nasilne-hry-vedou-k-alkoholismu-a-uzivani-drog
Novinka Násilné hry vedou k alkoholismu a užívání drog

Násilné hry vedou k alkoholismu a užívání drog

sleepless.

sleepless.

12. 4. 2006 13:21 3
Reklama

Snaha celé řady vědátorů dopídit se jasně popsatelného vztahu mezi hraním her, sledováním filmů, poslechem hudby  a lidským chováním není nic nového. Nás samozřejmě nejvíce zajímají studie, které obvykle zkoumají vliv her na chování vybrané skupinky jedinců. Za posledních pár let se takových studií a výzkumů objevila celá řada a k ničemu to nevedlo. Přímý vliv her na chování se nikomu prokázat nepodařilo. Některým lidem to však nedá a patří mezi ně i doktorka Sonya Brady z University of California a profesorka Karen Matthews z University of Pittsburgh.

Obě dvě vzdělané ženy se pustily do zjišťování toho, jaký má mediální násilí vliv na chování mladých mužů. Ono mediální násilí přitom ve výzkumu obstarávaly dva tituly – The Simpsons: Hit & Run a Grand Theft Auto III, které jsou sice koncepčně naprosto shodné, ale liší se náplní, respektive presentací násilí. Výzkumu se zúčastnilo celkem 100 mladých mužů ve věku 18 až 21 let, kteří byli na základě náhodného výběru rozděleni do dvou skupin. Každá ze skupin přitom musela být vystavena jinému množství mediálního násilí. Jinak řečeno, jedna skupina hrála násilnější GTA III a druhá méně násilný titul The Simpsons: Hit & Run.

No a jaké jsou výsledky? Skupina mužů, která byla vystavena násilí při hraní GTA III prý projevovala větší náchylnost k užívání alkoholu, kouření marihuany, nespolupráci, podezřívavosti a k sexu bez použití kondomu než druhá skupina hráčů, kteří byli vystaveni násilí v titulu The Simpsons: Hit & Run. Na základě výše uvedených závěrů celého výzkumu, který byl publikován v The Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine, pak bylo rodičům doporučeno, aby si hlídali co jejich děti hrají a sledují, protože v případě, že budou vystaveny mediálnímu násilí by se z nich mohly stát alkoholici, kuřáci marihuany, osoby s promiskuitním sexuálním chováním a kdoví co ještě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama