„Je to milostný dopis skatování“ - se Simonem Bennettem o OlliOlli World | Kapitola 2
Seznam kapitol
Kromě dema připravovaného OlliOlli World, které jsme mohli vyzkoušet, jsme si mohli popovídat i se spoluzakladatelem studia Roll7 Simonem Bennettem. Ten má za sebou už spoustu vydaných her, i tak je ale na něm vidět nakažlivé nadšení, které do každé hry vkládá. V rozhovoru jsme se tak snažili soustředit nejen na hru, ale i na vývoj jako takový.
Určitě, musím říct, že se mi strašně líbilo jakým způsobem učíte hráče dělat triky. V tutorialu prostě řeknete „Toč s joystickem a ono to něco udělá, uvidíš“, a po chvíli pochopíte, že jednotlivé triky mají nějaký speciální pohyb, že když nějak zakvedláte joystickem, tak uděláte tenhle trik. A musím říct, že jsem byl překvapený, že ty výzvy v úrovních jsou fakt těžké! I když jsem, jak už jsem se na začátku zmínil, měl pocit, že ta hra cílí na děti – cílí? Nebo je, i přes grafiku a stylizaci, určená pro všechny věkové kategorie?
Co se týče vizuálu, tak to se zrodilo v hlavě našeho uměleckého ředitele Paula. Nemá smysl říkat na koho ta hra cílí – je to něco, co jsme zkrátka chtěli udělat, je to grafika kterou jsme chtěli. Kdyby Pixar chtěl udělat film o skateboardech, byl by to film, kde se do skejtování v nějaké formě zapojí úplně každý. To je to, co chceme od OlliOlli World. V Radlandii se všechno točí okolo skatování. Cokoliv kdokoliv dělá je určitým způsobem spojené se skejty. A to je ta diverzita skejtů, která nám dovoluje být sví.
Naše postavy nejsou nutně „child friendly“, budou třeba říkat věci, kterým děti nebo teenageři nebudou rozumět. Budou vést zvláštní filozofické řeči, tudíž to určitě není mířené na jednu specifickou skupinu. Chci, aby hru měli rádi všichni a myslím si, že jsme v tomhle ohledu na dobré cestě.
V první hodině dema moc podobných frází nebylo, ale bylo zajímavé sledovat všechny čtyři postavy, které vás hrou provází. Je zajímavé sledovat třeba magickou kamarádku vedle dalších kámošů, kteří jsou prostě děti snažící se vás naučit jezdit a dělat triky…
Ano, právě ona bude taková hodně filozofická a postupem hry začne být budhistkou. Pak tu máte i tátu, který je prostě zvláštní… taťka který nosí zvláštní oblečení. Máme tu i Suz, ta je prostě cool. Mike má zase pořád hlad a chce pořád růst a něco rozbíjet. Mezi postavami funguje taková zvláštní dynamika a je to prostě divná skupinka s vlastní chemií.
Takže v OlliOlli World bude příběh?
Jasně, zkrátka jste na výletě v Radlandii a snažíte se najít „něco“. Takže určitě, příběhová stránka tu je, máme skvělý příběh, potkáte spoustu úžasných lidí a… no, nebudu nic prozrazovat.
Poslední věc – kolik hodin hra zabere? V demu jsem moc úrovní neviděl, ale pak jsem si všiml prázdných míst, kterých bylo v každém sektoru opravdu hodně.
Jo, máme fakt hodně úrovní, bavíme se o spoustě hodin hraní a i našemu QA týmu trvá docela dlouho, než celou hru dohrají. Ale o tom teď mluvit nemůžu.
Super, děkuju ti moc za tvůj čas a měj se hezky!