V EVE Online se nyní těží biliony kreditů

6. červen 2020 15:30 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (1)

EVE Online stále platí za jeden z nejpůsobivějších herních světů, ve kterém jsou samotní hráči funkční hybatelé ekonomiky a politiky. Minulý týden studio CCP, vývojáři hry, způsobily malou revoluci, když skrze aktualizaci změnili způsob, jakým fungují takzvané Citadely. Obrovské plovoucí stavby, které fungovaly jako téměř nedotknutelný sklad lodí a více či méně hodnotných předmětů. Nově však po týdnu neaktivity přijdou o svou ochranu a někteří hráči z tohoto faktu těží doslova jmění.

Citadely přibyly jako nová funkce už v roce 2016 a šlo o relativně přístupnou možnost, jak maximálně bezpečně ukládat svůj majetek mimo stanice provozované NPC. Postupem času byl ale virtuální vesmír těmito extrémně obrněnými pevnostmi zahlcen natolik, že se vývojáři rozhodli zakročit. Do jednotlivých Citadel je nutné doplňovat palivo. A počínaje aktualizací Forsaken Fortress se její stav se z “hibernace” změní na “opuštěnou”, pokud konstrukce pluje vesmírem sedm dní s prázdnou nádrží . To znamená především ten fakt, že se vypne funkce automatického přesunu majetku do jiné Citadely v případě zničení a veškerý obsah je náhodně vystřelen do vesmíru.

Tím pádem se řada ze zhruba 40 tisíc existujících Citadel stala prakticky ze dne na den slibnou kořistí dobře vybavených hráčů. Web PC Gamer například upozornil na počínání hráče s přezdívkou Sulley, který se na novinku celý měsíc důkladně připravoval. Vybavoval svůj tým “lovců pokladů”, označoval si některé potenciální cíle a uzavíral diplomatická spojenectví a pojištění, které měly zajistit, že operace proběhne bez problémů s vesmírnými ochránci zákona. Při hraní využíval v několika současně běžících oknech hry celkem devět hráčských účtů, které využíval ke koordinovanému útoku. K ochraně před jinými hráči, kteří mohli potenciálně krást vystřílenou kořist, využil Sulley ochranu své aliance Razor. 

Během obrovského sbíracího tahu rozebral celkem 32 opuštěných Citadel, přičemž většina lootu nebyla nijak úchvatná. V jednom případě se však Sulleymu podařilo doslova trefit jackpot. V opuštěné schránce nalezl vybavení, předměty a především dnes již nezískatelné plány třídy II v celkové hodnotě zhruba 4 bilionů virtuální měny ISK. 

To je v přepočtu (díky možnosti nakupovat herní čas přímo za herní měnu) zhruba 60 tisíc amerických dolarů (přes 1,4 milionu českých korun). Jedná se o dosud největší loot v historii titulu a dost možná nejhodnotnější v historii online her.

Herní měna se sice nedá zpětně obránit v tu skutečnou, ze Sulleyho a jeho kompliců se ale rázem stali opravdu movití členové virtuálního vesmíru. Podobných rychle přibývá, i díky jeho inspiraci se na honbu za ničením Citadel vydávají stovky dalších zájemců o rychlé zbohatnutí.

Někteří hráči nicméně z novinky příliš nadšení nejsou. Islandští vývojáři totiž mechanismus přinesli původně jako možnost, jak zabezpečit svůj majetek i v případě, že hráč nemá možnost hrát EVE Online neustále a aktivně. Na herních fórech se aktivně diskutuje, zda šlo ze strany autorů o dobrý, nebo špatný krok. Každopádně se ze světa EVE stalo zase o něco zajímavější a nebezpečnější místo. 

Zdroj: PC Gamer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 8. 6. 2020 v 07.38

Zajímalo by mne jestli může vnitřní ekonomika hry jednoho dne EVE ONLINE zničit.

Nahlásit nevhodný obsah