Šetří se i u Square Enix. Společnost zrušila hry za stovky milionů dolarů, chce být „vybíravější“
Vypadá to, že společnost Square Enix zrušila několik neoznámených her, jejich náklady vývoj prý měly přesáhnout 140 milionů dolarů.
- Společnost Square Enix se chystá být „selektivnější a soustředěnější při přidělování vývojových zdrojů“
- Počítá, že tím přijde o 141 milionů dolarů
Společnost Square Enix přiznala, že ve svém fiskálním roce 2024, který skončil letos v březnu, očekává ztrátu 22,1 miliardy jenů (téměř 141 milionů dolarů). Důvodem je něco, co společnost nazývá "ztráty z opuštění obsahu". Ačkoli Square Enix nic bližšího neuvádí, vypadá to, že zrušili některé ze svých vyvíjených her. Podle IGN alespoň víme, že se to dotklo pouze její divize HD her, která zastřešuje projekty pro konzole a PC, mobilní hry tímto rozhodnutím tedy pravděpodobně nebudou příliš ovlivněny.
Na schůzce představenstva, která se konala 27. března, společnost Square Enix vysvětlila, že důvodem je změna přístupu k vývoji HD her, protože chtějí být „selektivnější a soustředěnější při přidělování vývojových zdrojů“. To se shoduje s tím, co prezident Square Enix Takashi Kiryu řekl již na začátku roku, kdy odhalil plány na revizi způsobu, jakým společnost vytváří hry, aby zlepšila celkovou kvalitu a ziskovost. Ještě předtím ale prohlásil, že chce, aby se vývojáři méně soustředili na velké JRPG jako Dragon Quest a Final Fantasy a aby byla herní produkce společnosti „rozmanitější“. Takže není jasné, zda tento názor stále zůstává zachován.