Jak se to má s vývojem Beyond Good & Evil 2?
V rozhovoru pro francouzskou sajtu All-Gamers řekl Michel Ancel, tvůrce série Beyond Good & Evil, že druhý díl jeho hry bude větší a přinese hlubší zážitek než jeho předchůdce. Nic, co bychom nečekali a nemohli přidat ke kusým informacím, které jsme o hře doposud měli. Ancel však překvapil a i nadále se nořil do detailů, které sice nejsou zas až tak konkrétní, ale fandy série jistě potěší. V první řadě bude v Beyond Good & Evil 2 kladen velký důraz na prezentaci, aby se ze hry konečně stalo to, co vývojáři původně zamýšleli. Abyste rozuměli, v době vývoje prvního dílu se počítalo s tím, že hra bude zpracována spíše filmově, nicméně Emotion Engine konzole PlayStation 2 nedokázal splnit všechny požadavky tvůrců, takže se muselo v mnohých nárocích slevit. Z tohoto důvodu by tak měl BG&E2 přinést o trochu jiný zážitek a jak řekl Ancel, hráč by se měl cítit spíše jako v jiném světě, kde neexistují žádné limity a omezení.
Už jen z těchto důvodů se zdá nepravděpodobné, že by si BG&E2 našel svoji cestu na Nintendo Wii, jak někteří z vás doufali, ale zřejmě se objeví pouze na známém trojlístku PC, PS3, X360. Pokud se ptáte na konkrétní datum, ani vývojáři si ještě žádné nestanovili – vývoj je údajně v předprodukci, vývojáři se soustředí hlavně na fungování všech podstatných nástrojů pro tvorbu a navíc ještě necítí žádný tlak ze strany distributora, společnosti Ubisoft. Ancel to celé přirovnává k výrobě interface nějakého programu. Říká, že se může s klidem objevit ambiciózní prototyp, ale pokud by některá z jeho částí nechtěla fungovat, mohou vývojáři bez problému začít úplně nanovo. A protože si BG&E2 vyžádá spoustu času v rovině technických záležitostí, vývojáři tak nějak sami dají vědět, až se rozběhne samotný vývoj. Do té doby se zřejmě ničeho podstatného, co by přímo souviselo se dějem hry, nedočkáme.