Proč nebude mít Deus Ex multiplayer?
Ryze singleplayerové vysokorozpočtové hry jsou čím dál vzácnější, ale pro Eidos Montreal je příběhová integrita důležitější než sledování oblíbeného trendu.
V rozhovoru pro Official Xbox Magazine vysvětlil Patrick Fortier, který má na starosti dohled na hratelnost nového titulu, že online multiplayer v Deus Ex: Mankind Divided by musel dávat smysl v rámci příběhu hry. Vzorem by mu mohl být multiplayer v Mass Effectu 3.
"Multiplayer v Mass Effectu 3 je velice dobrý příklad. Je to důkaz, že se mutliplayer v singleplayerové hře dá udělat. Neříkám, že to můžeme udělat my... vždyť víte, že BioWare teď pracuje na čtvrtém díle, zatímco my jsme ve své sérii teprv u druhého. Ještě se toho musíme hodně naučit."
Možnost multiplayeru v sérii Deus Ex však Fortier nezamítá: "Kdybychom se v budoucnosti rozhodli tím směrem vyročit, důvod multiplayeru by musel být tématem samotné hry. Přistupujeme k tvorbě hry tak, že příběhová složka ovlivňuje všechny ostatní. Myslím tedy, že multiplayer by především musel dávat smysl v příběhu hry."
Kdyby však skutečně došlo k přidání multiplayerového módu, vývoj na něm by musel probíhat přímo v Eidos Montreal: "Nemyslím si, že je to něco, co by se dalo ke hře jen tak přilepit a dostatečně podporovat třetí stranou mimo naše studio. Muselo by to být od základů udělané správně od prvního dne."
Deus Ex: Mankind Divided vyjde v průběhu příštího roku na PC, PS4 a Xbox One.