grand-theft-auto-malem-nebylo
Novinka Grand Theft Auto málem nebylo

Grand Theft Auto málem nebylo

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

1. 2. 2011 14:29 5
Reklama

Když se řekne Grand Theft Auto, představíte si jednu z nejúspěšnějších herních sérií, ve které svádí nekonečný boj obyčejný člověk a nástrahy velkoměsta. Všechny, které k němu patří, bez ohledu na to, jestli jsou přitažené za vlasy nebo ne. Málokdo by ale věřil, že původní GTA čelilo během svého vývoje mnoha problémům a vypadalo to, že hra vlastně vůbec nevyjde. Alespoň tak mluví Gary Penn, který na původní hře z konce devadesátých let pracoval.

„Nikdy jsme necítili, že by se to [GTA] mohlo kamkoliv pohnout. Málem jsme hru pustili k ledu. Vydavatel, BMG Interactive, to tak chtěl, hlavně když stále nebyly vidět žádné výsledky,“ rozpovídal se Penn v rozhovoru pro Gamasutru. Hned v zápětí popsal problémy, které vývojáře trápily nejvíce: „Jsou zde pravděpodobně dvě klíčové věci, které nás nechávaly ve štychu. Dvě kritické věci. První byla stabilita, protože je ku*** únavné, když hra neustále padá. Takže i když jsme něco dali do hry, nemohli jsme to vůbec otestovat.“ Druhou věcí pak bylo ovládání auta, což je pro hru, ve které po většinu času jedete autem, opět velmi klíčové.

Co se ale stalo, že byly problémy překonány a z nudné, nefungující hry, se stal videoherní klenot? Penn to popisuje jako náhodu a shodu mnoha okolností: „Jednou, myslel jsem si, že je to bug, policie se najednou stala agresivní. Bylo to proto, že se snažil řídit skrz vaše auto. Skript hledání cesty byl v háji, ale byl to skvělý moment, protože najednou hra dostala náboj. ‚O můj bože, to je psycho – snažej se mě dostat ze silnicie‘ A protože to bylo skvělé, zůstalo to ve hře,“ uzavřel Penn své barvité líčení. Teď mu můžeme poděkovat a dál se těšit z Grand Theft Auta, jak jej známe nyní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama