Dva vývojáři GW 2 po hádce propuštěni
Jessica Price a Peter Fries jsou autoři textů pro Guild Wars 2, stále populární MMORPG od ArenaNetu. Respektive byli. Po twitterové přestřelce s jedním ze svých vlastních streamerů totiž došlo k jejich okamžitému propuštění.
Priceová se na sociální síti v sérii tweetů rozhodla objasnit, jak obtížné je z jejího pohledu pracovat na questech do MMORPG a jak moc se taková tvorba liší od singleplayerových her. V komentářích jí oponoval Deroir, streamer a dokonce vlastní influencer ArenaNetu. Ten Priceovou pochválil za zajímavé téma, dovolil si ale ve vší slušnosti nesouhlasit s tím, že třeba takové větvení dialogů by dávalo smysl i v MMO a hráčům by umožnilo komplexnější roleplay.
Really interesting thread to read!
— Deroir (@DeroirGaming) July 3, 2018
However, allow me to disagree *slightly*. I dont believe the issue lies in the MMORPG genre itself (as your wording seemingly suggest). I believe the issue lies in the contraints of the Living Story's narrative design; (1 of 3)
Přestože z jeho příspěvku není cítit žádná zášť, spíše pokus o diskuzi, Priceová se po něm v sérii tweetů ohnala, že na rozdíl od ní nemá žádné zkušenosti a nemá pravdu. Ačkoliv i tohle se dá napsat normálně, zvolila poněkud jiný přístup. „Další debil, který se mi bude pokoušet vysvětlovat princip větvení dialogu – víte, já jsem v herním vyprávění pracovala podělanou DEKÁDU, takže jsem o větvení dialogů určitě nikdy neslyšela – bude okamžitě zablokován.“
like, the next rando asshat who attempts to explain the concept of branching dialogue to me--as if, you know, having worked in game narrative for a fucking DECADE, I have never heard of it--is getting instablocked. PSA.
— Jessica Price (@Delafina777) July 4, 2018
V dalším retweetu si ještě jednou přisadila. „Dnes v pořadu buďte ženskou herní vývojářkou: „Dovolte mi – člověku, který s vámi nepracuje – vysvětlit vám, jak máte dělat vaši práci.““ V tu chvíli do situace vchází i její kolega Peter Fries, který se Priceové zastal tím nejhorším možným způsobem. „Tady je trocha zákulisních informací, které doufám, že si Deroir vezme k srdci – ona se nikdy neptala na jeho názor.“
Today in being a female game dev:
— Jessica Price (@Delafina777) July 4, 2018
"Allow me--a person who does not work with you--explain to you how you do your job." https://t.co/lmK0yJWqGB
A ačkoliv se Fries (jehož tweet již ze sociální sítě zmizel a existuje jenom ve formě cachované zálohy) snažil bránit tvrzením, že se jedná o privátní twitterové účty, které nemají nic společného s ArenaNetem a vývojáři na ně navíc přispívají ve státní svátek, fanoušci jej, podobně jako jeho kolegyni, následně „rozcupovali“ nejen pod jeho tweety, ale i na Redditu.
So much for an open discussion I guess. I meant no disrespect AT ALL. Never did. Never will. Neither did I imply I knew better. Nor has this ANYTHING to do with gender. Never did. Never will.
— Deroir (@DeroirGaming) July 4, 2018
I will retract my comment, cause obviously I'm in the wrong forum for this kind of talk.
A dlouho na sebe nenechala čekat ani reakce ArenaNetu, který oba vývojáře okamžitě propustil. Na komunitních fórech to oznámil Mike O‘Brien, prezident společnosti. „Nedávno dva ze zaměstnanců nedodrželi naše standardy komunikace s hráči. Jejich útoky na komunitu nebyly akceptovatelné. Výsledkem jejich chování je jejich propuštění.“
„Chci vás také ujistit, že jejich prohlášení se v žádném případě neslučují s pohledem ArenaNetu. Jako firma se vždy snažíme o to, mít s komunitou Guild Wars co nejlepší vztahy a co nejvíce jí naslouchat. Ceníme si vašich názorů. Tu hru totiž děláme pro vás.“
You getting mad at my obvious attempt at creating dialogue and discussion with you, instead of just replying that I am wrong or otherwise correct me in my false assumptions, is really just disheartening for me. You do you though. I'm sorry if it offended. I'll leave you to it.
— Deroir (@DeroirGaming) July 4, 2018
Vypadá to tedy, že Priceová a Fries si oslavy Dne nezávislosti příliš neužili. Nebo si je možná užili až příliš – je totiž otázkou, do jaké míry mohl jejich tweety ovlivnit třeba alkohol, který k tomuto americkému svátku rozhodně patří. Ať už to bylo jakkoliv, ArenaNet dal jasně najevo, že podobné chování tolerovat nebude.
A jaké je vaše stanovisko, byla reakce vývojářů a následně i jejich dnes už bývalého zaměstnavatele oprávněná? Podělte se o názor v komentářích.