Jak vypadaly koncepty rebootu Tomb Raidera? Crystal Dynamics koketovali s myšlenkou hororu
Série Tomb Raider s britskou objevitelkou Larou Croft v hlavní roli slaví dvacáté páté výročí. Při té příležitosti se vydavatelství Square Enix rozhodlo poodhalit něco málo z blízké minulosti značky. Konkrétně ukázalo, jak vypadaly první koncepty povedeného rebootu značky z roku 2013. Studio Crystal Dynamics tehdy pracovalo na prototypu jménem Ascension, který současnou Laru v mnohém připomínal, byl ale spíše hororem.
- Square Enix zveřejnil několik videí odhalujících koncepty rebootu Tomb Raider
- Studio Crystal Dynamics pracovalo s prvky hororu
- Lara měla mít plamenomet, jezdit na koni a bojovat s monstrózními bossy
- Už tehdy ale disponovala cepínem, lukem a hra měla prvky survival
Společnost na YouTube zveřejnila celkem tři videa. Dvě se zabývají concept arty, respektive návrhy motivů na krabičkách, nejzajímavější je ale to, ve kterém se projekt ukazuje v akci. Jde samozřejmě o hru ve fázi raného konceptu, záběry ale ukazují, kterým směrem autoři s Ascension mířili. Už tehdy bylo patrné, že se z neohrožené drsňačky stane výrazně křehčí dobrodruh.
Lara se měla opět prodírat stísněnými chodbami, jeskyněmi a starými budovami, už tehdy se ale pracovalo i s myšlenkou otevřených lesů, kde hrdinka dokonce mohla jezdit na koni. Výrazných změn doznali nepřátelé. V Ascension totiž autoři balancovali někde na hranicích mysteriózního hororu a Laru místo finálních žoldáků lovila různá monstrózní stvoření. V demu nechybí ani souboje s poměrně statnými bossy. Těm hrdinka už v této fázi čelila pomocí luku a cepínu, překvapivě se ale ve videu objevuje i plamenomet. Soubojové pasáže také vykazují jemnou inspiraci žánrem soulslike. Souboje měly zřejmě být postaveny na trpělivosti, uhýbání útokům a následném využívání slabin nepřátel.
Během této experimentální fáze vývoje vykrystalizovalo několik důležitých prvků, které se nakonec propsaly i do finální hry. Ta se nakonec o něco více podobala klasickým titulům Tomb Raider, přimíchání některých moderních mechanismů ji ale výrazně prospělo a hra posbírala velmi kladná hodnocení od kritiků i fanoušků.
Jak na reboot Tomb Raidera vzpomínáte vy?