EA: Chtěli bychom lepší hodnocení Andromedy

10. květen 2017 13:49 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (34)

Nebýt EA, neděje se dnes téměř zhola nic. Naštěstí ale EA vydalo finanční výroční zprávu, a i když jsme z ní vyždímali finanční výsledky jednotlivých her i zprávy, že pokračování Need for Speed vyjde letos a že novinka o BioWare naopak vyjde o rok později, pořád máme co brát. Tentokrát za to může sám Andrew Wilson, ředitel EA, který komentoval výsledky nového Mass Effectu.

Nebudeme zabíhat do nějakých čísel, kolik hráčů si dlouho očekávané pokračování zahrálo nebo pořídilo, ale Wilson si během komentování plánů povzdechl nad hodnocením hry. „Mass Effect: Andromeda je skvělý titul: vývojáři na něm pracovali vážně dlouhou dobu a výsledné dílo reprezentuje to, čím jsou lidé z BioWare známí: příběhem, velikostí, hloubkou, představivostí. A i když je průměrná známka z recenzí nižší, než bych si přál, stále máme 100 recenzí, které přesahují 80 procent,“ komentuje výsledek člověk nejpovolanější.

Právě tento fakt podle něj ukazuje, jak širokou má Mass Effect fanouškovskou základnu a jak jsou hráči pro každý další díl zapálení. Mnoho hráčů ve hře našlo přesně to, co hledalo, někteří ale pochopitelně také ne. „Andromeda dělá věci, které jí dělají Mass Effectem, vážně skvěle,“ pochválil konečné dílo. Ve výsledku Andromeda nabízí úžasné, krásné a bohaté světy, skvělý soubojový systém a o nic horší multiplayer. Ten bude BioWare nadále pravidelně podporovat, řekl také Wilson.

Ačkoliv je velice předčasné začít hovořit o dalším díle z nové trilogie, EA má od série stále velká očekávání. A nejen od té herní, ale velká očekávání panují i od celé franšízy, do které spadá i film. Ano, pokud jste na to zapomněli, chystá se i filmový přírůstek. BioWare ho oznámili už v roce 2010, ale jeho přípravy evidentně neustále probíhají. Producent Avi Arad před lety řekl, že by měl vyjít někdy mezi lety 2018 a 2019. Projekt v minulosti vystřídal scénáristu, Marka Protoseviche nahradil Morgan Davis Foehl. Od té doby se o něm prakticky nemluví.

Když už mluvíme o Mass Effectu, Wilson nezapomněl dodat, že odklad nové IP od BioWare nemá s rozporuplným přijetím Mass Effectu žádnou spojitost. U nás Andromeda rozhodně nepropadla, stále se jedná s hodnocením 3/5 o nadprůměrnou hru, ale nebudeme zastírat, že novinka nemá chyby. Není ale nic lepšího, než si udělat názor sám – pokud máte rádi sci-fi, Andromedu si můžete jednoduše koupit. Třeba na Xzone.cz.

Zdroj: GameSpot

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20908924
Miami Vice napsal 12. 5. 2017 v 14.50

Masarkavtrenyrkach: Tak zrovna u Tomb Raider série je to pro hráče prvních dílů vždy o strachu z pohybu, kterej v tom rebootu není. Už dlouho v TR hrách můžeš kolem pobíhat jako pako s prominutím a nijak Tě to neohrožuje.
No a právě v těch starých oblíbených TR hrách patřilo zvážení každýho dalšího kroku k základnímu stavebnímu kameni hry, kterej tu hru sice zpomaloval a dělal jí těžkopádnou jak píšeš, ale zároveň i hodně napínavou.
Musel sis hodně dobře rozmyslet, co dál a kam skočit a taky si ten skok odkrokovat, abys měl jistotu, že to dáš.

Bylo fantastický prolejzat starý ruiny s pastma a sem tam nějakým tím zvířetem, zatímco se Ti honilo hlavou jak se asi dostat támhle k tý páce nahoře, abys mohl pohnout s rébusem, kterej řešíš už od začátku levelu 3 hodiny nazpátek.

Tohleto je Tomb Raider!! Ten reboot je zábavná hra s Larou v hlavní roli, ale Tomb Raider to není ani náhodou. Dokuď někdo neudělá hru, kde je strach z pohybu a řešení hádanek na prvním místě, tak to nikdy nebude Tomb Raider.

Obrovská škoda, že jsi nehrál úplně prvního TR v době jeho vydání, protože kdyby jo, tak věřím, že to teď vidíš stejně jako já.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 11. 5. 2017 v 13.55

SpeedyRedy: Co jsi napsal mne zaujalo. Nesouhlasím s tebou.
Myslím, že lidé nechtějí, aby nový Tomb Raider byl jako starý Tomb Raider. Aby nový Resident Evil byl jako starý Resident Evil.
Ve skutečnosti si přejí, aby se u nové hry bavili a byli uchváceni tak, jako před mnoha lety u své první hry ze série, když jim bylo 13 nebo 15.
Neuvědomují si, že to se už nikdy nestane. Nebude to už stejné. Nebude to takové, jako když poprvé byli fascinováni něčím zcela novým. K první hře přistupovali bez očekávání, byli otevřeni nekritickému nadšení, protože vše bylo nové. Nyní budou své pocity vždy, byť jen podvědomě, srovnávat tím, co bylo dříve, navíc umocněno nostalgií.
Stačí se jen pozeptat na názory lidí, kteří do jakékoliv delší série naskočili až s pokročilejším dílem. Pro mě osobně je reboot Tomb Raidera skvělý, protože jsem nikdy nehrál první díly. Naopak se mi při jejich sledování zdají nudné, nevyladěné, těžkopádné a ošklivé (a to bez ohledu na grafické možnosti).
Ty nejlepší hry, a vlastně díla obecně, vznikla naprosto bez ohledu na přání fanoušků. Autor měl vizi a tu chtěl zhmotnit. Jen tak vznikne překvapení a fascinace. Ne tím, že hra má "features" podle tabulky, která se vyplnila z požadavků hlasité minority na fórech.

Editováno: 11. 05. 2017 v 13.56

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 11. 5. 2017 v 13.42

Z příručky marketingu:
Úspěchy zveličujeme, nedostatky bagatelizujeme.
Šéf EA je podle toho správný muž na správném místě.

Nahlásit nevhodný obsah

20912174
The End napsal 11. 5. 2017 v 11.22

Jay7485: Beranir: Na internetu je sposta zpráv o tom, doslova, že to není Nolan North ale Tom T,
protože si lidé mysleli že je to Nolan,
takže nejsem jediný trouba :-D

Editováno: 11. 05. 2017 v 11.22

Nahlásit nevhodný obsah

20877398
Jay7485 napsal 11. 5. 2017 v 11.17

Beranir: Ták ňák. :-)

BONDI: Může znít trochu podobně, ale já bych si ho nesplet. (Je sice že North umí hlas měnit dost zásadně, ale tady by asi nebyl důvod.)

Editováno: 11. 05. 2017 v 11.19

Nahlásit nevhodný obsah

20912174
The End napsal 11. 5. 2017 v 11.16

Beranir: Jay7485: Jo. máte pravdu,
ale on zní jako Nolan North , což mne zmátlo :- D

Nahlásit nevhodný obsah

20894901
Beranir napsal 11. 5. 2017 v 11.11

BONDI: a prosímtě ono tam je nějaký třetí ztracený Ryder dítě který se oběví až později? protože Saru namluvila Fryda Wolff, tatíka Clancy Brown a Scotta namluvil Tom Taylorson. Nikde Nolana nevidím teda

Nahlásit nevhodný obsah

20912174
The End napsal 11. 5. 2017 v 11.00

Jay7485: Nolan hraje Rydera, vím to na 100 % :-D

Editováno: 11. 05. 2017 v 11.03

Nahlásit nevhodný obsah

20877398
Jay7485 napsal 11. 5. 2017 v 08.44

BONDI: Jak jsi přišel na Northa? Ten v tý hře vůbec nehraje. :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 11. 5. 2017 v 07.53

Mitsurugi: +1 BONDI: +1 Nemám rád fotbal ale to srovnání je dokonalé. Hraju teď Zeldu a tam ten "vizionářský" přístup jde vidět. +To zpracování, každá věc jde použít na milion způsobů, jen oheň se mi včera podařilo rozdělat asi šesti způsoby a pochybuju, že to jsou všechny. Tušim že první open world od Nintenda a dává si všechny Far Cry, Wildlandy, Skyrimy a Fallouty 3,4 k večeři. Bez tutoriálů, ukecanejch NPC, šipek ukazujících řešení. Druhý open world, který mě donutil skutečně vnímat krajinu jako ve skutečnosti, ne jako divadelní kulisy.

Nintendo a Zelda to je ten Real Madrid a Ubisoft a Far Cry to je taková pěkná Viktorka Žižkov :D. Ubisoft pořád nezvlád ten micro-sandbox, kde v rámci jedné místnosti 5x5 metrů jde dělat milion věcí, a vše má nějakou vnitřní logiku a vyleštěnost a kde je každý sebedebilnější hráčův nápad odměněn tím, že na něj hra zareaguje jako právě v MGS nebo nové Zeldě, možná Horizonu (nevim nehrál jsem).

Editováno: 11. 05. 2017 v 07.58

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 11. 5. 2017 v 07.44

Double post.

Editováno: 11. 05. 2017 v 07.53

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 11. 5. 2017 v 06.37

tomas.hluchnik: Všichni na ně nadávají, ale prodávají milióny kopií...seems legit. Možná bys měl přestat brát názory hlasité menšiny jako nějaký názor celé komunity.

Editováno: 11. 05. 2017 v 06.39

Nahlásit nevhodný obsah

20912174
The End napsal 10. 5. 2017 v 23.31

Mitsurugi to celkem vystihl, ale já mám ještě trochu obsáhlejší názor. Položili jste si někdo otázku - Proč jsou hry jako Uncharted, The Last Of Us, God Of War, Heavy Rain, Beyond Two Souls, Killzone, Horizon Zero Dawn, Metal Gear Solid nebo DOOM tak skvělé hry ? Protože jejich tvůrci měly vizi ale co je nejdůležitější, měly hlavního vůdce a tahouna, který na vše dohlíží aby se vize skutečně naplnila...
U MGS to byl Hideo Kojima.
Naughty Dog mají Neila Druckana a měly Amy Hennig.
Santa Monica Studio mají Coryo Barloga.
Quantic Dreams mají Davida Cage...a tak dále.
Přirovnal bych to k fotbalovým týmům. Jsou týmy které hrají dobře ale není to dokonalé a pohledné. A pak tu máme týmy jako Barcelona a Real Madrid, kteří hrají naprosto geniálním stylem. Ale hlavním pilířem jejich hry jsou klíčoví hráči jako Leo Messi na straně Barcelony a Cristi Ronaldo na straně Realu. Bez těchto hráčů by jejich týmy nehrály tak famózně jako když jsou na hřišti oni a ukazují svojí genialitu. Tím se snažím nastínit, jak je důležité mít vůdčí postavu ve všech odvětvích. Ať už je to sport nebo výroba videohry :-D

Editováno: 10. 05. 2017 v 23.37

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 10. 5. 2017 v 22.54

Mitsurugi: no současná vize her je kopírovat Assassins Creed, prostě open world, A a B mise (dojeď, promluv, vyřeš a vrať se), všude poházet všemožné itemy pro sbírání, skenr nebo orlí pohled (víš co myslím, pro případ záseku) a udělat kupu DLC. Přání lidí je aby Tomb Raider byl stále Tomb Raiderem, aby Resident byl stále Residentem (naštěstí ta 7 už konečně je, jen to má háček, FPS bez Jill, nulový počet mutací a slabé prodeje, no jo no, horor není pro každého). Každý chce udělat hru takovou aby si jí zahrál každý a pak se diví, když jí každý nehraje, protože jedna hra je jako druhá, bez nápadu v hratelnosti. Myslím, že komunita na svých fórech jasně uvádí a odhlasovává, co by si přála). Teď dělá Nicobass fan remake Tomb Raider 2, Crystaláci to podpořili, jen nedávno vydaná gameplay se těšila konečně nadšených komentářů fanoušků Lařiných dobrodružství se smyslem hledat artefakt a cestu vpřed, nikoliv lovit zvěř a lidi ve stylu Ramba kde na pozadí je jakýsi artefakt.

Editováno: 10. 05. 2017 v 23.12

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 10. 5. 2017 v 22.44

Já si myslím, že důležitá není kvantita (velikost hry) ale kvalita. Nevadí mi kratší počin, když je to promakané, zábavné, neuspává mě to, není to hra se zbytečně složitým inventářem, zabíjením času kravinami typu z A do B. Už jen ten fakt že doletíš na planetu a máš dané cíle, dojít tam a udělat to samé, stále dokola. Je potřeba nápaditosti. Vzpomenu li FarCry 1 tak zhruba v polovině hry už to střílení vojáků začíná nudit a ejhle, najednou tam nastoupí mutanti, a ve finále ejhle, člověk na drátě byl po celou dobu kripl. O čem byla ale dvojka, jen o z A do B. Teď dělají fanoušci Titanicu hru Titanic: Honor and Glory. Upřímně, ten projekt sleduji od roku 2004, nejprve byla slibována fleshovka, pak virtuální prohlídka lodi a ve finále se jedná o virtuální repliku lodi, která má každičké obložení dřeva totožné s originálem. Skvělé ale proč proboha dělají příběh, proč to nevydají a nenechají tam hráče jen chodit. Nevím koho tím nadchnou, vyšetřovat vraždu na Titanicu před a při potopení. Většina lidí sní o tom, tu loď prostě jen navštívit a kochat se. Tohle je asi zcela zásadní problém. Proč dělat něco, co prostě hráči nechtějí a jediným cílem je cílit na mainstream.

Editováno: 10. 05. 2017 v 22.46

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 10. 5. 2017 v 22.19

Mitsurugi: Tak proto EA, Ubisoft, Bioware a další dělají hry, na který všichni nadávaj..hlavně že mají jasnou vizi. Seems legit...

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 10. 5. 2017 v 21.50

tomas.hluchnik: Indie hrám se rozhodně nedaří proto, že by plnili nějaká přání komunity, nebo aspoň ne přímo. Naopak, řídit se přáními komunity je cesta do pekel, jelikož drtivá většina hráčů ani neví co vlastně chce a game designu rozumí jak koza petrželi.

Vývojář musí mít svojí vizi a pak ji maximálně doladit podle feedbacku, ne fungovat jako nějaký agregátor požadavků komunity.

Nahlásit nevhodný obsah

20790025
narg napsal 10. 5. 2017 v 21.19

JCDenton: primo pocty prodeju jsem nenasel, ale pry se prodava hur nez ME3 za stejne obdobi, a prvni 20% sleva z ceny byla uz asi 3 dny po zahajeni prodeje, a dnes cca mesic a pul je uz na 40%, slevy myslim z oficielni bioware ceny, ruzni G2Play maji ty slevy jeste vetsi, takze si to nejak predstav, jaky prodeje asi jsou, kdyz takhle slevnuji AAA+ hru

Nahlásit nevhodný obsah

20790025
narg napsal 10. 5. 2017 v 20.59

MaxLaMage: no upravene konce u EC jsou uplne stejne jako ty puvodni, pouze bylo pridano nekolik scen, kde jsou vysvetleny a uzavreny nektere dejove linky atd, tedy neco tak primitivne debilniho, ze to MELO byt uz v puvodnich koncich a ten vliv fanousku, po tom shitstormu co se na bioware/EA snes by se pulka vyvojaru mela zastrelit, pac to bylo tak masivni, ze uz to nemohli dal ignorovat, ne ze by to andromedou jakkoliv zachranili..

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 10. 5. 2017 v 20.51

MaxLaMage: Mluvím spíš o celkovém směřování videoherního průmyslu, než o jednom konkrétním herním prvku. Proč si myslíš, že se poslední roky tak daří nezávislým vývojářům? Protože dělají to, co komunita chce. A ne to, co si myslí, že komunita chce. Vem si příklad The Crew - obří závodní hra, neskutečný potenciál...a oni to zabijou. Proč? Protože místo, aby z toho udělali normální závodní hru, ve které můžeš vypnout mozek a odjet stovky závodů, tak soustředili veškerý svůj um na tvorbu komunitního závodění v rámci vlastní "crew", o což stojí možná tak 10 % Američanů a 2 % Evropanů.

Andromeda je to samý. Měli tu hru víc "stmelit". Třetinu sidequestů dát do hlavní dějové linky (např hledání arch nebo ty příběhové linky planet), udělat místo 4 velkých (rozuměj prázdných) planet 12 malých, ale nápaditých a namísto stohodinové nudy nabídnout padesátihodinovou koncentrovanou zábavu. Myslím si, že nemluvím jen sám za sebe. Problém je, že Bioware si myslí, že přesně to, co jsem napsal, hráči nechtějí...

Nahlásit nevhodný obsah