Dawn of War II – více RPG, drsné bitvy
Pokračování vynikající RTS ze světa Warhammeru 40 000 přinese některé výrazné změny v hratelnosti. Dawn of War II se přiblíží Company of Heroes hlubším zapracováním RPG prvků. V kampani se hráči ujmou menšího počtu jednotek, každá se svým jménem a příběhem. Cílem je, aby si hráči vybudovali vztah k několika málo vojákům, a bavili se jejich specializací vybavením či zlepšováním statistik se zkušenostními body. Každý voják bude moci využít různých zbraní, brnění a dalších příslušenství. Příklad: seržant Avitus je specialista na těžké zbraně. Hráč ho tak může vybavit třeba těžkým paprskometem, raketometem nebo plasmovým dělem. Přímo smrtící je kombinace paprskometu a granátů: nejdříve Avitus nepřítele znehybní a pak ho dobře mířeným granátem dorazí.
Hlavní kampaň bude částečně dynamická, hráč bude mít volbu, na kterou planetu se chce vydat, a pro úspěšné dohrání nebude muset navštívit úplně všechny světy (kdo by ale nechtěl, že?). Hodně zajímavá by měla být možnost kooperativního hraní. Z nových jednotek byly na E3 zatím představeny Scout Marines a Assault Marines. Průzkumníci mohou infiltrovat nepřátelské území a provádět řadu zábavných akcí: pokládat nálože, odstřelovat nic netušící nepřátele, sabotovat jejich vozidla nebo házet omračovací granáty. Útoční mariňáci jsou podstatně přímočařejší: mají jetpacky, takže se mohou rychle pohybovat, a to i ve vertikální rovině, silné brnění a stylové řetězové meče, kterými porcují nepřátele. Situace na bojišti bude dynamická také díky zničitelnému terénu, za různé skály, vraky vozidel či ruiny se budou vojáci moci krýt.