snad neumi nic jineho nez kopirovat svoji praci z D2.. to je tedy posun) Je fakt ze vypadat D3 ze zacatku jako T2 tak by byli moje prvotni reakce lepsi, jenze s odstupem casu jsem spokojen. Me uz by to proste nebavilo, to uz by paradoxne D3 okopirovalo kopirky D2. Takhle je svym systemem zase unikat, i kdyz na ukor toho ze ho bude vetsina populace nenavidet.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 28. 9. 2012 v 20.43

Mitsurugi: Přesně tak, všechny RPG se dělí na MMO a singleplayer MMO :)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 28. 9. 2012 v 20.26

Silesian: Takže vlastně všechny RPG jsou MMO :D

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 28. 9. 2012 v 19.07

Mitsurugi: Mno jsou tam herní postavy, předměty, questy, nepřátelé, to se myslím vyskytuje skoro v každém MMO :P

Nahlásit nevhodný obsah

20847545
M0rS4lis napsal 28. 9. 2012 v 16.31

Co třeba progression systém postav ? Tento skill dostaneš tady, tento skill dostaneš tady a ten zase tady, na konci budeš mít úplně všechny čímž se postavy mění jen na základě preferovaných skillů jejich hráčů (o diverzitě "talentů" se nedá mluvit, jelikož jsou aktivní jen 3 a většina nabízených možností stojí za dvě věci). Taktéž žádné přiřazování attributů. Celkový vývoj charakteru a volby při jeho expení jsou nedílnou součástí pravého RPG, v Diablu 3 tam cosi fláknuli jen aby se neřeklo a všechno se už točí čistě jen kolem gearu…

1.) Jo, lead designer je stejný jako u D2 a valná většina vývojářského týmu taky, včetně chlapa co jim napsal soundtrack. Je ale rozdíl kopie, která naprosto vykrádá základní koncept a nic nového nepřináší a kopie která iteruje na osvědčených prvcích a dále je zlepšuje a rozvíjí. Podlé tédle logiky je v dnešní době už prakticky všechno kopie něčeho, takovým uvažováním se fakt někam dopracujeme … Zajímavý by byl stav, kdyby lidi co dělali TL2 pracovali na D3 a naopak. D3 by zůstalo stále na špici, ale TL2 by byl totální propadák.
2.) To co ty děláš na dovolené je upřímně řečeno naprosto irelevantní, krom toho jsem uvedl mnohem více příkladů, zkrátka je to omezení
3.) Ono jasné, všechny inovace jsou jen protože se chtěli lišit... Proto vlastně SW:ToR má 4-členné party, aby se to lišilo nějakým způsobem od wowka, důsledky toho už ale nevidíš. U TL2 se zkrátka v 6 lidech hraje lépe jak ve 4, čili to představuje přínos a není to jen zbytečná vychytávka, jen aby se lišili…

Nahlásit nevhodný obsah

20841473
YcemaN napsal 28. 9. 2012 v 16.06

M0rS4lis:
1) Bohužel pro tebe a všechny fanoušky TL2 to kopie je.Můžeš si nadávat jak chces, ale je to tak.Stejně tak jako je RifT například kopii WoW.Mimo to nedělali náhodou TL lidé, kteří se podíleli na D2 ? :)
3) Když jedu na dovolenou nevyšlo by tam počasí tak bych ani tak nevytáhnul noťas a hrál hry.Obvykle na dovolenou sám nejezdím takže si s drahou polovičkou alternativní zábavu najít dokážu.Hraní her na dovolené alternativní zabava není.
4) Kooperace 4 hráčů je podle mě dostatečná, ale vyvojaři TL2 se museli nějak odlišit tak tam přidali ještě možnost 2 hráčů navíc. :) Nic převratného :)
5) Až nějaký ten MMO prvek uvedeš napiš.To že můžeš farmit gear v nějaké hře po dohrání a následně ho prodat z ní nedělá MMO.To se dá dělat například v Borderlands, ale nikdo z ní MMOFPS nedělá.

Editováno: 28. 09. 2012 v 16.07

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 28. 9. 2012 v 15.49

M0rS4lis: Je zajímavé že všichni tvrdí že v Diablu 3 je spousta prvků z MMO, ale nikdo je už nikdy nevyjmenuje.

Editováno: 28. 09. 2012 v 15.55

Nahlásit nevhodný obsah

20847545
M0rS4lis napsal 28. 9. 2012 v 15.37

YcemaN: 1.) To máš pravdu, ale TL2 je kvalitativně na stejné, ne-li vyšší úrovni jak Diablo 3 a to za poloviční cenu a to je celkem podstatný faktor. No a o té kopii, to byla jen otázka času, než to tu nějaké podobné individuum začne vytahovat, na to raděj ani nebudu reagovat protože bych musel být sprostý 
3.) Jasně, strašně stupidní argument... Proč bych měl být nucen být trvale online ? Chci si zahrát na noťasu jinde než doma, nebo na obvyklých místech, jedeš na dovolenou a nevyjde počasí, net tam nemáš, cestuješ třeba do školy daleko a cestou net nemáš, si v lokalitě kde připojení stojí za dvě věci, TL2 si zahraješ v pohodě, v D3 si budeš rvát vlasy jak pořád budeš přicházet o Nephalem Valor stacky. A i ta chata proč ne …
4.) Ono představ si že hrál, 2 měsíce (a cosi) a celé D3 mám prolezené od shora dolů, jak sám tak ve 2-3 a 4 lidech. Projít to jde, nic takového nepopírám, jen jsem narážel na důraz na kooperaci zmiňovaný v postu na který jsem reagoval. Když to bylo tak perfektní tak proč ponerfovali to scalování pro multi tak šíleně ? Protože to bylo naprosto mimo číselně. Taktéž netvrdím, že více musí být nutně lépe, ale konkrétně tady pro TL2 to platí, protože multi v 6 lidech je ultimátná zážitek …
5.) Endgame je jednoduše pojem, proč si to rovnou spojovat s MMO ? Jak Diablo 3, tak TL2 mají endgame, Diablo 3 formou nesmyslného farmení aktů pořád dokolečka jak u debilů na dvorečku a TL2 skrze mapworks systém, který mi imho přijde daleko lepší a mnohem variabilnější. Dodnes se mi při pohledu na první akt v D3 děla špatně jak jsem se ho musel přefarmit než jsem měl dostatečný gear pro A2 na infernu… Krom toho to přirovnání k MMO v případě Diabla je na místě, spousta prvků tam je neoddiskutovatelně převzaná právě z MMO RPG, z větší části právě na úkor klasických hack&slash RPG prvků…

Nahlásit nevhodný obsah

Torchlight II

  • Výrobce: Runic Games
  • Vydavatel: Runic Games
  • Žánr: Akční RPG
  • Datum vydání: 20. 09. 2012
  • Platformy: PC