NBA 2K21 přináší další agresivní reklamu

19. říjen 2020 14:40 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (4)

Současný ročník populárního basketbalu NBA 2K21 nabízí špičkovou basketbalovou hratelnost i poměrně věrné virtuální zpracování sportovní kultury jako takové. Opět však posunul hranice marketingových možností počítačových her. Na společnost 2K se totiž snáší hráčská kritika, tvrdě odsuzující novinku v podobě nepřeskočitelných reklam během loadingu.

Už v předchozích ročnících hráčům poměrně dlouhé načítací obrazovky zpříjemňovala videa s tematickým obsahem, ta ale často rekapitulovala současné či připravované novinky, nabízela rozhovory s hráči/sportovci a umožňovala skrze ankety a kvízové otázky získat pár virtuálních mincí. Web Stevivor například na svém YouTube účtu zachytil reklamu na VR brýle Oculus Quest 2. Dokud šot neskončí, hra ani neumožňuje měnit rozestavení hráčů, což také patřilo k možnostem, jak načítání využít. Stevivor mimochodem dodává, že systém funguje úplně stejně i na PC s SSD diskem, načítací doba se zřejmě upravuje tak, aby reklama mohla proběhnout celá.

Pikantní je, že ke změně došlo až zhruba měsíc po vydání hry. A samozřejmě také ten fakt, že mluvíme o titulu za plnou cenu, tedy 1800 českých korun, v případě limitované edice pak 2600 korun. Zda při utracení takové částky hráči chtějí vidět nepřeskočitelné reklamy, které nedotváří atmosféru zápasu, je na pováženou.

Podobný krok provedlo studio už v pozdější fázi minulého ročníku, a i tehdy byla reakce hráčů velmi negativní. V poslední době se pak spálila i konkurenční společnost EA, která vložila taktéž nepřeskočitelné reklamy, taktéž několik týdnů po vydání, do bojovky UFC 4. V tomto případě ale nevole fanoušků vedla k odstranění prvku.

Fanoušci na dedikovaném subredditu lamentují předevíšm nad tím, že v případě basketbalu neexistuje žádná alternativa. Konkurenční NBA Live vyšlo naposledy před dvěma lety a série byla opět uložena k ledu.

Otázkou zůstává, jak na tom budou next-gen verze hry. Ty by měly přinést řadu změn, jen těžko se ale autoři dobrovolně zbaví velmi agresivních možností jak hráče donutit utrácet. I v tomto případě by mohly být načítací obrazovky uměle natahovány, nehledě na rychlost použitých SSD disků.

Zdroj: Eurogamer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 20. 10. 2020 v 08.00

To je ten pravý NEXT-GEN ! Kdepak, že by to bylo o grafice, či vylepšené umělé inteligenci, nebo nedej bože o hraní her, tady ten NEXT-GEN bude konečně pořádně propojenej, plnej reklam, mikrotransakcí, prémiovejch měn a služeb a bez online si ani neuprdnete.

Chtěli jste to, máte to.

Nahlásit nevhodný obsah

20921789
mojebrouzd napsal 19. 10. 2020 v 23.12

No, já považuju za lumpárnu to, že to tam přidali až dodatečně. Já doufám, že EA v příštím roce uchopí příležitost za pačesy a nabídnou srovnatelný, perfektně hratelný basket bez těchto otravných věcí a mikrotransakcí. Take Two to dělá, protože prostě nemá konkurenci. Ale mám pochyby…

Nahlásit nevhodný obsah

20878919
Tom11 napsal 19. 10. 2020 v 17.40

jen houst a vetsi kapky, kdyz jsou lidi tak pitomy, ze to kazdej rok stejne koupi, tak proc je nepodojit, dokud se veminko neutrhne, mno ne?

Nahlásit nevhodný obsah

20877968
OnlyCORE napsal 19. 10. 2020 v 16.54

Dobrá práce 2K/Take Two, další zdroj peněz získán, špatná reklama taky reklama získána. Tady není důvod nadávat na vydavatele, spíš naopak jim pogratulovat. Jen těží prachy z brainless hráčů, bohužel na to doplatí i opravdoví fanoušci.

Nahlásit nevhodný obsah