Dojmy z PC verze bety Call of Duty: Modern Warfare 2 - konečně zase dobrá střílečka
i Zdroj: Activision
Preview Článek Dojmy z PC verze bety Call of Duty: Modern Warfare 2 - konečně zase dobrá střílečka

Dojmy z PC verze bety Call of Duty: Modern Warfare 2 - konečně zase dobrá střílečka | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

27. 9. 2022 18:00

Seznam kapitol

1. NEVYMÝŠLET PTÁKOVINY 2. "PROSTĚ” DRUHÝ DÍL

Od katastrofálního vydání Battlefield 2042 mi bylo jasné, že nějaký pokus o zábavnou střílečku nepřijde ještě minimálně rok. Předtím vycházející Call of Duty: Vanguard mě moc nenadchlo, což koneckonců platilo i pro mainstream. Activision si neustále stěžoval na slabý výkon titulu, který zkrátka nedokázal hráče uhranout. DICE dodneška zpytuje svědomí nad tím, že absolutně nezvládlo převzít ducha Battlefieldu a 2042 vypadá jako smutný pokus skloubit obrovský budget, moderní trendy a to, co si vývojáři mysleli, že hráči mají na Battlefieldu rádi.

Reklama

“PROSTĚ” DRUHÝ DÍL

A já jsem o to šťastnější, že v Infinity Ward, i když bylo zcela jasné, že na ně vedení Activisionu pokládá obrovské břemeno, nevymýšleli nic převratného. Když bych měl Modern Warfare 2 popsat jednou větou, řekl bych, že jde prostě o vylepšené Modern Warfare. Pokud vás bavil první díl, existuje opravdu velká šance, že vás zaujme i druhý.

Pokud vás bavil první díl, existuje opravdu velká šance, že vás zaujme i druhý.

Důvodů je několik. Vrací se pohledná a plynulá verze nového enginu, která byla použita před třemi lety. Hra běží plynule, bez záseků a navíc vypadá dobře. Společně s tím ale Infinity Ward vrací také věci, které (alespoň za mě) v předchozích dílech chyběly – třeba život. Zní to divně, ale postavy konečně zase působí jako skuteční vojáci a když hrajete, máte pocit, že se vaše postava skutečně hýbe. Důvodů je několik, třeba malé doplňující animace, kdy si postava trochu zakroutí se zbraní nebo se nervózně ošívá. U „taktického“ sprintu, kdy postava drží zbraň jen v jedné ruce, se celý obraz klepe, společně se zbraní, a to samé platí u střílení. Právě kvůli tomu platí Call of Duty za premianta v rámci gunplaye – vývojáři zkrátka ví, co všechno ovlivňuje váš dojem ze střelby. Není to jenom zpětný ráz a efekt klepání zbraně. Musí k tomu sedět i kolimátor, pohyb hlavy a přesnost míření. To všechno zvládá Modern Warfare 2 na jedničku.

Jedna z věcí, která s efektem souvisí, je „těžkopádnost“ postav. Právě kvůli tomu, že Infinity Ward vdechlo vojákům život, se také některým mým kolegům zdá, že jsou postavy „těžké“ a především pomalé. Je pravdou, že se pohyb postav výrazně zpomalil a v prvních zápasech jsem toho hodně všímal. Postupem času se ale hratelnosti přizpůsobíte a ani vám to nepřijde. Celkově totiž hra doslova sedne do ruky.

Asi největším paradoxem v rámci této funkce je nový pohyb, rybička. Při běhu můžete zmáčknout tlačítko pro zalehnutí, v tu chvíli vaše postava skočí dopředu a plácne sebou o zem. Celý manévr trvá necelou sekundu, ale pocit z něj – animace, pohyb hlavy, pohyb rukou, zvuk skoku a dopadu – vypadá lépe, než u Battlefieldu 2042, tedy posledního dílu série, která byla právě pohybem (především u Battlefield V) proslulá.

Takových novinek ale není moc, kromě nových pohybů, upravených map a nějakých těch zbraní by kritici mohli naprosto oprávněně říct, že jde o jedno z dalších Call of Duty. A ano, měli by naprostou pravdu, fanoušci série ale vnímají mezi jednotlivými díly obrovské rozdíly a Modern Warfare 2 dělá paradoxně to nejlepší – prostě vzal svého přímého předchůdce, trochu ho vyleštil, přidal několik novinek a teď se chystá na vydání.

Hrál jsem po celou dobu, kdy byla beta dostupná – tedy od čtvrtka až do pondělí – a po celou dobu se náramně bavil. Po dlouhé době jsem dostal takovou tu chuť všeho nechat a jít v 10 ráno hrát Call of Duty, zkrátka protože na něj musím pořád myslet. Hra rozhodně není perfektní, stále jí trápí třeba synchronizace a netcode, kdy občas umřete, i když už jste na své straně připojení skrytí za zdí. Spawnování je občas tak trochu rozbité a můžete se objevit před nepřítelem. Některé verze zbraní jsou až moc silné. Jenže výhoda toho všeho je, že pokud vás hra hra baví, zkrátka po smrti zmáčknete F, respawnete se a jedete dál. A přesně tohle jsem u Modern Warfare 2 cítil. Za mě vypadá letošní díl opravdu dobře a slibně a věřím, že se k sérii vrátí spousta starých fanoušků – ať kvůli Modern Warfare 2, nebo nadcházejícímu Warzone 2. A já osobně jsem rád, že je tu zase nějaká dobrá střílečka.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama