Bookworm Adventures vol. 2 Článek Indie koktejl – návykové bloody mary

Indie koktejl – návykové bloody mary

Tomáš Nadrchal

Tomáš Nadrchal

10. 10. 2009 22:14
Reklama

Mocný pán podzimu se pomalu, leč velmi jistě dobývá na svůj trůn, a i když jeho nástup nebyl nikterak časný, můžeme se v brzkých dnech a týdnech těšit na pochmurné počasí plné mlh, dešťů, silného větru a prvního sněhu. Ideální čas na to zajít někam do baru posedět a posilnit se sklenkou lahodného moku, abychom zahnali chmury a deprese, které mnohé z nás v tomto ročním čase navštěvují. Ideální čas také na návštěvu našeho nezávislého baru a ochutnání našeho nového drinku, do nějž jsme namíchali hned trojici čerstvých ingrediencí – základ tvoří pokračování léty prověřené casual hříčky, šmak dodává originální vesmírná hopsačka a správné aroma přináší zběsilá abstraktní akce. Okoštujte!

Bookworm Adventures vol. 2

Indie koktejl – návykové bloody mary
i Zdroj: Hrej.cz

Jedno z nejprofláknutějších nezávislých studií dneška, známí PopCap Games, kteří mají na svém kontě řadu takřka legendárních titulů jako Zuma či Bejewelled v poslední době povětšinou sází na pokračování osvědčených sérií. Výjimka potvrzující pravidlo, Plants vs Zombies, nás potěšila na jaře letošního roku, nyní se ale vývojáři vrací zpět do zaběhnutých kolejí a představují druhý díl návykové slovní hříčky Bookworm Adventures. Příběhy zeleného červa, který proti svým nepřátelům využívá síly slov, tak pokračují a my se ptáme – jedná se o čistokrevné pokračování bez jakékoliv inovace, anebo se v PopCap Games odhodlali k veletoči a překopali koncept od základů?

Odpověď je, řekl bych, doslova nabíledni. Proč měnit něco, co funguje, ba co funguje velmi dobře. I ve druhém díle Knihomolích dobrodružství se tak setkáme s řadou duelů s pohádkovými protivníky, proti kterým lze využít pouze kouzla ukrytá do anglických slovíček. V praxi to znamená, že se na herním plátně nachází necelá dvacítka písmenek, z nichž se hráč snaží vytvořit co nejdelší slova, neboť čím delší, tím účinnější. Netlačí na něj přitom žádný časový limit, což jednak umožňuje hráčům nastolit doslova lenošné tempo, jednak ale také vymýšlet ty nejroztodivnější anglická slovíčka s využitím všemožných powerupů, aby ubrala protivníkovi co nejvíce životů. Bookworm Adventures se tak jeví jakožto dobrá výuková pomůcka pro všechny, kdo by se chtěl zdokonalit v jazyce Shakespearově, a to prakticky na jakékoli úrovni. A i když není příběhová kampaň z nejdelších, řada miniher však představuje řádnou porci zábavy i po jejím skončení. Ve finálním součtu jediné, co by mohlo odradit případné zájemce o koupi, je pramalá inovace oproti původnímu dílu, jinak jde o precizně zpracované pokračování.

Hratelná demoverze
Autor: PopCap Games
Hodnocení redakce 7/10

Grappling Hook

Indie koktejl – návykové bloody mary
i Zdroj: Hrej.cz

Základ koktejlu máme slušný, co říkáte? Jenomže abychom mu dodali ten správný šmak, musíme vytáhnout řádně vychlazený Grappling Hook. Tento velmi netradiční first person puzzle pracuje na poměrně jednoduchém principu – hráč nemá žádnou zbraň, pouze vystřelovací hák. Ten může využít k zachycení ke zdi a následnému přitažení, ale pouze pokud má cílová stěna zelenou barvu. Jak jste zajisté pochopili, zelené bude v úrovni nejen pramálo, bude jí dokonce tak málo, že k dosažení odlehlých míst bude nutné využívat všelijaké triky a tríčky. Nejednou je tak nutné mít tak přesnou mušku, že se trefíte do malého čtverečku v pádu, velmi častým prvkem je upuštění háku v půlce letu anebo odraz od stěny. Na naprosto běžném denním pořádku jsou i chvíle, kdy letíte přes celou rozlehlou místnost snažíc se přistát na malé čtvercovité plošince, případně, v pozdějších částích, skákání do neznáma…

Koncept Grappling Hook sází na absolutní jednoduchost, ta by ale nebyla nic platná, nebýt dobrého designu úrovní. Obtížnost se zvyšuje přímo úměrně s pokrokem ve hře, velmi rozumně jsou rozmístěny i checkpointy, díky nimž ani vysoká obtížnost nepřináší žádnou nepříjemnou frustraci. Co se týče grafického zpracování, nemůžeme od Grappling Hook očekávat zázraky, neboť prakticky vše bylo přizpůsobeno oné zmiňované jednoduchosti. Naopak pomyslný palec vzhůru musíme vztyčit za parádní soundtrack, jenž podkresluje výtečnou hratelnost. Na indie hru poněkud netradiční cena 23 USD stojí rozhodně za zvážení, pro nevěřící Tomáše doporučuji vyzkoušet pětiúrovňové demo.

Hratelná demoverze
Autor: Speed Run Games
Hodnocení redakce: 8/10

Gridrunner Revolution

Indie koktejl – návykové bloody mary
i Zdroj: Hrej.cz

Naše nové Bloody Mary není špatné, ale pořád mu něco chybí. To něco se schovává v úplně nejspodnějším šuplíku, kde se pro dnešek schovává Gridrunner Revolution. Málokterý ze čtenářů si přitom vzpomene, že před neskutečnými sedmadvaceti lety vznikl původní Gridrunner a běžel na dnes již zapomenutém Commodore. Gridrunner Revolution nepřináší co do hratelnosti prakticky žádné nové prvky, proč taky. Oblíbený koncept top-down shoot‘em upů se stále drží v kurzu, byť téměř jen na nezávislé scéně. Proč tedy otevřít peněženku a vytáhnout z ní dvacítku papírků s panem Washingtonem?

Důvod je jediný, prostý jako hra sama, a přeci tak geniální. Audiovizuální zpracování, které Gridrunner Revolution přináší, to všemi barvami hrající, neskutečně divoké, psychedelické tóčo, z nějž by slabší jedinci mohli klidně dostat epileptický záchvat. A tak hrajete, střílíte po všem, co se hýbe, sbíráte ovce, vyhýbáte se nepřátelským projektilům, užíváte si geniální soundtrack a ještě geniálnější grafiku, a uteče hodina, dvě… Gridrunner Revolution nepřináší prakticky nic nového, ale i bez toho se naprosto výtečně hraje. Co víc si přát?

Hratelná demoverze
Autor: Llamasoft
Hodnocení redakce: 8/10

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama