Whirlwind of Vietnam - Vietnam z kokpitu helikoptéry
Vrtulníková simulace Whirlwind of Vietnam byla na letošní E3 2006 presentována snad už po třetí v řadě, což leccos naznačuje o tom, jak dlouho už se s tímto titulem tvůrci z týmu G5 Software (Fair Strike, Red Shark 1, 2) piplají. Je však třeba přiznat, že na každé E3 WoV vypadá o pořádný kus lépe a pomalu se tak z ní rýsuje hra, kterou by si měli ohlídat nejenom fanoušky realistických simulací, ale i vyznavači simulací akčních, či dokonce arkádových. Tvůrci totiž na jedné straně do hry implementovali snad úplně každý prvek, který má v reálu něco společného s provozem helikoptéry a na druhé straně pak umožňují nastavit si, jak moc má mít onen prvek vliv na chování helikoptéry.
Jinak řečeno, v základu hra simuluje úplně všechno včetně ohnutí rotorů na základě rychlosti jejich pohybu. No a pak stačí odškrtnout pár políček, trošku si pohrát se stupnicí určující míru realismu jednotlivých prvků a rázem je z Whirlwind of Vietnam arkáda jako když vyšije a navíc hodně pohledná. Jednou z věcí, která nás letos na Whirlwind of Vietnam zaujala nevíce je výrazný posun v kvalitě audiovizuální stránky hry oproti minulému roku, což má částečně na svědomí použití technologie SpeedTree. Bez ohledu na ni vypadá džungle ve hře skutečně úchvatně, zejména když se hráč z pozice pilota přepne třeba na střelce a jen tak si při cestě k vyzvednutí vojáků užívá pohledu na krajinu. No nic, vydání hry bylo v případě Whirlwind of Vietnam mnohokrát odsunuto, ale tentokrát už snad nic podobného nehrozí. Předběžně je stanoveno na poslední měsíce tohoto roku. Zatím jsou tu nové screenshoty.