jednoduchy-recept-certain-affinity-jak-prezit-krizi
Novinka Jednoduchý recept Certain Affinity, jak přežít krizi

Jednoduchý recept Certain Affinity, jak přežít krizi

sleepless.

sleepless.

4. 3. 2009 11:01
Reklama

Prsty na rukou stahlavého davu by nestačily ke spočtení vývojářských týmů a vydavatelských společností, které za posledních pár krizových měsíců drasticky snížily stavy nebo rovnou zavřely své brány. Přitom je recept na to, jak i v době krize zůstat nad vodou, tak jednoduchý. Stejně jako by člověk, který chce hubnout, neměl tolik žrát, by firmy v ohrožení neměly tolik utrácet. Příkladem budiž poměrně malé studio Certain Affinity, které několik měsíců nemělo do čeho píchnout, a přesto jeho šéf Max Hoberman nemusel přistoupit k propouštění.

„Drtivá většina nákladů jde na lidi, na jejich platy a zaměstnanecké výhody. Prostě si dáváme bacha, abychom nemrhali penězi,“ prozradil recept na přežití v období krize Max Hoberman pro Statesman.com.

Zatímco jiná studia se pyšní luxusním vybavením a nákladnými hračkami pro odreagování zaměstnanců, v Certain Affinity slouží k vypouštění páry pouze pin-pongový stůl (navíc majetek šéfa) a co se nábytku týče, tak je z druhé ruky. Koupený od jiného týmu, který už neexistuje. A že za tři roky činnosti nakoupil Hoberman pouze šest nových PC také o něčem svědčí. Minimálně o tom, že se v Certain Affinity skutečně nemrhá penězi. A přitom se nejedná o tým, který by se živil bůhvíjak podřadnou práci. Spolupráce na hrách Halo 2, Left 4 Dead a vlastní projekt Age of Booty vydaný spol. Capcom o něčem svědčí.

Samozřejmě se dá situace v Certain Affinity, kde pracuje 29 lidí, těžko vztáhnout na obří společnosti o stovkách zaměstnanců, ale minimálně v oblasti minimalizace nákladů, bez nichž studio fungovat může, by se ostatní poučit mohli.

Co víc, v období, kdy nebylo do čeho píchnout, které trvalo zhruba od září minulého roku až do nedávné minulosti se Hobermanovi podařilo přijmout několik zkušených vývojářů, kteří nedlouho předtím skončili společně se zrušením studia spol. Midway v texaském Austinu. Určitě se to bude hodit při současném vývoji blíže neupřesněné hry pro spol. Activision, která sama Certain Affinity oslovila. Je tedy vidět, že i v herním průmyslu platí Darwinova evoluční teorie o přežití pouze těch jedinců, kteří se dokáží nejlépe přizpůsobit situaci a jsou dostatečně silní. Na takové třídění jsou krize vůbec to nejlepší.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama