the-witcher-akcni-rpg-s-charismatickym-netvorobijcem-geraltem
Novinka The Witcher - akční RPG s charismatickým netvorobijcem Geraltem

The Witcher - akční RPG s charismatickým netvorobijcem Geraltem

sleepless.

sleepless.

17. 5. 2005 10:07
Reklama

Akční RPG, jehož hlavním hrdinou je sympatický zaklínač Geralt a které běží na licencovaném Aurora enginu od BioWare, si říká o maximální pozornost. Jaké jsou nejnovější zprávy z polského studia CD Projekt Red?Autoři chystané hry na licenci vynikajících fantasy povídek a románové série Andrzeje Sapkowského se krom jiného nechali ve dvou rozhovorech na GameBanshee a na RPG Vaultu nechali slyšet, že vývoj pokračuje rychlým tempem vpřed a podařilo se implementovat všechna vylepšení Aurora enginu. Technologie ale není až takovým trumfem - důležitější pro fanoušky Zaklínače je věrnost světa a charakterů. Čtenáře knih určitě potěší, že celý scénář byl schválen přímo autorem a Sapkowski se zúčastnil několika konzultačních sezení s vývojáři. Klíčovou a po většinu času jedinou hlavní postavou hry bude pochopitelně zaklínač Geralt. Šedý vlk samotář, který je jako všichni zaklínači mutant vycvičený k zabíjení stvoření Chaosu, bude většinu úkolů plnit sám, jen občas mu pomůže některé NPC (snad se dočkáme trubadúra Marigolda či čarodějky Yennefer). Prostředí, do něhož bude zasazena příběhová linie, je podle všeho ne celý zaklínačův svět, ale pouze království Temerie a okolo intrik kolem tohoto významného státu se bude točit jedna ze tří proplétajících se linií příběhu. Jednou z nich bude globální politická situace a hrozící střet velkých mocností, druhá se pak bude věnovat samotnému Geraltovi a jeho morálním sporům. Navíc v rozhovoru pro IGN zmínili autoři ještě zápletku ukradených pokladů z pevnosti Kaer Morhen. Pokud se od některé chystané hry dá očekávat popření černobílého vnímání světa a rozdělování na ploché zlo a dobro, je to právě The Witcher - a sami tvůrci zdůrazňují, že v závislosti na tom, jak se bude hráč ve sporných místech rozhodovat, může dojít ke třem různým zakončením a prožít si docela jiné herní zážitky. Pravidelné hráče RPG docela určitě potěší věrné převedení Sapkowského světa s celou jeho cyničností a realistickým pohledem na obvyklé problémy. Oproti jiným zde funguje rasová nenávist. Lidé víceméně dominují a utlačují ostatní: na trpaslíky a hobity žijící v křehké symbióze jsou pořádány pogromy (ne nepodobné těm protižidovským), vznešení, ale spíše povýšení elfové jsou zase v pasti vlastní sebeúcty a marného boje proti lidské rozpínavosti. Projevem realističnosti a jistého naturalismu je potom i jeden z největších trumů, které CD Projekt Red vytasí: soubojový systém. Kdo Zaklínače četl, ví, že Sapkowski popisuje velmi podrobně šermířská utkání a bojové scény, a to o poznání skutečnosti podobněji, než jiní autoři. I počítačová hra bude nabízet velmi široké možnosti - arzenál Geraltových úderů útočných i obranných či manévrování je obrovský a hráč bude muset chytře volit jednotlivé postupy a komba při bojích podle druhu a kvality nepřítele. Zatímco jméno Briana Farga dělá obrovskou reklamu novému Bard's Tale jako revoltě proti zajetým pravidlům RPG žánru, The Witcher je v podstatě mnohem originálnější fantasy kousek. Pokud autoři splní, co slibují, dočkáme se nevšedního zážitku: břitkého, tvrdého kousku, který si nehraje na velký boj dobra proti zlu a zobrazuje svět mnoha ras a magie v podobě až nepříjemně podobné naší realitě...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama