Ubisoft: vliv hodnocení na prodeje se přeceňuje
Pokud si myslíte, že číslíčka na konci recenzí jsou důležitá jen pro vás – hráče (ne všechny), tak pozor! Pro vydavatele a vývojáře jsou ještě důležitější, což pak často ústí v menší či větší mediální aférky typu Kane & Lynch a podobně. Existují však výjimky a do pozice jedné z nich se ústy svého finančního šéfa postavil aktuálně Alain Martinez, když naznačil, jakou změnou v postoji k hodnocení svých her Ubisoft prošel.
„Upřímně musím říct, že když vyšel Assassin's Creed a měl (průměrné hodnocení) 82%, tak jsme byli zoufalí a mysleli, že asi chcípneme,“ přiznal se Martinez a dodal, že se pak ze hry stal prodejní hit, kterého se prodalo více než dva půl milionu kopií během prvního měsíce.
Aby však doložil, že hodnocení hry nemá přímo úměrný vztah k prodejním výsledkům, tak zmínil situaci okolo titulu Prince of Persia: The Sands of Time: „Třeba první Prince of Persia. Mysleli jsme si, že si hra povede skvěle. Pak se ale prodaly dva miliony, z čehož jsme byli tak nějak zklamáni.“
„Hodnocení neznamená všechno, podle nás je klíčem (k prodejní úspěšnosti) kvalita a inovativnost,“ zakončil Martinez svoji úvahu, která celá směřovala k odhadům prodejnosti aktuální Prince of Persia hry. Pokud se dle Martineze prodá 4 až 5 milionů kopií, bude to pro hospodaření Ubisoftu velká vzpruha. Pokud se prodá okolo 1.5 milionu kopií, bude to naopak zklamání. Tak se necháme překvapit, až vylezou čísla o prodejnosti.