botanicula-na-igf-ziskala-cenu-za-hudbu
Novinka Botanicula na IGF získala cenu za hudbu

Botanicula na IGF získala cenu za hudbu

Marek Švrkala

Marek Švrkala

9. 3. 2012 16:59
Reklama

Výraznou stopu na čtrnáctém ročníku Independent Games Festivalu zanechala výprava z Čech, která reprezentovala očekávanou logickou adventuru Botanicula od studia Amanita Design. Hra byla oceněna za hudební stránku, a tak proměnila jednu ze dvou finálových nominací. Cenu přímo v San Franciscu, kde vyhlášení nejvýznamnějších ocenění nezávislé vývojářské scény proběhlo, přebralo duo DVA (Barbora a Jan Kratochvílovi), které za hudbou stojí.

Muzikanti byli potěšeni, vytvoření rozsáhlého soundtracku považují za důležitou zkušenost v kariéře.„Je to pro nás zlomová zkušenost v tom, že zde využíváme celý náš stylový rejstřík od ambientních a minimalistických ploch přes samplované autentické zvuky z přírody až po cirkusové a kabaretní šramly,“ uvedla pro zpravodajský server Aktuálně Barbora Kratochvílová. Práce na hře trvala rok, objem hudby odpovídá šesti celovečerním filmům. „Honza si na tom dobře nacvičil míchání filmové hudby, já zase dabing k animovaným večerníčkům,“ doplnila charismatická Kratochvílová, která na vyhlašování zaujala svým nadšeným výkřikem juchů. Záznam akce můžete zhlédnout na serveru Gamespot.

Zatímco o kvalitách zvukového doprovodu Botaniculy nebylo pochyb, kontroverzi přineslo ocenění v nejsledovanější kategorii, tedy Seumas McNally Grand Prize. 30 tisíc dolarů získala arkáda Fez. Ta je sice jednou z velkých nadějí nezávislé scény, jenže se již zúčastnila předchozích ročníků akce (v roce 2008 získala Excellence In Visual Art) a navíc její tvůrci podepsali smlouvu s Microsoftem, která zajišťuje exkluzivitu pro Xbox 360. Část vývojářů možnost přihlásit podobné hry do soutěže kritizovala, což dokládá třeba rozsáhlé téma na serveru RockPaperShotgun.

Z dalších známých titulů zabodovaly umělecký a příběhový skvost Dear Esthertaktická akce Frozen Synapse a freewarová explorativní plošinovka Spelunky. O dalších oceněných, originálnímu komiksovému vyprávění Storyteller, puzzle labyrintu Antichamber a experimentální onlinové komunikaci pro dva – Way, asi ještě uslyšíme.

„Do soutěže se přihlásilo obrovské množství titulů, a tak pro naše porotce bylo složité vybrat vítěze. Ti jsou letos důkazem, jak rozmanitá a inovativní může nezávislá komunita být. Gratuluji a děkuji vítězům, finalistům a všem účastníkům za to, jak nás neustále překvapují svou prací,“ řekl Brandon Boyer, předseda IGF. Naše dojmy z letošního ročníku soutěže probereme v Indie podcastu, který by měl být natáčen příští týden. Pokud máte jakékoli dotazy, můžete je zaslat na obvyklá místa. Přikládáme přehled vítězů a fotku úspěšných Čechů:

Seumas McNally Grand Prize ($30,000)  – Fez, Polytron
Nuovo Award ($5,000)  – Storyteller, Daniel Benmergui
Excellence in Visual Art ($3,000)  – Dear Esther, thechineseroom
Technical Excellence ($3,000)  – Antichamber, Demruth
Excellence in Design ($3,000)  – Spelunky, Mossmouth
Excellence in Audio ($3,000)  – Botanicula, Amanita Design
Best Mobile Game ($3,000)  – Beat Sneak Bandit, Simogo
Audience Award ($3,000)  – Frozen Synapse, Mode 7 Games
Best Student Game ($3,000)  – Way, CMU Entertainment Technology Center/Coco & Co

Botanicula na IGF získala cenu za hudbu
i Zdroj: Hrej.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama