Střílečky dnes podléhají vlivu filmů
Přední first-person střílečky jsou dnes daleko více zaměřeny na zábavu než na schopnosti hráčů. Tvrdí to alespoň Anne Blondel-Jouinová ze společnosti Nadeo, která na E3 představila online PC střílečku Shootmania Storm. „Lidé už trochu zapomněli, o čem na počátku byly FPS. Nemůžu říct, že je to jenom kvůli konzolím, ale je to jedna z možných příčin – konzole zápolí s filmy a dalšími formami zábavy, a tak musí lidi bavit spíše než po nich vyžadovat nějaké výkony,“ řekla v rozhovoru s Eurogamerem manažerka francouzské společnosti.
Shootmania Storm je střílečka, která se soustředí čistě na hráčské schopnosti. Tvůrci si myslí, že nyní nastal vhodný čas pro její vydání. „Jsme v roce přechodu, kdy všichni čekají na nové konzole. Nevíme, kdy se dostanou na trh, je ale jasné, že se tak stane. V tomto období se hráči vrací k PC titulům. Také jsme prozkoumali trh stříleček, které se hrají, a zjistili, že těch náročnějších je zde dost, ale jsou již zastaralé. Hráči chtějí něco nového. A to nám hraje do karet,“ uvedla Anne Blondel-Jouinová.
Hra má vedle náročnějších hráčů z progamingové scény zaujmout také kreativní jedince. Tvůrci totiž připravují editor levelů, v němž bude jejich budování snadné podobně jako stavba okruhů v Trackmanii, kterou připravila stejná společnost. ShootMania Storm je aktuálně ve fázi uzavřeného betatestování, plná verze by se měla rozeběhnout ještě letos. Na Hrej TV se můžete podívat na několik videí: