Ruská AI jménem Boris již brzy v Blitzkrieg 3

27. únor 2017 15:16 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (0)

Strategická série Blitzkrieg od ruské firmy Nival Interactive poprvé potěšila virtuální vojevůdce v roce 2003. O dva roky později se dočkala pokračování, ale pak se po ní na dlouhá léta slehla zem. V srpnu 2013 se však na YouTube objevil trailer na třetí díl a v roce 2015 nová hra vstoupila do programu Steam Early Access. Vývojáři z Nivalu se nyní chlubí velkým úspěchem.

V aktuální tiskové zprávě společnost oznámila, že se jí podařilo vytvořit vůbec první umělou inteligenci na bázi neuronové sítě pro využití v počítačových hrách. Prohlášení zmiňuje, že ačkoli se o tento náročný počin snažila celá řada technologických společností, jako je například Deep Mind nebo IBM, nová umělá inteligence od Nivalu, příznačně pojmenovaná Boris, dokáže ovládat hru na špičkové úrovni i bez toho, aby si nečestně pomáhala zjišťováním utajených informací o nepříteli.

Každých několik vteřin Boris analyzuje situaci na bojišti a vyhodnotí potenciální další kroky protivníka. Tento přístup mu podle slov vývojářů umožňuje tvorbu sofistikovaných strategií a jejich úspěšné provedení. Na přiloženém videu tvůrci demonstrují Borisovy schopnosti. Umělá inteligence neustále prozkoumává mapu, aktivně přesouvá jednotky a mění svou taktiku podle nastalých okolností.

Vývojáři zvlášť upozorňují na tu část, v níž Borisem ovládaní parašutisté zaútočí na osamělý tank, ale poté, co nepřítel na místo pošle posily, Boris své jednotky stáhne, zaujme s nimi obranné pozice v okolních budovách a celou situaci se pokusí vyřešit dělostřeleckou palbou. Pokud se nemůžete dočkat, až s generálem Borisem sami změříte síly, těšte se na březnový update. Právě v něm bude nová umělá inteligence předvedena veřejnosti.

V tiskové zprávě se k úspěchu společnosti Nival vyjádřil i její výkonný ředitel Sergej Orlovskij: "Navzdory tomu, že se největší technologické společnosti z celého světa snaží vyřešit problém umělé inteligence, nám se podařilo vytvořit první AI na bázi umělé neuronové sítě pro real-time strategie. Stojí za zmínku, že Boris hraje fér. Nevyužívá skryté informace o nepřátelích. Naučili jsme jej jen základní taktické manévry, ale během výcviku sám vymyslel různé varianty strategií. Rozhoduje se jako talentovaný velitel. Předvídat jeho kroky je obtížné, stejně jako odlišit je od chování skutečného člověka.“

Tisková zpráva končí prohlášením, že podobné umělé inteligence v budoucnu nahradí skutečné vojenské velitele při obraně státních hranic. My, kteří jsme v dětství viděli Terminátora, jsme k podobným vizím velice nedůvěřiví. Už samotný fakt, že Rusové mají vojensky nadanou umělou inteligenci v nás budí spíše mírné obavy. A jak jste na tom vy? Dejte nám vědět v komentářích. 

Zdroj: Tisková zpráva

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!