ubisoft-vysvetluje-protipiratskou-ochranu
Novinka Ubisoft vysvětluje protipirátskou ochranu

Ubisoft vysvětluje protipirátskou ochranu

Marek Švrkala

Marek Švrkala

19. 2. 2010 18:57 60
Reklama

Aktualizováno: Server CVG zveřejnil interview s tiskovým mluvčím Ubisoftu, který odpovídá na mnoho zajímavých otázek o protipirátské ochraně. Začněme jeho odpovědí na jízlivý dotaz, zda se Ubisoft snaží zabít PC hraní: „Ne, nesnažíme se zabít PC trh. Jsme z něj rozladěni? Myslím si, že to je každý. Nakonec se vše vrátí k jediné skutečnosti: pirátství je obrovský problém. Všichni se jej snažíme vyřešit, jak nejlépe dovedeme.“ Myslí si představitelé Ubisoftu, že je tato ochrana pro piráty nepřekonatelná? „Nedělali bychom ji, kdybychom v ní nevěřili. Chlapíci, co ji vyvinuli, jí důvěřují. Pokládáme ji za jediný necracknutelný systém, který Bůh kdy seslal na zem? Nemůžeme to zaručit, ale věříme v to.“

Ochranu mají mít všechny dosud oznámené hry Ubisoftu (Splinter Cell, Silent Hunter 5, Assassin's Creed 2, Prince of Persia a Ghost Recon) a pravděpodobně i všechny další budoucí projekty. Firma se snaží udělat maximum pro to, aby nebyl nejmenší problém se servery. Vyloučit ho ale nelze. V případě že servery spadnou, nezahrajete si. Do budoucna není vyloučené, že některé starší tituly Ubisoft opatchuje a umožní je hrát klasicky: „Pokud se z nějakého důvodu, zatím to ale není v plánu, rozhodneme ukončit provoz serverů pro nějakou hru, můžeme vydat patch tak, aby šel single-player hrát bez internetového připojení. Ale skutečně jen tehdy, pokud provoz všech serverů ukončíme.“

Ubisoft si je vědom toho, že někteří hráči nechtějí být neustále online: „Víme, že pro některé PC hráče je nutnost permanentního připojení nešťastná. Je ale nutná, aby systém fungoval.“ Na závěr ještě přidejme tři pozitiva, která by měl systém pro hráče nabídnout: „První: nepotřebujete disk. Druhé: hru můžete nainstalovat na libovolný počet PC. Třetí: automatický upload uložených pozic na servery Ubisoftu.“

Původní zpráva: Protipirátská ochrana, kterou do svých her připravuje francouzský Ubisoft, rozdmýchala diskuse u našeho článku, ale i na jiných serverech po celém světě. Včera se pak objevila informace, že hráč Assassin’s Creed II, jemuž spadne připojení k internetu, ztratí svou aktuální pozici a může znovu začít až z pozice posledního autosavu. Ubisoft se tak dnes rozhodl celou situaci vysvětlit a uklidnit rozlícené hráče.

„Dokud hru neukončíte, bude pokračovat a stále se pokoušet připojit. Jakmile bude schopna se znovu připojit, ihned se vrátíte zpět. Kde přesně se do hry vrátíte se bude lišit titul od titulu. Settlers 7 se připojí přesně tam, kde bylo přerušeno připojení, Assassin’s Creed II vás vrátí zpátky k poslednímu checkpointu (ne k poslední automaticky uložené pozici). Je zde mnoho checkpointů, takže budete v okamžiku zpátky na místě, kde jste skončili,“ uvedl Ubisoft v prohlášení pro server Ars Technica.

Pokud vám připojení občas vypadává, ale jen na vteřinku či dvě, nemusíte se obávat žádného postihu. Hra se v tomto případě zapauzuje a záhy můžete zase pokračovat. Přerušení se týká jen delších výpadků. Ubisoft ještě komentoval potřebnou rychlost připojení: „Náš online servis bude potřebovat maximálně 50kbps z dostupného bandwidthu, takže ani při tom nejpomalejším připojení nebude narušena hratelnost.“ Uklidnilo vás vyjádření francouzské společnosti?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama