CO-OP indie speciál: to nejlepší z IGF
Minulou IGF jsme u nás probírali až na krev. Věnovali jsme jí tematické články, nezávislé novinky a v podcastech znělo její jméno jako zvon (indie hPod #28, indie hPod #27, indie hPod #26, indie hPod #24, indie hPod #21). Ale znáte to, informací není nikdy dost a tak, když už se parta kluků kolem Area 5 vzala, odjela se na výstavu podívat osobně, pořídila fotky i videa a závěrem o tom zapáleně hovořila, byla by hloupost si minulý Nezávislý festival nepřipomenout ještě jednou. Pro tentokrát hezky zblízka.
Společně s Philem Fishem (autorem očekávané hry Fez) chlapci vyrazili ke stánkům těch větších projektů. Zpovídali tvůrce hry Tag: The Power of Paint, což je zajímavá střílečka s puzzly, ve které sprejujete po zemi barvy. Každá z barev (poté, co na ni šlápnete) vám předá jiné vlastnosti. Některá vám umožní při výskoku doskočit dál, jiná vás zrychlí. S Danem Tabarem si povídali o hře Cortex Command, jež je ve vývoji osm let. Jde o realtimový sandbox, v němž si můžete vytvořit vlastní terén, rozestavit bunkry, vyrobit i vybavit své válečné roboty v mnoha variantách a pak vše vyslat do boje. Zeit2 od Thomase Bedenka se točí okolo času na druhou (němčináři ví). V poměrně klasické arkádové grafice představuje shmup s mechanismy podobnými hrám typů Braid či Choke on my Groundhog, YOU BASTARD ROBOTS. Explorativní nádhera Feist od Adriana Stutze chvilkově připomene Knytta, a pak hned naskočí další nifflasovka Night!. Tentokrát ale bez breberek nebo koulí. Snapshot (od tvůrců her Bonesaw či Verge, tedy Kyla Pulvera a Petera Jonese) nevybočuje ze zajetého výtvarného stylu autorů. Coby stěžejní nápad hry je právě focení, kdy si můžete věci v jednotlivých úrovních vyfotit, uložit do foťáku, a když se vám to bude hodit, opět je vyvolat na různých místech v různých úrovních. Přemístěním květináče na plošinku, kam se jako postava nedostanete, vám otevře dveře. Vykouzlením dveří se dostanete do bezpečí před nepřáteli, apod.
Rozebírala se Blueberry Garden (Erik Svedäng) a to, jak ji nikdo nepochopil. The Unfinished Swan (Giant Sparrow) jako hříčka s jednoduchým nápadem, uměleckým nábojem taky nezůstala opomenuta. A ti z vás, které zaujala výstava herního umění (Game Over/Continue?), můžou nahlídnout pěkně pod povrch a užít si ji sice zprostředkovaně, ale jako byste tam byli.