crytek-i-velke-hry-budou-uplne-zdarma
Novinka Crytek: I velké hry budou úplně zdarma

Crytek: I velké hry budou úplně zdarma

Ondřej Švára

Ondřej Švára

3. 7. 2012 06:33
Reklama

V poslední době se roztrhl pytel s prohlášeními, jenž adorují finanční model free-to-play. Herní studia si jej oblíbila, mnohdy je to jediný způsob jak vůbec ještě oživit nějakou starší značku, která již po starém způsobu nemá šanci vydělávat, viz. například Age of Empires Online.

Své sympatie pro hraní zdarma s mikrotransakčním systémem nedávno odhalil také top manažer z Electronic Arts John Riccitiello. Vyjádřil se v tom smyslu, že budoucnost her tkví právě v mikrotransakcích a že EA na tuto budoucnost bude připravena, ba dokonce ji hodlá spoluutvářet.

V podobném tónu mluví také Cevat Yerli, šéf německého studia Crytek. V jeho osobě ale zní spojení her s free-to-play mnohem kontroverzněji. Crytek byl dosud znám pouze tvorbou velkých a převážně singleplayerových titulů se solidními scénáři a filmovou výpravou a takové si s mikrotransakcemi zatím vůbec netykají. "Jenže free-to-play je jediná budoucnost her a my takto velké AAA tituly budeme dělat,  říká Yerli. "Pokud je hra zdarma, je to pro hráče dobré. A co je pro hráče dobré, je dobré i pro herní byznys," konstatuje Cevat Yerli základní myšlenku "nového" Cryteku. Už jenom to, že o práci přijdou firmy vyvíjející DRM ochranu, je pro něj dobré.

Mohou ale velké hry pro jednoho hráče skutečně fungovat na mikrotransakčním systému? Yerli chce dokázat, že ano, i když zatím nedává přesný návod. "Zatím nevíme přesně, jakým způsobem takové hry budeme dělat, ale vhodná řešení pro každou hru se vždycky najdou. Je to jen otázka kreativního přístupu," říká Yerli. Free-to-play podle něj rozhodně není hrobníkem klasických AAA singleplayerů.

Crytek momentálně pracuje na Crysis a Homefrontu 2. Podle vize budoucnosti by takové hry měly vycházet ve verzích freemium s bonusovým předplaceným obsahem, anebo zdarma s dodatečnou možností nákupu různých předmětů přes mikrotransakce. Ostatně, už nyní se Crytek mění z "krabicového" vydavatele na "dodavatele "free2play" hraní. Provozuje svoji sociální platformu GFace. Chcete-li vědět jak funguje, zarezervujte si klíč pro betatestování první free2play hry Warface.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama