V posledních dnech jste mohli narazit na informaci o tom, že vývoj editoru modifikací pro GTA IV a GTA V byl zcela zastaven a tento byl navíc stažen z oficiálních zdrojů ke stažení. Nástroj jménem OpenIV museli tvůrci odstranit poté, co jim Rockstar a potažmo hlavně Take-Two pohrozili žalobou.
V příspěvku na webu editoru autoři popisují své rozhodnutí vzdát se práv na další vývoj ve jménu úspory času i peněz – jít do právního boje s nejistým výsledkem a na jehož konci by se mohlo nacházet tak akorát dosažení kýžené volnosti, to se tvůrcům zkrátka nevyplácí.
Almost ten years of my life were dedicated to @OpenIV and now this time is over. #openiv #modding
— GooD-NTS (@goodnts) June 14, 2017
A tak se rozhodli pro okamžité ukončení vývoje a stihli si ještě rýpnout do způsobu, jakým zmíněné vydavatelství komunikuje. To prý jen na vysvětlenou dodalo, že zmíněný nástroj může sloužit k překonávání ochrany titulu a že porušuje podmínky použití. To je ovšem na jednu stranu pravda, neboť tvůrci používané reverzní inženýrství Rockstar v podmínkách používání hry výslovně zakazuje.
O pár dní později nicméně samotní Rockstaři prolomili mlčení a vydali vlastní prohlášení, ve kterém společnost vysvětluje, kterak je možné za pomocí OpenIV provádět nekalosti i v on-line režimu hry, a to už je pro společnost i pro komunitu zkrátka velký problém.
Jedním dechem však vývojáři dodávají, že aktuálně hledají možnosti, jak umožnit kreativní komunitě i nadále vyvíjet modifikace pro singleplayerový režim hry tak, aby nikdo nemohl zasahovat do multiplayeru.
Jak toho ale chtějí docílit, to zatím zůstává zahaleno tajemstvím a nám tedy nezbývá než držet palce, ať se to podaří. Útok na samotnou modařskou komunitu a na její kreativitu by totiž mohl mít v běhu na dlouhou trať celkem veliké následky.
Zdroj: VG247, Rock, Paper, Shotgun, Kotaku, Ars Technica, VideoGamer.com
Ocelotr2.0: Jasně. A hráči proti tomu protestují jediným způsobem, který má aspoň malou šanci něco změnit. Tady jde taky o to, že mody byly u mnoha lidí jediný důvod, proč si to GTA koupit třeba i potřetí (a jak vidíš z recenzí, rozhodně to není nějaká menšina).
Editováno: 19. 06. 2017 v 10.15
Hra je majetkem Rockstaru potažmo Take-Two a pokud se rozhodnou něco banovat, je to jen jejich volba a právo. To, že se to někomu nelíbí, jim může být u šumáku, jelikož i tak se najde dost hráčů, co hrajou nemodovanou verzi hry. Za mne - mody jiné než kosmetické, bourají hratelnost a vyváženost jakékoliv hry, modeři totiž neodolají pokušení udělat např. své zbraně silnější, což vyřadí ze hry slabší zbraně autorů (viz. Halo weapons v XCOM2).
Editováno: 19. 06. 2017 v 09.41
Karlositoo: Až na to, že tenhle editor používá asi 80% singleplayer modů pro GTA už 10 let. A je rozdíl mezi modem a hackem.
Editováno: 17. 06. 2017 v 18.25
V singlu at si moddari delaji co chteji,ale v multiplayeru je to vazne hnus,kdo hraje online GTA vi o cem mluvim. Jste doslova jen loutky lidi co vyuzivaji mody. Tajze za me palec hore!
Tataboj: Směšné, jak arogance některých herních vydavatelů může za to, že hra nakonec ve statistikách zapadne do průměru, ačkoli má velice dobrý SP.
Pokud to samozřejmě není v rozporu s autorskými právy, i když na to nevsázím, to by zakázali třeba i Red Dead Redemption mod.
A Nerdcubed dostal nedávné recenze GTA V na "spíše záporné", ty celkové se blíží ke smíšeným. :)
Editováno: 16. 06. 2017 v 17.56
no... podivejte se na recent reviews na steamu pro GTA 5. To tady nikdo necte reddit? :P docela dost se to tam resilo
Mitsurugi napsal 19. 6. 2017 v 09.50
Ocelotr2.0: Jelikož tady nikdo netvrdí, že na to nemají právo, tak je takovýhle komentář dost zbytečný...
Jinak to s těmi mody samozřejmě není pravda, je spousta modů co hratelnost vylepšuje (nevím jestli pro GTA, ale pro Skyrim, New Vegas, Kotor II, nebo VtMB stoprocentně). A pak tu jsou i mody jako Black Mesa, Falskaar, nebo Aielund Saga (modul pro NWN, mnohonásobně lepší než originální kampaň, vůbec nejde poznat, že je to mod).
Editováno: 19. 06. 2017 v 09.55