Gods and Heroes: Rome Rising Článek Gods & Heroes: Rome Rising

Gods & Heroes: Rome Rising

taltos

taltos

27. 3. 2007 22:45
Reklama

Titáni, nebojácní hrdinové, kyklopové, medůzy, slavná božstva a nespočet dobrodružných příběhů plných velkých postav a činů. Tak to je jen malý výčet znaků římské kultury. Ta nás již pěknou řádku let zahlcuje z nejrůznějších historických filmů, knih a v neposlední řadě i povedených her. Ty se většinou zaměřují na akční nebo RPG zpracování tohoto námětů, čehož je jasným důkazem nedávné vydaný datadisk k vcelku povedené RPG řezničině Titan Quest, který se na římskou kulturu též odkazuje. Tvůrci ze studia Perpetual Entertainment nám nyní námět představují v obrovitém světě MMO, kde se setkáte s nezměrnou brutalitou, ale i milostí bohů. Račte do tohoto nekončícího dobrodružství vstoupit.

Začátek hry se bude odehrávat na Telkinském ostrově, kde jste vězněni. Telkinové jsou již téměř zapomenutou rasou, jež se však před dávnými věky pokusila o převrat a málem se jí povedlo sesadit bohy z Olympu. Na to si nyní brousí zuby znovu a – světe div se – vy jim v tom musíte zabránit tím, že porazíte šest jejich bohů. Zpočátku bude vašim primárním úkolem nasbírat nějaké zkušenosti a uprchnout z vězení a následně i ostrova zpět do hlavní provincie okolo Říma. Ten bude největším ostrůvkem míru a klidu v celém světě a budete se tam vracet za obchodováním a novými questy. Kromě toho by měla být v hlavním městě přítomna i gladiátorská aréna, ve které si budete moci změřit síly s ostatními hráči. Tento styl bude prozatím (do vydání datadisku) jedinou možností boje PvP (Player vs. Player).

Ještě před samotným spuštěním hry si budete samozřejmě vybírat pohlaví a třídu svého hrdiny. V nabídce naleznete Gladiátora (netřeba komentářů), Mystic (bojový mág), Priest (léčitelský mág), Rogue (tichý zloděj), Scout (lovec) a nakonec Soldier, který představuje těžkooděnce, stvořeného k používání zbraní, které jsou častokrát větší než postava sama. Podle slov autorů by žádná třída neměla být nikterak zvýhodněna a naopak by se měl hráč cítit především v partě s ostatními bojovníky velmi nápomocný, a to ať už se jedná o kněze, uzdravující ze zálohy gladiátory, nebo bojovníka, rozrážející první řady nepřátel. Po výběru povolání si ještě zvolíte svého boha, který vám přinese nezbytná vylepšení a kouzla. Ke každé třídě jsou k dispozici dva bohové, přičemž jsou logicky zařazeni, aby kněz neměl za svého patrona boha války. Pro příklad uveďme možnost výběru Lovce, který si za svého ochránce může vybrat Dianu nebo Apolla. Bojovníci zase například Marse nebo Minervu. Od jednotlivých bohů dostanou hráči výběr z mnoha různých kouzel a schopností, které se budou nadále během hry rozvíjet.

Gods & Heroes bude MMORPG s velmi akčně laděným nábojem, a tak není divu, že nepřátel potkáte během hry nespočet. Vypořádat se s nimi většinou můžete pouhým klikáním pro útok, jak tomu je u většiny podobných her, ale na některé bude potřeba použít i kouzla a u bojovníků pak především komba. Ta se budete pokrokem v úrovních učit a na bojišti využívat kombinací kláves nebo jednoduchým vyvoláním pomocí akčního tlačítka. Pro zapojení složitějších útoků poté budete muset mít tzv. „bojové body“, které získáte použitím některých slabších komb. Způsob je to bezesporu zajímavý a originální a tento systém nahrává velmi dobře vypadajícím bitkám, ve kterých bude váš hrdina předvádět se zbraní v ruce nevídané kousky. Autoři se navíc dušují, že každý protivník má trošku jiný styl boje a tudíž souboj proti medůze a nebo kyklopovi by měly být zcela jiný šálek kávy.

Kromě rozsáhlých prostorů, tvořících drtivou většinu virtuálního světa, kde budou přítomni všichni hráči a navzájem si budou „krást“ zkušenosti za zabité příšery, má Gods & Heroes ještě jeden druh lokací. Do těch má přístup vždy jen hrdina plnící aktuální quest, vyžadující vstoupit do nějaké „privátní zóny“, ve které na vlastní pěst okusí sílu přesily nepřátel a radost z dosaženého vítězství a splněného questu. Tato věc umožnila autorům zařadit do hry také nějaké skripty, takže se právě u těchto úkolů můžete těšit na epické scény a dech beroucí souboje. Pro příklad můžete v Římě dostat za úkol prozkoumat podzemní kanály. Po nalezení vstupu do podzemí se tedy hra přepne do „režimu“, ve kterém již ostatní živí hráči nejsou, a vy se vydáváte na průzkum do několika pater podzemního bludiště, kde pravděpodobně zabijíte vše, na co padnete.

Až doposud by se dalo Gods & Heroes, označit jako vcelku standardní MMORPG s propracovaným systémem boje a soukromými zónami. Tvůrci mají však v rukávu ještě jeden trumf. Tím je možnost si během hry „najmout“ pomocníka, který vás bude doprovázet na bojišti. Takových NPC je po celém herním světě celkem 132 a za nějaký peněžní obnos nebo splnění úkolu (kolikrát i velmi rozvětveného), se přidají k vaší skupině. Ta může kromě vás čítat ještě další čtyři společníky a jistě si dokážete představit, jak mohutné budou bitvy, pokud se ještě spojíte s několika dalšími živými hráči.

Počítačem ovládaní spolubojovníci ale nebudou jen hadrovými panáky pobíhajícími okolo vás. Jednoduchými příkazy jako útok, ústup stylem agresivní či obranný, je můžete v boji velmi slušně navigovat. Správě balancovat s výběrem postav pro jednotlivé situace bude zásadním taktickým prvkem a různou kombinací knězů a bojovníků můžete dosáhnout překvapivě drtivého výsledku. V kempu (bezpečná zóna), který bude mít každý hráč k dispozici, se přitom budou zdržovat ti přisluhovači, které zrovna nemáte v partě a kdykoliv je můžete vyměnit. Jejich schopnosti se také s levely zlepšují a navíc jim můžete právě v kempu koupit nějakou lepší výbavu, přičemž změna se projeví v celé třídě, kterou si vyberete (cena se upraví podle počtu pomocníku tohoto „druhu“). Tento systém by se tedy dal s trochou nadsázky označit jako drobný přídavek ze žánru RTS.

Gods & Heroes: Rome Rising vypadá opravdu dobře, a to ať už se díváte na okolní obrázky nebo na originální prvky slibované autory. Jestli se povede vše vyladit v právě probíhaném beta testování a podaří se tvůrcům smísit několik žánrových prvků do sebe, čeká nás menší revoluce žánru a World of Warcraft se může začít bát o své místo na trůnu. Výběr bohů, oddělené zóny, zajímavé použití bojových schopností a především využití pomocníků, dělá z této hry horkého adepta na nejočekávanější MMO hru letošního roku. Snad se dočkáme na konci léta.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama