Legion asi zdvojnásobil počet hráčů WoW
Kolem World of Warcraft se dějí zmatky. Legion, nový datadisk, který vyšel na konci srpna, totiž ke hře přilákal několik milionů hráčů. Problém je ale v tom, že máme rádi přesná čísla - a na těch se evidentně neshodnou ani v Blizzardu.
Všechno rozpoutal polský magazín Pixel. Tamní redakce si sjednala rozhovor z herním designérem WoWka Tomem Chiltonem, který povídal, povídal, a napovídal toho možná až příliš. „V současné době máme přes deset milionů předplatitelů,“ řekl. Tahle věta stačila.
Herní média v tu chvíli spustila pohotovost. Poslední údaje z loňského listopadu totiž počítaly s pěti a půl miliony (od té doby Blizzard žádná čísla neuveřejnil), což by prakticky znamenalo, že Legion přitáhl ještě jednou tolik (staro)nových hráčů. Když to porovnáme s posledním datadiskem, můžeme si vzpomenout, že po vydání Warlords of Draenor počet aktivních hráčů prakticky nestoupl a číslo se ustálilo na 5,6 milionech hráčů.
Jenže Legion měl nakročeno jinak - více než dobře. Vždyť samotný Blizzard potvrdil, že v den zahájení prodejů se ho prodalo přes 3,3 milionů, což je více, než se povedlo v tomto ohledu nejlepšímu datadisku Cataclysm. Že by Legion pro sérii znamenal až takový úspěch? To je otázka, na kterou neznáme odpověď dosud.
Do hry totiž vstoupil Blizzard jako takový. O potvrzení se totiž přihlásil server Polygon, kterému se dostalo takovéto odpovědi: „Naše politika trvá už skoro rok, a po celou dobu nebudeme říkat přesná čísla našich hráčů, předplatitelů. Tom tuto politiku během rozhovoru nijak neporušil.“
Jenže co vlastně Tom Chilton tedy řekl? Snaží se Blizzard zahladit stopy a zahrát celou situaci do autu, jako by se nic nestalo? Zajímavou, a hlavně nezodpovězenou otázkou, zůstává, proč by se takto skvělými čísly Blizzard nepochlubil sám? Třeba se v dalších dnech dočkáme rozuzlení.