fallout-3-prvni-konkretni-informace
Novinka Fallout 3 – první konkrétní informace

Fallout 3 – první konkrétní informace

sleepless.

sleepless.

17. 6. 2007 09:35 1
Reklama

Americký magazín Game Informer přinesl, jak už všichni fandové určitě ví, velké preview chystaného RPG Fallout 3. Informace v něm obsažené jsou exkluzivní pouze časově a dá se tedy čekat, že už brzy Bethesda info uvolní i pro potřeby dalších desítek magazínů po celém světě, mezi nimiž nebude chybět ani Level, jak máme ověřeno. Ještě než k tomu dojde, si však možná budete chtít článek z GI přečíst na NMA, kde je k dispozici nejenom přepis, ale i scany. Těžko říci, jak dlouho tam vydrží, než si někdo vyžádá jejich stažení. Zatím tam ovšem jsou, tak si pospěšte. My si tu jenom vypíchneme pár zajímavostí a důležitých faktů.

Hra začíná v Rivet City 200 let poté, co byla skoro celá civilizace zničena v roce 2077 v jednom velkém atomovém výbuchu. Tvůrci z Bethesdy se přitom rozhodli navázat na oba dva předchozí tituly a nechají hráče žít s jeho postavou přímo od narození. Matka hlavní postavy při porodu zemře a ve chvíli, kdy maskovaný otec zvedá dítě kvůli scanu DNA, si hráč navolí pohlaví, stavbu těla, vzhled tváře, etnickou příslušnost a další drobnosti. Na základě těchto voleb pak hra stvoří vzhled otce hlavní postavy, aby bylo patrné genové pouto.

V dalších několika hodinách si hráč se svým hrdinou prožije nelehké dětství za zdmi Vault 101. Nejdříve však od otce dostane osobní deníček nadepsaný „You’re Special“, což jasně značí, jaký systém je použit pro vývoj postavy. Tvůrci z Bethesdy si pro základ svého vlastního systému zvolili osvědčený S.P.E.C.I.A.L., který byl použit v prvních dvou Fallout titulech, ale například i v nemastném neslaném akčním RPG Lionheart: Legacy of the Crusader.

V deníčku si hráč nejdříve zvolí sedm primárních schopností. Pak budou následovat tutoriály zakomponované přímo do hry. Ve věku 10 let dostane hráč k ruce BB pistol a zařízení zvané Pip-Boy 3000, které bude nosit na zápěstí a bude suplovat hlavní menu. V 16 letech pak hráč absolvuje G.O.A.T. (Generalized Occupational Aptitude Test), který je zavalí různými otázkami. No a na základě toho, jak na ně hráč odpoví, mu pak hra vyhodí ideální kombinaci schopností a traitů (viz série Ultima).

Ve věku 19 let se pak hráč konečně vydá za ocelové zdi Vault 101, aby našel otce, který beze stopy zmizel. To bude začátek hlavního dobrodružství, jež se bude odehrávat ve světě o něco menším než byl svět TES IV: Oblivion. K vývoji postavy je třeba poznamenat, že tři z celkových 14 schopností bude hráč vylepšovat rychleji než ostatní, no a na každém druhém novém levelu si bude moci zvolit speciální dovednost – perk. Tvůrci z Bethesdy tvrdí, že jejich systém neumožňuje tvorbu vymaxovaného superhrdiny, ale dokázat to zatím logicky nemohou.

Superdůležitá informace – Fallout 3 nabídne možnost hrát buď v pohledu z první osoby, nebo z pohledu třetí osoby ala Resident Evil 4. Tvůrci kvůli tomu upravili Oblivion engine, kde sice third-person pohled byl, ale v rámci něj byla kamera moc daleko za hráčem, čímž se tak trochu vytrácel pocit sounáležitosti hráče s hlavní postavou – dle Bethesdy.

Ve hře bude fungovat karma systém, který bude sledovat hráčovo chování. Na základě toho pak bude na hráče reagovat herní svět, zejména postavy v něm žijící. Jednotlivé questy ve hře budou mít údajně několik řešení a záleží pouze na hráči, které si vybere. Musí však počítat s tím, že když bude zkoušet způsob, pro který není jeho postava vybavena schopnostmi, tak to prostě nepůjde.

Informace o tom, že bude hra sledovat hráčovo chování zní na papíře velmi dobře. Jen velmi málo her však nasbírané informace dokázalo smysluplným způsobem využít a navodit u hráče pocit, že jeho chování má na další průběh hry skutečný dopad. Uvidíme, jak to dopadne. Máme prý každopádně počítat s tím, že Fallout 3 používá vylepšenou verzi Radiant AI pro chování postav, jež se budou pohybovat a vzájemně, spolu i s hráčem, komunikovat méně naskriptovaným a více přirozeným způsobem.

Soubojový systém Fallout 3 byl nazván V.A.T.S. - Vault-Tec Assisted Targeting System a právě on by se měl postarat o to, že nebude Fallout 3 ani TES IV Oblivion se střelnými zbraněmi, nebo FPS, ale RPG. Hráči budou s nepřáteli moci bojovat v reálném čase. Je tu však možnost kdykoli stisknout klávesu/tlačítko, hru zapauzovat a pak zvolit jednu z několika zásahových zón na těle nepřítele.

Každá zásahová zóna je přitom, stejně jako v předchozích Fallout hrách, označena číslíčkem, jež vyjadřuje procentuální pravděpodobnost zásahu. Tato pravděpodobnost je přitom vypočítávána na základě řady údajů, které hra sleduje a mezi něž patří například statistiky obou postav, vlivy prostředí, vzájemná pozice postav, vlastnosti zbraní a tak dále.

Tvůrci hodlají hráče povzbuzovat v tom, aby co nejvíce používali spíše taktickou fázi soubojového systému. Při boji v reálném čase totiž trvá mnohem déle než se hráči doplní spotřebované akční body. Na ty bychom vlastně málem zapomněli, ačkoli jsou nesmírně důležité. Každý pohyb bude při soubojích ve Fallout 3 stát akční body, tak jako tomu bylo i v předchozích dvou hrách.

Ještě než vás pro zjištění dalších doplňujících informací odkážeme na NMA, tak musíme zmínit, že herní svět nebude levelovat s hráčem. To znamená, že budou nepřátelé ve hře stejně silní na začátku i na konci hry nezávisle na tom, jak se bude rozvíjet hráčova postava. Pokud tedy hráč zajde příliš brzy do lokací, kde nemá co dělat a narazí tam na silné nepřátele, tak dostane na budku. Naopak, nepřátelé, kteří budou hráči na začátku dělat potíže, pak bude po vylevelování své postavy kosit během několika sekund. Tak a další informace už si vážně najděte na NMA.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama