Studio GRIN končí, z popela povstává Outbreak
Ještě včera existovala naděje, že švédské studio GRIN bude existovat minimálně do konce tohoto týdne. Jenže to by se dnes nesměla objevit zpráva o tom, že odpadlíci právě z GRIN si založili zbrusu nové studio jménem Outbreak, s nímž hodlají prorazit ve vývoji handheldovek, XBLA a PSN titulů. Na jejich homepage se můžete dočíst zajímavé prohlášení. "My v Outbreak Studios věříme, že menší počet lidí, kteří své práci dávají vše vyústí v lepší kvalitu našich her. Spousta z našich zaměstnanců se v byznysu pohybuje více než deset let a spolu pracovali po velice dlouhou dobu. Naším cílem je vytvářet hry pro Xbox Live Arcade, PlayStation Store, Games for Windows Live, iPhone a PSP Go. Rovněž se chceme podílet na vývoji online komponent pro AAA tituly, jak už ty existující, tak ty, co teprve přijdou."
Při pohledu na seznam zaměstnanců byste si jednak mohli myslet, že se koukáte na soupisku nějakého švédského hokejového týmu, ale také na jakýsi all-star tým švédských vývojářů. Zakladatelem je totiž Peter Björklund, který dříve v GRINu pracoval na Terminator: Salvation, ale podílel se i na Race Pro ve studiu SimBin, Battlefield: Bad Company, kterou připravoval v DICE pro EA a dokonce i na Just Cause. Ostatní zaměstnanci pracovali kromě Terminator: Salvation ještě na vcelku povedeném Bionic Commandu (včerejší recenze od Lukáše Grygara) a Wanted: Weapons of Fate (nedávný článek Tomáše Nadrchala). Uvidíme, s čím talentovaní hoši ze severu přijdou příště.