Firaxis pracují na opravách chyb XCOM 2
Není nijak vzácným jevem, že se launch hry nepovede dle nejlepších představ vývojářů. Jedním z posledních takových příkladů je zřejmě i XCOM 2, ke kterému se studio Firaxis vyjadřuje momentálně tak, že o hráči objevených chybách ví a že usilovně pracují na jejich nápravě.
I Tomáš si v recenzi povšimnul poklesů frameratu, nijak velkou váhu jim však nepřikládal a hře nakonec udělil absolutorium. A právě o výkonnostní propady hry jde především – řada hráčů se prý potýká s nepříjemnými poklesy počtu snímků za vteřinu. Vývojáři si toho prý jsou vědomi a od vydání hry (5. února) prý situaci bedlivě sledují a sbírají data nutná pro nápravu věci.
V rámci testování prý nic podobného nezažili a sami autoři tak ještě neví, co podobné problémy způsobuje. Vinu však pochopitelně berou na sebe a skrze ústa vrchního designéra hry, Jakea Solomona, slibují brzkou nápravu.
Ta se bude týkat i pozastavování hry po animacích – některé prodlevy prý totiž trvají neúměrně dlouho a hráče v takových chvílích pouze zdržují. Komunita zatím přichází s vlastními řešeními potíží, oficiální na sebe však snad již nenechají příliš dlouho čekat.
Jaké máte s XCOM 2 zatím zkušenosti vy? Pokud jste již do hry stihli naskočit, pocítili jste nějaké konkrétní potíže, které by vám znepříjemňovaly zážitek?