Tristní bug rozbíjí obtížnost Anthem

13. březen 2019 14:56 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (3)

Tak trochu na recenzentské samotce jsem se ocitl ve chvíli, kdy vyšla recenze na Anthem. Stěžejním tématem textu bylo, že i přes donebevolající a nezpochybnitelné přešlapy může pro někoho novinka od BioWare představovat zábavu. Myslím, že jsem ale těžko mohl vědět, kolik legrace nám autoři nabídnou i po vydání.

Ono by stačilo, že se do hry trefuje i každý, a vcelku právem i nehráči samotné hry. Proč? Protože některé nedodělky jsou patrné na první pohled a nemusíte v Anthemu trávit celé večery, aby vás trefily do očí. Pak tu jsou ale věci, které člověka možná jen tak nenapadnou, ale o to větší komedii z Anthemu dělají. Tak, jako když se ukáže, že útočná puška první úrovně je nejsilnější zbraní celé hry. Že nemůže být hůř?

Asi nemůže, ale můžeme nalézt další, ve výsledku dost pochybná rozhodnutí, respektive ze začátku vcelku normální rozhodnutí s nepochopitelnými následky. Patch 1.03 totiž mění vzorec, jak hra škáluje svou obtížnost. Nově Anthem kalkuluje s průměrným levelem veškerého vašeho vybavení, podle kterého počítá sílu ultimátní schopnosti, sílu melee poškození a také komb.

Třebaže by někdo možná preferoval trochu jinou matematiku, v základu samozřejmě funguje dobře. Problémem je, že hra nepočítá s tím, že nějaká věc ve výbavě chybí - jednoduše jen z celého výpočtu danou věc vyřadí. Hráči si tak mohou pohrát s vlastní výbavou, vyházet věci, které nemají dostatečně vysokou úroveň, a voilá, všechny tři aspekty výše jsou rázem mnohem silnější. Teoreticky tak můžete vyházet úplně vše a nechat si jen jednu věc s nejvyšším levelem, na druhou stranu spousta podpůrného vybavení ovlivňuje jak zdraví, tak efektivitu štítů. Obecně vzato je tak nejpraktičtější vyřadit jen tu nejslabší část na Javelinu.

Samozřejmě můžeme čekat brzkou opravu, po které se opět výpočet pozmění, jedná se ale o další absurdní ukázku, z níž jasně vyplývá, že když se má pokazit, tak se to také jednoduše pokazí. BioWare by potřebovali vyřešit mnohem palčivější otázky, namísto toho si ale sami přidělávají práci. Práce kvapná, málo platná…

Zdroj: VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20919665
Zerosekai napsal 14. 3. 2019 v 16.06

Ocelotr2.1: já se bojím že z bioware odešlo už moc lidí a že studio v nynější podobě není schopný vydat něco novýho ani se vrátit ke kvalitě svejch předchozích dílů, prostě už z něj zbyla jen značka a jméno co kdysi něco znamenalo.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 14. 3. 2019 v 12.55

No Anthem mě netáhne, ale Bioware ty starosti nepřeju.
Měli by se přestat pokoušet o MP hratelnost a vrátit se tam kde jim to šlo nejlíp.
V příběhových singleplayerech.

Přestane li EA toužit po 30 000 000 hráčích "jako má Fortnite", může těžit z AAA singleplayer nedostatkového zboží tak jako CAPCOM. 4-5-8 miliónů kusů. Jak říkají Japonci nemusí pršet jen když kape, kolik třešní tolik višní :)

Nahlásit nevhodný obsah

20923037
Royal_Antagonist napsal 14. 3. 2019 v 01.32

Jak může někdo vedle her jako je RDR2, GoW, nebo třeba Witcher 3 vydat za plnou cenu něco jako je tohle?
(GoW mě nebavil, Witcher 3 je na mě moc složitej, i tak jsou to ale objektivně oboje hrozně propracovaný hry do kterejch byla vložená neuvěřitelná péče a smysl pro detail)
Jít to za 900 do prodeje, tak až to bude poprvý ve slevě, koupim to a rád podpořim vývojáře, aby z tý hry udělali komplexní a kompletní zážitek skrze DLC a podobně.
Nicméně hry vydaný EA žádnou hloubku nejspíš nepotřebujou.

Nahlásit nevhodný obsah