Polda 7 Recenze Recenze Polda 7, příjemného závanu starých českých adventurních časů

Recenze Polda 7, příjemného závanu starých českých adventurních časů | Kapitola 2

Martin Synek

Martin Synek

15. 4. 2022 09:00 1

1. CHCEŠ KEŠ? 2. HUMORY Z KOMORY 3. TRUMPETA, VEDRO, A TI DALŠÍ

Česká point and click adventurní série Polda se po letech opět vrací na scénu, a s ní i její hlavní tvář v podobě ztřeštěného Pankráce. Jeho nové dobrodružství nemělo na růžích ustláno, ale fanoušci dokázali otočit nepřízeň osudu a výrazně pomohli tvůrcům s dokončením jejich projektu. Má ještě poněkud vyčpělý žánr humorných klikacích adventur čím zaujmout nebo jde pouze o závan nostalgie? Následující odstavce by vám všem na tyto otázky měly odpovědět.

Hned na samém začátku budete muset přistoupit na zdejší pravidla hry. Ta jsou sice striktně poplatná žánru klikacích adventur, ale tak nějak se vnitřně připravte na to, že používat všechno na všechno bude vždy jednou z variant. Každá nová obrazovka, na které se objevíte, bude novou výzvou (někdy i mnohoúrovňovou), a tak nějak byste – stejně jako my doma – očekávali alespoň rámcovou logiku při kombinování předmětů. V Poldovi 7 tomu tak ale bohužel, až na pár výjimek, nebude. Kombinovat budete spíše věci nemožné a marně vymýšlet, co by mohlo fungovat dohromady.

Zdejší humor je totiž stejně ujetý jako hra samotná

Mne samotného to ve své podstatě a po zkušenostech z minula zase tak moc nepřekvapilo. Když jsem ale nechal manželku, aby na delší úsek hraní převzala otěže nad některou z hratelných postav (budete ovládat i dvě najednou), mnohokrát jsem se od ní dozvěděl cosi o nelogičnosti produktu a s tím spojeným zákysem (a mnohokrát se to také neobešlo bez vulgarit). Několikrát jsme zde také byli nuceni využít nabízené nápovědy, která hráči skoro pokaždé ukáže správný směr. Také se však ve vybraných momentech stane, že ani nápověda neposkytne užitečné informace k problému, který zrovna řešíte. Nakonec se ale vždy dostanete dál a někdy to dokonce je i prča. Zdejší humor je totiž stejně ujetý jako hra samotná. Někdy dokáže velmi dobře vykouzlit úsměv na tváři, mnohokrát však jde spíše o útrpný úšklebek spojený s trapností okamžiku.

Recenze Polda 7, příjemného závanu starých českých adventurních časů
i Zdroj: Hrej.cz / Martin Synek

Interakce s dvojrozměrným ručně kresleným prostředím uskutečňujete prostřednictvím tlačítek myši. Obě hlavní postavy zdejšího dobrodružství disponují nezbytným inventářem, ve kterém klasicky lze předměty kombinovat. Jak už jsem několikrát napsal výše, vše je poplatné žánru point and click adventur. Postavy jsou vymodelovány trojrozměrně, ale drží si jednotnou stylizaci tak, aby do sebe vše dobře zapadalo. V tomto ohledu hra funguje v podstatě bez závad. Většinou není těžké rozeznat, kde se skrývá aktivní bod a po pár hodinkách ve hře už nebudete mít problém Poldu 7 pohodlně hrát.