Autoři Hitmana jsou na prodej

11. květen 2017 10:41 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (10)

IO Interactive je na trhu od roku 1998. Nejznámější dánské studio se proslavilo hned svou první hrou, prvním dílem série Hitman. Hitman: Codename 47 vyšel v roce 2000. Tehdy titul vydala společnost Eidos Interacitve, která v příběhu kodaňských vývojářů sehrála důležitou roli. Eidos totiž IO v roce 2004 koupil. Tím skončila šest let dlouhá éra nezávislosti. Tady ale příběh nekončí – o pět let později do něj vstupuje japonský gigant Square Enix, kterému IO Interactive připadlo po akvizici celého Eidosu.

Z nadaných Dánů se mezitím vyklubalo spolehlivé studio s citem na úspěšné hry. Především jde pochopitelně o Hitmana, o páteř jejich tvorby, ale nesmíme opomenout ani sérii Kane & Lynch a roztomilé Mini Ninjas. IO naposledy bodovali loni, když se postavili proti proudu s epizodicky vydávaným Hitmanem, který i přes počáteční skepsi dopadl výborně. Ale jednalo se jen o základ chystaného příběhu, studio mělo letos pokračovat druhou sezónou. Zatím po ní není ani vidu ani slechu. A teď už víme proč.

Může za to Square Enix. Spojení japonského vydavatele s dánským studiem spolehlivě fungovalo 8 let. Teď se jejich cesty rozchází. Po vydané výroční zprávě vyšlo na povrch, že se Square Enix chce soustředit na vlastní klíčové značky a vlastní studia, a do nejužšího kruhu IO nepatří. Jinými slovy, dánské studio IO Interactive je nově na prodej.

Square Enix už započal jednání o budoucnosti vývojářů a hledá nové investory, kteří by dvousetčlenný tým odkoupil. Jak stojí ve zprávě, ze které čerpáme, Square Enix nemůže zaručit, že budou jednání úspěšná. Je to ale jak v jejich zájmu, v zájmu akcionářů, studia, i celého herního průmyslu. Co by se stalo, kdyby vyšly snahy vniveč, není zřejmé. Variant je hned několik, včetně té, že by bylo IO rozpuštěno.

Podrobnosti o případné akvizici nejsou známé. Není proto jisté, jestli je v nabídce jen studio, nebo i značky, pod které je podepsané. Práva na Hitmana totiž vlastní vydavatelství Square Enix a není vůbec jasné, jestli se ho bude chtít vzdát. Může se tak stát, že studio přijde o sérii, která jej proslavila.

Za rozpad dlouholetého partnerství může rekordní ztráta vydavatele. Ta dosáhla za minulý fiskální rok, tedy za období od 1. dubna 2016 až do 31. března 2017, miliardy korun. Oproti tomu loňský Hitman byl několikrát popisován jako komerčně úspěšný titul. Přesná čísla ale neznáme. 

Zůstává nejasné, jakým způsobem se Square Enix dostalo do takové ztráty. Podle všeho totiž loňské hry, mezi kterými nechybí PS4 verze Rise of the Tomb Raider, Deus Ex: Mankind Divided nebo pochopitelně Final Fantasy XV mohou za to, že příjmy společnosti oproti předchozímu fiskálnímu roku stoupaly. 

Zdroj: Tisková zpráva

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20814464
Pidalin napsal 12. 5. 2017 v 17.17

Miami Vice: Obyčejnej hráč je někdo kdo má rád hry ale neni to posedlý děcko co chce u každý hry trávit desítky hodin aby našel všechny možnosti. :-) Nechápu proč teda nevydali aspoň několik epizod jakože hru a pak třeba po půl roce další epizody jakože datadisk, tak bych si to asi koupil. Teď je hroznej trend dělat ňáký předplatný a podobný kraviny, protože na nevzdělanýho imbecila to působí líb když má dát třeba 150 měsíčně, než když má vysolit 1500 za celou hru, jenomže já si to dokážu spočítat a tohle mě vždycky přesně odrazuje. Chci si věci kupovat hned kompletní a na trvalo a ne že budu po dobu X měsíců nebo let něco paušálně platit jak retard, to má na mě velkej psychologickej efekt to že musim něco neustále platit, z toho důvodu chci taky přejít znova na předplacenou kartu do mobilu, protože mě nebaví platit každej měsíc paušál za nic.

Editováno: 12. 05. 2017 v 17.19

Nahlásit nevhodný obsah

20908924
Miami Vice napsal 12. 5. 2017 v 07.22

Pidalin: Definuj nám obyčejnýho hráče. Vcelku by mě zajímalo, jestli se čtenáři hrej vůbec dokážou shodnout na tom, kdo je to obyčejnej hráč.

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 11. 5. 2017 v 21.30

RomanK47: Ukaž mi ty lidi co to tak dělaj. :-) Nemůžeš hledat za každou cenu výmluvy a omluvy těch vydavatelů a vývojářů. To je jako kdybys obhajoval že tě neprávem zavřou do vězení tim že máš aspoň čas přemejšlet o životě. :-D A už mi neni 13 abych v každý lokaci ňáký hry strávil 15 hodin prolejzánim každýho koutu, to maximálně tak v ňákym velkym RPGčku. Jde hlavně o to jestli ta hra fakt je tak zajímavá abych tam něco prolejzal 15 hodin, buď jo a nebo ne a pokud jo, tak to budu dělat i když tu hru vydaj celou najednou, jenom obhajuješ jejich rozhodnutí kvůli kterýmu zkrachovali, přesně jak jsem předpovídal když to oznámili. :-) Nikdo nikdy obyčejnýho hráče neposlouchá, ale on má vždycky nakonec pravdu.

Editováno: 11. 05. 2017 v 21.33

Nahlásit nevhodný obsah

20838584
RomanK47 napsal 11. 5. 2017 v 18.42

No a pak tu jsou tací a že jich není málo, jen nemají potřebu to ventilovat, kteří u vydání každé epizody strávili třeba 15 hodin průzkumem všech možných zákoutí a možností. To jsem chtěl už u Absolution, ale nakonec jsem se k tomu nikdy nedostal, dost pravděpodobně bych na tom podobně byl v případě nového dílu při vydání najednou.

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 11. 5. 2017 v 16.54

Jak si mohli myslet že ten epizodickej prodej bude mít úspěch? Já si chci zahrát celou hru. Díky epizodám jsem hrál první dvě a pak jsem na hru uplně zapomněl a už mě nic nemotivuje ty další epizody kupovat, takhle prostě nejde hry hrát že dostanu kus hry jednou za pár měsíců, někdo to těm kravaťákům měl vysvětlit. Navíc to always online DRM s nestabilníma serverama, zničili se sami, dobře jim tak.
Flois: Tak to máme stejně, Absolution jsem dohrál tenkrát ještě z pirátský verze, ale co jsem to kupoval, tak jsem to ještě nespustil ani jednou. :-) U novýho Hitmana mam ještě jednu epizodu kterou jsem vubec nespustil a vubec nemam chuť se do toho po takový době zase pouštět.

Editováno: 11. 05. 2017 v 16.57

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 11. 5. 2017 v 13.32

Masarkavtrenyrkach: čísla ze steamu můžou občas docela klamat. Ja mam absolution v knihovně ale nikdy sem tu hru ani nenainstaloval. Myslím že se mi tam svezla s nakym bundlem nebo byla snad ke score. Tuším že v tom nebudu sam.

Nahlásit nevhodný obsah

20876245
kvok napsal 11. 5. 2017 v 13.18

Square Enix jsem měl svého času za své nejoblíbenější studio, to když to ve velkém rozjeli s novým Tomb Raiderem, Thiefem, s Murdered: Soul Suspect. Hitman sice není úplně můj žánr, ale k té image taky přispíval. A z toho všeho už zbyl akorát Tomb Raider, plus teda přidali Life is Strange. Nicméně o jejich mystery easter/Christmas bundlech už ani neuvažuji, prostě ani nejsou hry, které by mě tam mohly zaujmout.

Nahlásit nevhodný obsah

20912174
The End napsal 11. 5. 2017 v 12.51

Jamajčan: Já bych nebyl proti :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20915238
Jamajčan napsal 11. 5. 2017 v 12.38

Je někdo proti, aby vyšel Hitman jako z roku 2012 - tedy Absolution?

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 11. 5. 2017 v 12.30

Tak tohle je překvapivé.
Tady je loňský rozhovor s tehdejším šéfem
http://www.gamesindustry.biz/articles/2…
Celkem se rozplýval nad epizodickým obsahem a skvělou volbou.
Byl odvolán v únoru.
V tomto byznysu nic není jisté. Kde taky je, že?
Do čísel nevidíme. Na NeoGAFu se objevilo, že na Steamu jsou cca 3 miliony majitelů předcházejícího dílu Absolution, který to v recenzích a mezi hráči celkem schytal. Nového Hitmana, který je považován za velmi povedený, tam má jen cca 600 tisíc uživatelů. SE oficiálně prodeje nezveřejnilo.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.…
Ta ztráta, kterou Square-Enix uvedla, se týkala jen provozu IO Interactive studia. V další zprávě oznamují celkový zisk společnosti za uplynulý rok
http://www.eurogamer.net/articles/2017-…
SE seznalo, že tyhle peníze se jim při momentálních prodejích Hitmana si nevrátí.
Pokud stávající majitel neprodá IO Interactive i s právy na Hitman IP, tak má tohle studio své dny asi sečtené. V téhle branží má pro investory bohužel hodnotu jen značka, lidi jsou nahraditelní. Příkladů z minulosti je bezpočet.
Škoda.

Nahlásit nevhodný obsah