Galcon Fusion Článek Indie koktejl – v baru s Hamletem

Indie koktejl – v baru s Hamletem

Marek Švrkala

Marek Švrkala

5. 6. 2010 22:00 4
Reklama

Po dlouhém období dešťů se pomalu ale jistě začíná oteplovat, a tak přišel čas na další osvěžení v podobě našeho nezávislého koktejlu. Dnešní mix indie her je složen z rozmanitých surovin. První ingrediencí je hardcorová strategie s těžištěm v multiplayeru, druhou pak casual pojetí klasického hledání min a konečně třetí přísadou je intuitivní adventura s příběhem od samotného Williama Shakespeara. Nenechte se pobízet a vstupte do nezávislého baru.

Galcon Fusion

Galcon Fusion je strategie s velmi chytlavým herním konceptem, který ale bohužel časem sklouzne k nepříjemnému stereotypu. Snad každý pařan po projití kratičkého tutoriálu přesně pochopí, co po něm hra chce. Na obrazovce se nachází různě velké nepřátelské nebo neutrální planetky, jež hráč může obsazovat se svými jednotkami tvořícími flotily o různé síle. Cílem je z obrazovky úplně vymazat jednoho nebo více nepřátel snažících se o to samé. Jedinou zbraní jsou s trochou představivosti vesmírné lodě. Ty jsou produkovány obsazenými planetkami (čím větší planeta, tím rychleji přibývají). V boji o jednotlivé planety pak vždy vítězí vyšší počet jednotek – pokud tak pošlete na nepřátelskou planetu 100 jednotek a na ní se nachází pouze 50 lodí nepřítele, zaberete ji. Z tohoto systému autor vytěžil hned 8 různých módů (jemně mění herní pravidla) v singleplayeru a multiplayeru. Vše zasadil do účelného a současně i pohledného grafického zpracování, k němuž přidal ještě nenápadnou hudební složku. Po prvním seznámení s Galcon Fusion se tak zdá, že půjde o jasný hit.

Jednoduchý koncept je rozhodně velmi chytlavý. Bohužel má ale jeden zásadní problém. Děláte stále to samé a samé a to pořád dokola. Hlavně v singleplayeru tak velmi brzy přichází stereotyp. Navíc zážitek z boje s počítačem řízenými oponenty zásadně kazí také umělá inteligence na vyšších obtížnostech. Počítač je v nich až nápadně ve výhodě a reaguje tak, jak člověk nemůže, a to hlavně rychlostně. Bitvy se tím stávají velmi frustrující a single player po pár zahráních vydrží pařit jen ti nejotrlejší. Naštěstí je zde právě multiplayer, který šlape bez sebemenších problémů a herní dobu znatelně prodlužuje. Můžete se tak jednoduše poměřit online se soupeři z celého světa. Platí to samé co u složitějších strategií - co hráč to herní styl. Někdo jen zabírá neutrální planety a buduje armádu, jiný se ihned vrhne do boje se soupeřem. Multiplayer nabízí až neuvěřitelné možnosti ve vymýšlení taktiky, dá se nad ním strávit mnoho hodin naplněných tuhými střety, jaké by nikdo s takto jednoduchým konceptem nečekal. Za necelých deset dolarů tak Phil Hassey nabízí díky multiplayeru slušnou hodnotu. Vedle PC si Galcon Fusion můžete pořídit i na iPhone a iPad a válčit tak třeba v tramvaji.

Autor: Phil Hassey
Hratelná demoverze
Hodnocení redakce: 6/10

Hamlet

Shakespearův Hamlet na první pohled rozhodně není příběhem, který by byl atraktivní pro herní zpracování. Ruský vývojář pod přezdívkou mif2000 jej ale zjednodušil, přidal příjemné komiksové podání a vytvořil tak hezké casual adventurní dílo. Vše začíná velkým zvratem - v klasickém Shakespearově příběhu se nečekaně ocitne prťavý mužík z budoucnosti. Chlapík s žárovkou místo čepice Hamleta nešťastným přistáním usmrtil, a tak se musí vžít do jeho role. Místo Hamleta se jako malinký mužík právě vy pokusíte zachránit milovanou Ofélii, jinak bude porušena časová kontinuita a svět se přiblíží ke zkáze.

Vše se odehrává v intuitivním adventurním stylu, jenž je srovnatelný třeba s českým Samorostem. Vaším úkolem je pouze klikat na různá aktivní místa na jednotlivých jednoobrazovkových scénách a čekat na následné reakce.  K tomu je třeba ještě občas vyřešit nějaký ten logický puzzlík. Žádný inventář, žádné sbírání předmětů. Na začátku se tak třeba musíte dostat do jednoho domku. Řešení zapeklitého problému začíná získáním semínka z vedlejší popínavé rostlinky. Semínko následně sezobne pták a na vhodném místě jej zase po spuštění tlampače vyplivne. Pak už stačí jen kliknutím na mráček semínko zalít, aby vyrostlo a vy jste se bezpečně dostali do okna. Podobné situace ještě doplňují různé puzzle a hádanky s rozdílnou náročností (od napsání nečekaného hesla "heslo" až ke složitým puzzlům, kde vás možná zachrání až nápověda objevující se chytře po určitém čase stráveném na jednom místě). Hratelnost je tak celkem pohodová, okořeněná i několika arkádovějšími úkoly vyžadujícími maximální postřeh.

Autoři vhodně zvolili stylovou komiksovou grafiku. Ta dobře sedí na v mnohém veselý děj, často se tak zasmějete při pohledu na některé známé postavy v trochu jiném podání. Přesto tvůrci mohli nabídnout daleko více, většina obrazovek v jednotlivých aktech je statická, chybí více animací a oživujících prvků. I tak ale hra vytvořená pomocí českého Wintermute enginu plyne velmi příjemně, bohužel zážitek netrvá moc dlouho. Zkušeným hráčům adventur zabere dokončení pouhých 25 obrazovek maximálně dvě hodiny, což je žalostně málo. Je tak už jen na vás, zda vám pár chvil slušné zábavy stojí za aktuálních deset dolarů, nebo nikoli.

Autor: mif2000
Hratelná demoverze
Hodnocení redakce: 5/10

Mole Control

Obyvatelé městečka Molar Creek po stovky let bez jakýchkoli problémů žili v blízkosti kolonie vybuchujících krtků. Jednoho dne se však stalo to nejhorší, krtci se dostali na jejich zahrádky. Anglické trávníky jsou ve vážném ohrožení - v tuto chvíli tak budete muset nastoupit vy se speciálním vozíkem a nepříjemné mizery odstranit. Mole Control nabízí veselý příběh, který nasazuje na jeden z nejprovařenějších herních konceptů v historii. Hra je prostým remakem známého Hledání min (Minesweeper) z Windows v novém kabátě, jenž prý má přesně padnout do 21. století.

Se speciálním vozítkem proti krtkům se tak budete prohánět (vozítko se může i vznést) po zahradách a ničit krtčí populaci. Vše probíhá standardně - na trávníku se po vašem prozkoumání daného políčka číslem zobrazuje počet krtků na sousedících políčkách. Jakmile si jste jisti, kde nepřítel zahradníků je, stačí místo označit a váš vůz se už o zničení tohoto živočicha postará. Vše v hlavním herním módu doplňuje trošku šablonovitý děj – posunujete se tak po různých zvětšujících se zahradách, krtků přibývá a vy tak stále máte co na práci. Jediným výraznějším oživením klasického konceptu jsou různé power-upy a speciální nepřátelé, nejde ale o nic zásadního, co by hlavní myšlenku hry měnilo.

Tvůrci vytvořili hříčku, z níž přímo čiší slůvko casual. Trochu zastaralá grafika je roztomilá, třeba krtci si ve svém vzhledu nic nezadají se zombíky s Plants vs Zombies. Tu jim vývojáři nasadí brýle a nechají je vykukovat z díry, jinde z nich zase vytvoří sochu jako ozdobu zahrady. O doprovod se stará několik veselých hudebních skladbiček. Prostě přesně to, co bychom od oddychového casual titulu čekali. Právě tyto prvky ale mohou tradiční hardcore hráče min odradit – vše totiž od klasické logické podstaty hry odvádí pozornost jinam. Mole Control tak spíše než fanoušky min z Windows může nalákat hráče, kteří je nikdy nehráli. Klasickou suchou logiku totiž podává v zajímavém balení lákavém i pro děti. Škoda jen, že nenabízí více invence a nápadů pro náročnější hráče.

Autor: Remode studios
Hratelná demoverze
Hodnocení redakce: 5/10

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama