Sherlock Holmes: Crimes and Punishment Článek Sherlock Homes: Crimes & Punishments

Sherlock Homes: Crimes & Punishments

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

20. 8. 2013 22:37
Reklama

Adventury se Sherlockem Holmesem jsou s námi od roku 2000, mluvíme-li tedy o těch, které mají na svědomí vývojáři z Frogware. A pokud je sledujete pečlivě, zaznamenali jste značný vývoj. Od klasického point-and-click konceptu se hry přehouply do 3D ztvárnění, kdy hru sledujete pohledem třetí osoby, vývojáři si začali všímat grafiky a v kombinaci s příběhem, který ctí původní kánon spisovatele Doylea, šlo o docela povedené kusy. Nejnovější přírůstek do rodiny her se Sherlockem a o Sherlockovi jde ale ještě o kousek dál, a byť vykrádá kde co, působí hra po půlhodinové prezentaci opravdu dobře.

Sherlockem snadno a rychle

Nad hrou jsme si sedli s členkou týmu vývojářů Olgou Ryžkovou, která hned v úvodu zdůraznila snahu dostat hráče do hlavy slavného detektiva. Žádné sledování z povzdálí, v Crimes & Punishments budete moci nahlédnout do geniální Sherlockovy mysli a svézt se na vlně jeho mistrné dedukce. Ne však suchopárnou cestou, kteoru byste po právu od lidí z Frogware očekávali, vývojáři jednoduše vsadili na osvědčené karty a víceméně okopírovali koncept známý z BBC seriálu s Benedictem Cumberbatchem. Pokaždé, kdy se něco děje, začne Sherlock přemýšlet a vy můžete s ním. Slyšíte jeho hlas, vše je navíc doprovázeno plovoucími nápisy v obraze a díky tomu můžete začít uvažovat, co se vlastně na místě činu stalo.

"Budete moci nahlédnout do geniální Sherlockovy mysli a svézt se na vlně jeho mistrné dedukce."

"Napadá na pravou nohu." "Vynechal devátý schod." "Lestrade!" "Jde mi oznámit vraždu v přístavu, neví si s ní rady." Takhle bychom mohli pokračovat dlouho, jde totiž jen o malou ukázku toho, jak nový systém herní nápovědy a motivátoru v jednom funguje. A nemyslete si, že budete opět pouze přihlížet, v hratelné ukázce bylo mnoho míst, kde jste sami přímo určovali, k čemu by se měl Sherlock vyjádřit a případně rozvést.

Vrah je zahradník!

Až dorazíte na místo činu, čeká vás proces zajišťování důkazů. Jednoduše obcházíte mrtvolu, snažíte se najít nějakou stopu a všechny podezřelé přdměty zkoumáte ze všech stran. Až si nebudete vědět rady, nastoupí na řadu speciální Sherlockův pohled, který odhalí i ty nejskrytější indicie vedoucí k dopadení viníka. Všimli byste si toho, že prach na polici neodpovídá tomu, jak jsou v ní naskládané knihy? Vy možná ne, ale Sherlock takové místo vidí a je schopný odhadnout, proč došlo k manipulaci.

Od toho pak už vede jen krátká cesta k tomu, abyste otevřeli svůj zápisník, a tentokrát po vzoru L.A. Noire slepovali indicie k sobě. Vývojáři tneto proces umístili na tzv. Deduction Board, kde můžete proti sobě sázet jeden důkaz za druhým, spojovat jejich význam a na konci se rozhdnout, zda je daný člověk opravdu vinným či nikoliv. Ještě před tím, než vyřknete ortel, je však dobré poprosit policii a nechat podezřelého předvést na stanici, výslech je totiž stejně jako dnes efektivní i na začátku devatenáctého století.

Povedenou hru od Team Bondi jsme navíc nezmínili náhodou, i výslech totiž funguje podobně jako v L.A. Noire, kdy máte v určitou chvíli možnost bedlivě se na nešťastníka za stolem zaměřit. Bohužel, Frogware nepracuje se stejným systémem obličejového scanu, proto se hra zaměřuje spíše na nejrůznější detaily, jako je nepadnoucí sako, špína za nehty, šperky a další drobnosti, pomáhající k vyřešení případů.

Nikdo není neomylný

Pokud si však myslíte, že za vás Sherlock udělá všechnu práci, jste na omylu. Vývojáři počítají s tím, že nebudete schopni ve všech sedmi velkých případech odhalit ty pravé viníky, vtip je v tom, že se to až do konce hry nedozvíte. Každý případ má mít v rozpětí od tří do pěti alternativních zakončení, celá hra pak sedm různých konců. Každé vaše rozhodnutí se tedy počítá a s tím, budou-li se například množit podobné případy i po obvinění údajného vraha, bude klesat i reputace Scotland Yardu potažmo samotného Holmese. Jestli jste ale s pokroucenou duší slavného detektiva dobře obeznámeni, určitě víte, že se s tím nějak vyrovná, a když ne sám, pomůže mu Dr. Watson. I ten bude součástí hry a svým chováním ne nepodobný Martinu Freemanovi..

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama